Inlägg från: mammsen79 |Visa alla inlägg
  • mammsen79

BF juni 2017

hesa83 skrev 2016-10-02 19:01:06 följande:

Jag är gravid i vecka 5 och den senaste veckan fryser jag som en jäkla TOK varenda kväll! Från 17-18 tiden till jag somnar.

Spolar upp bad med så varmt vatten det bara går, tjocka tofflor, mjukisar, dubbla tröjor, filt.. inget liksom hjälper?!

Helt sjukt ju. Någon som har koll på hur länge dessa symptom brukar hålla i sig?

Du kanske har järnbrist? Köp blutsaft på flaska
  • mammsen79
    Starletz skrev 2016-10-03 22:10:38 följande:

Är det någon mer än jag som har jätte ömma bröst redan (i V 4+0)

Jag har massa olika symtom men vet ej om jag är gravid? Ska ha mens nu på fredag o tänkte göra ett test i morgon bitti, vad tror ni? Kan mam göra test redan 3 dagar innan mens?
  • mammsen79
    sooss skrev 2016-10-04 13:57:15 följande:

Jag ska ha mens på lördag men har beställt "tidigt graviditetstest" från RFSU för att testa innan, fast hade säkert funkat med vanligt test :)

Vad har du för symptom? Jag är jättetrött, kissar mycket och har mått illa endel. Detta behöver ju dock inte innebära graviditet, men man inbillar sig det :)

Någon annan som mått illa redan ca en vecka innan BIM eller är det för tidigt för att vara graviditetssymptom?

Jag gjorde ett test i morse och det visade inget då jag har varit sjukligt trött. Spänner o brösten. Alla möjliga humör, o molvärk. Kan ju även vara Pms då jag brukar ha det med så man vet ju inte vilket det är

Avvaktar nu till fredag för ett nytt test
  • mammsen79
    Starletz skrev 2016-10-05 13:06:12 följande:

Jag provade med blev värre. Så drack lite syrlig yoghurt och det funkade bättre :)

Ät lite o ofta hoppas med på pluss i helgen!
  • mammsen79
    BaconAttityd skrev 2016-10-05 14:28:15 följande:

Är i vecka 5 nu. Blev grymt glad när jag fick reda på det.. men man hinner knappt tänka på det då min son på två år tar upp tiden och jobbet.

Skall leva på lyckan nu när jag är gravid.. om det händer något så gör de väl de.. hade varit tråkigt.. men jag hoppas innerligt att den lilla ärtan kommer växa till sig och bli ett vackert barn... jag hoppas den lilla ärtan växer sig stark i sitt lilla skrymsle och finner sin plats under mitt hjärta!

Grattis underbar känsla att gå ett plus
  • mammsen79
    jagblirgalen0203 skrev 2016-10-16 09:16:30 följande:

Vi går med precis samma känslor. Känner du för att kanske lägga till varandra på fb, om du har? Kan vistötta varandra då vi ställs inför samma saker ungefär samtidigt också. Vår situation känns så speciell. Kände en liten lättnad när jag läste om att det fanns någon i samma situation.

Hej alla ni som har redan plussat stort grattis till er alla! Har någon testar med ägglossningsstickor? Behöver få hjälp med det, jag är på dag 10 o mitt test vissar du en fast smile gubbe, någon som vet hur länge man har det? Tacksam för svar.
  • mammsen79

Hej alla gravida någon som hade ägglossningstest med fast gubbe som visade fast smile gubbe i flera dagar som är gravid? Någon som fått så kallad nidlödning?

• mammsen79
    Oktober23 skrev 2016-10-23 07:55:32 följande:

Hej mammsen79!

Min kom tydligen aldrig till fast gubbe, jag hade endast blinkande från ena dagen till den andra. Jag missade säkert den fasta men jag blev ju gravid i allafall. Nidblödning har jag inte heller haft. Är i vecka 6 (5+4).

Tack för svar, själv har jag testet med ingen gubbe eller en fast gubbe.
  • mammsen79

Ni som plussat har ni haft en mellan blödning i början av graviditeten? Och isåfall när plussa ni? Är orolig då jag inte ska ha mens förren 1/11 hade ägglossning den 16 eller 17 oktober

• mammsen79
    doris123 skrev 2016-10-24 13:02:31 följande:

har du haft en blödning nu och hade ÄL 16/17 oktober? för isf kan det ju vara en nidblödning, d.v.s. att ägget fäster.

Åh hoppas det är så, när tycker du jag ska testa? beställt digitalt graviditetstest som troligen kommer i morgon på posten. vågar inte ens gå o dansa ikväll då jag har dessa små blödningar. Tacksam för alla svar
  • mammsen79
    doris123 skrev 2016-10-24 13:16:14 följande:

digitalt test är dyrt och du är ju så tidigt efter ÄL så det känns lite bortkastat eftersom det kan visa "inte gravid" trots att du är det. vänta antingen några dagar till eller köp billiga tester, typ på testlagret :)

det är iaf vad jag skulle gjort.

Har redan beställt två pack digitalt ????
  • mammsen79
    doris123 skrev 2016-10-24 13:54:54 följande:

jo men om dom är negativa kan det fortfarande vara för tidigt att testa menar jag :) så du kan spara på dom.

Det har du rätt i men gör ett om någon dag så väntar jag in min mens annars o testar andra testet där efter.
  • mammsen79
    Fru89 skrev 2016-11-04 09:58:50 följande:

Jag har det till och från. Antar att jag mest får det utav att jag går o spänner mig kring det området pga värk till o från i magen och när jag drar in magen framåt kvällen för att inte bli avslöjad som antingen gravid, eller tjock ;)

Jag har fått så ont i ena sidan av ryggen längst åt höger det strålar förstår inte varför.? Har du med så?
  • mammsen79
    Nilla6 skrev 2016-11-04 15:24:28 följande:

Jag har haft ont i slutet av ryggen, ner mot rumpan och fram vid ljumskarna sen början, kan knappt gå lr anstränga mej. Är i vecka 7 nu.

Fick du någon blödning i början (mens)?
  • mammsen79
    Nilla6 skrev 2016-11-04 17:06:34 följande:

Nej ingen blödning alls som tur är, vågar dock inte ha sex än, hade såååå ont i början att läkaren trodde jag hade ett X men vul visade på nornal grav. Har dock fortfarande skit ont, speciellt vid belastning och stress. Illamåendet har nu kommit som ett brev på posten.

Okej, jag har ju blödning men läkaren sa att mam kan ha det men att det kan även vara MF, ska på kontroll om 2 veckor så långt till dess, ogillar gå i ovisshet
  • mammsen79
    Filli89 skrev 2016-11-05 01:10:22 följande:

Men vf går du inte till gyn? Du kan inte bara sitta o vänta i två veckor stackarn. Gå till akuten o gör lite teater om du så måste så blir du kollad ordentligt. De mänskligt o vara orolig förstår ju alla.

Tack gulliga tror jag fick mf gjorde ett test i morse o visade ej gravid ???? har fortfarande ont i ryggslutet o lite framtill.
  • mammsen79
    Filli89 skrev 2016-11-06 19:25:19 följande:

Neeej, vad tråkigt. Känner med dig fina, vet precis hur det känns. Har du hunnit besöka gyn något. Gör det så de inte finns rester kvar. Ta tid på dig att vara ledsen sen kommer ni tillbaka starkare. Kram, ta hand om dig.

Tack så mycket, jag mår bra nu inte ont och jag har slutat blöda.Jag har en tid framöver och har kontaktat med en läkare. Ska börja med ägglossningsstickor i morgon igen ????
Svar på tråden BF juni 2017