Inlägg från: Maddis94444 |Visa alla inlägg
  • Maddis94444

BF juni 2017

Heej! jag tänkte också hoppa in i denna tråd då jag igår fick veta att jag är gravid! Det är min absolut första graviditet och det är så sjukt spännande och samtidigt så nervöst! 
    Jag och min sambo började försöka I augusti, båda med tanken att detta skulle ta tid då han länge tvivlat på sina spermier ;) 
    Men så fel vi hade och nu efter bara två försök så är jag
    Gravid och beräknad att föda 18 Juni 2017 :D

• Maddis94444
    Starletz skrev 2016-10-08 07:58:12 följande:

Någon mer än jag sover dålig på nätterna och vaknar tidigt?? (Som inte har barn som väcker en)

Senaste dagarna har jag sovit sjukt dåligt! Vaknar flera gånger per natt och ligger och vrider och vänder mig hela tiden! 
  • Maddis94444
    Susi85 skrev 2016-10-16 14:54:00 följande:

Hej!

Vi har nyss plussat, är 31 år och har två barn, så detta är nr 3 ???? Tidigt än, bf 22/6 enligt appen. Men jag har haft lite oregelbunden menscykel så vi får se framöver om bf stämmer men runt då iaf. När tänker ni ringa mvc?

Dom rekommenderar väl att ringa när man är i vecka 6 :)

Vilket jag är i nästa vecka så jag tänkte ringa imorgon :D

• Maddis94444
    Fru89 skrev 2016-10-16 19:50:49 följande:

Vad använder ni för gravidapp/-ar?

Jag använder Gravid och Baby, tycker den var bäst :)
  • Maddis94444
    CarinElisabeth skrev 2016-10-17 12:57:49 följande:

Hej allihopa! Stort grattis till alla plustecken :)

Plussade igår och kräktes på tunnelbanan imorse.... Det var bara att vända om och gå hem till sängen. Första barnet som blev till på första försöket, hur vanligt är det?

Jag har dock varit gravid tidigare, tog då det svåra beslutet att göra en abort. Då var jag extremt illamående, fick åka till akuten och få dropp (det var givetvis inte därför jag gjorde en abort) och var sjukskriven. Nu är jag bara 4 veckor+1 dag men mår redan jätteilla. Finns det fler extremillamående där ute? Finns det mvc och bm i Stockholm som ni särskilt kan rekommendera ?

Vi lyckades på andra försöket och några bekanta till mig på första försöket medan andra försökt jättelänge så är nog helt olika :) Läste någonstans att det är 40 % chans att bli gravid när man har sex under ägglossning.

Jag är i vecka 6 nu och har ännu inte haft något illamående så på den fronten kan jag tyvärr inte ge några tips och råd!
  • Maddis94444
    MiniV skrev 2016-10-18 14:21:29 följande:

Jag fick tid hos bm först den 7/11, då går jag in i vecka 10. nu tycker jag att det låter lite sent.

Jag fick också tid hon bm 7/11 och kommer då precis börja vecka 9 :)

• Maddis94444
    Polly1 skrev 2016-10-20 12:46:18 följande:

Hur tänker ni kring fosterdiagnostik, första ul osv?

Jag ska första gången till bm om drygt en vecka och är då i vecka 8. Jag vet att jag inte kommer att kunna vänta till v. 18-20 på första ul, så kommer göra det privat om det inte erbjuds.

Tänker ni göra kub test eller hur resonerar ni? Jag bor i Halland och vet att det gått igenom att det ska erbjudas kub test, men vet inte om det finns att tillgå förrän efter årsskiftet. Så isf är ju frågan om jag ska åka till annat landsting eller betala för det... antar att vi får veta mer hos bm men vet inte hur jag själv tycker och tänker :s

Jag är just nu i vecka 6 ( 5+3) och kommer att boka in mig på en privatklinik för att få göra KUB- test. Jag har haft kontakt med kliniken som sa att dom utförde dessa tester tidigast vecka 6-7.  Jag liksom du kommer ej att kunna hålla mig tills vecka 18 för detta. Jag vill veta att allt står rätt till så tidigt som möjligt :)
  • Maddis94444
    Polly1 skrev 2016-10-20 15:02:15 följande:
    Känns som evighet att bara gå och vänta ;) är också i vecka 6 (5+6) :) valde du privat för att det inte erbjuds genom landstinget? Vet du vad det kostar?

Jo precis, inte så pass tidigt som jag vill i alla fall ;D 

Enligt hemsidan så kommer det kosta 2500 kr för att utföra allt utom könsbestämning då detta tidigast görs i vecka 18 hos dom :)

• Maddis94444

Idag har jag fått en liten blödning men mest brun i färgen! Håller jag på att få ett missfall?? Är i vecka 6 (5+5)
    Har en ganska molande känsla i magen också, inte lika stark som vid mens men det känns ändå märkligt!!

• Maddis94444
    Jn1 skrev 2016-10-22 19:08:39 följande:

Behöver inte vara ett missfall. Har du blödigt något mer? Hur mycket blod? Jag fick en pytteliten brun flytning i onsdags, men inget mer. Jag behövde inte oroa mig, det var vanligt fick jag till svar. Molande värk kan man ha ändå, sk växtvärk :) har du graviditetssymtom annars? Har dom avtagit/försvunnit?

Jo mina symtom är kvar, fortfarande ömmande bröst.. men antar att dom inte bara försvinner direkt heller :/

Blödningen ökade en del och blev lite mer slemaktig. Jag har inge ont eller känner av något.. nu är det knappt nå blod alls längre. Så jag antar att jag precis haft missfall.
Svar på tråden BF juni 2017