• Anonym (Tessa)

Blev inga barn. Vad gör man nu av livet?

Jag har senaste 15 åren försökt bli gravid. Nu är jag 45 år och har fått inse att det blev inga barn. Jag känner mig så tom och misslyckad. Vad ska jag göra resten av livet. Jag har alltid drömt att få fira jul med en familj, det kommer aldrig hända. Hur kan jag fylla mitt liv, med vad? Jag har inte några direkta intressen. Jag har försökt hitta vänner men det är svårt. Jag känner inte särskilt många. Vad gör andra människor på sin fritid? Förutom att vara med sina barn.

• Svar på tråden Blev inga barn. Vad gör man nu av livet?
  • bullen1984

Jag ser det precis tvärtom. Tycker att man är "tom" om ens liv ska gå ut på att skaffa barn. 
    Jag är 32 år och väljer bort barn.
    Har hittat en fantastisk man som är min bästa vän, och tanken på att få spendera mitt liv tillsammans med honom. Jobba, träna och ha vardagen ihop för alltid, det gör mig så lycklig. 
    Vänner är inte viktiga.
    Allt kan ses ur perspektiv, Något som är den enas sorg är den andres lycka. 

• Anonym (Tina)

Syskonbarn? Jag har egna barn men håller också mina syskonbarn mycket nära. Ta emot ensamkommande flyktingbarn? Djur? Konst? Undervisa barn? Jag känner din sorg men jag tror den kan lindras.

• Anonym (Tina)

Har du en partner förresten?

• Anonym (Tessa)
    nevermind skrev 2016-08-22 20:11:46 följande:

Har du inga syskon?

En bror men han har sällan tid att träffas. Jobbar mkt.
  • Anonym (Klara)
    Anonym (Tessa) skrev 2016-08-22 20:09:06 följande:

Jag har senaste 15 åren försökt bli gravid. Nu är jag 45 år och har fått inse att det blev inga barn. Jag känner mig så tom och misslyckad. Vad ska jag göra resten av livet. Jag har alltid drömt att få fira jul med en familj, det kommer aldrig hända. Hur kan jag fylla mitt liv, med vad? Jag har inte några direkta intressen. Jag har försökt hitta vänner men det är svårt. Jag känner inte särskilt många. Vad gör andra människor på sin fritid? Förutom att vara med sina barn.

Ja jag måste nog instämma som någon tidigare nämnt att det är inget liv för mig heller att livet går ut på stt skaffa barn. Nu har jag ett barn, men fler kommer Jag nog inte försöka på. Jag har en tidskrävande hobby och den är viktig för mig. Nu har jag dock skaffat ett barn som sagt å det beror främst för att jag träffade 'rätt' man innan har jag alltid sagt att jag vill inte vill ha barn. Å jag är nog ingen barnmänniska eg. Hatade att vara hemma å fl. Men ja jag kan bara beklaga vet ju inte hur jag känt i din situation. Men tror det är viktigt att hitta någon meningsfull hobby. Kram
  • Anonym (Tessa)
    bullen1984 skrev 2016-08-22 20:15:04 följande:

Jag ser det precis tvärtom. Tycker att man är "tom" om ens liv ska gå ut på att skaffa barn. 

Jag är 32 år och väljer bort barn.

Har hittat en fantastisk man som är min bästa vän, och tanken på att få spendera mitt liv tillsammans med honom. Jobba, träna och ha vardagen ihop för alltid, det gör mig så lycklig. 

Vänner är inte viktiga.

Allt kan ses ur perspektiv, Något som är den enas sorg är den andres lycka. 

Det är jättebra att du fått ett lyckligt liv, problemet är väl att jag inte lyckats med det.
  • Anonym (Tessa)
    Anonym (Tina) skrev 2016-08-22 20:22:25 följande:

Syskonbarn? Jag har egna barn men håller också mina syskonbarn mycket nära. Ta emot ensamkommande flyktingbarn? Djur? Konst? Undervisa barn? Jag känner din sorg men jag tror den kan lindras.

Jag hoppas du har rätt, att det kommer bli bättre. Jag har har funderat på ensamkommande flyktingbarn, dom har ju visserligen egna familjer. Jag är gift men alla år av barnförsök har varit slitigt för förhållandet. Vi lever ihop men kärleken är väl inte vad den varit.
  • Anonym (Sandra)

Hej :) börja odla. Det är jättekul och ett intresse som bara växer ju mer man håller på med det. Har du lägenhet eller hus? Trädgård?

• bullen1984
    Anonym (Tessa) skrev 2016-08-22 20:26:06 följande:
    Det är jättebra att du fått ett lyckligt liv, problemet är väl att jag inte lyckats med det.
    Att man lägger fokus på allt som är dåligt i livet gör ju vem som helst deprimerad.
    Jag skulle kunna dra ned mig själv om jag tänkte på allt som är dåligt med mig.
    1. jag är en ruggig kropp. Tjocka ben och inga vrister, små bröst.
    2. jag är inte jättesocial och har svårt att få folk att verkligen ta mig till sig.
    3. Rätt dåligt betalt jobb.
    4. Inga föräldrar.
    5. börjar se sliten ut i ansiktet 
    6. jag är inte rolig

Men vadfan.  Jag väljer att lägga fokus på att:
    1. jag är fin när jag ler och försöker göra det ofta.
    2. jag är generös med att lyssna, 
    3. jag är intelligent
    4. jag brinner för mitt jobb
    5. jag lägger fokus på att bli mitt bästa jag
    6. allt det här har lett till att jag är lycklig.
Svar på tråden Blev inga barn. Vad gör man nu av livet?