sarafamilj skrev 2016-08-22 22:22:14 följande:
Du verkar vara en fin och empatisk person och jag håller med flera som tipsat om att bli stödperson eller familjehem. Undersök vad det skulle innebära och överväg det noga om det verkar intressant. Det finns så många barn som lever utsatta i trasiga familjesituationer och behöver en trygg famn och plats. Även ensamkommande flyktingbarn förstås. Se bara noga till att du vet vad det handlar om, vilka rättigheter du har och inte har. Tror att om du bestämmer dig för det kan du bli en enorm resurs och genom det skapa otroligt givande och viktiga relationer.
Hade jag inte egna barn skulle jag valt den här vägen och jag tror inte det valet är ett dugg sämre än en kärnfamilj, bara annorlunda. I mitt fall hoppas jag kunna stötta något barn längre fram i livet, när det passar bättre tidsmässigt. De här barnen behöver ju just tid och värme -något du verkar ha i massor.
Anonym (Tina) skrev 2016-08-22 23:02:43 följande:
Bra! Resa är ju fantastiskt skoj och att träffa människor från olika platser. Gemensamma resor och även andra gemensamma projekt för er närmare i er relation.
Du har två hundar som du älskar! Det tar väl också upp sin tid och ansträngning kan jag tänka mig?
Skapar du? Målar, skriver, spelar teater eller instrument? Prova! Det är oerhört helande. Jag har sörjt att jag inte kunat ägna mig åt konsten. Jag blev ensamstående mamma. Inte alls vad jag tänkt. Jag älskar mina barn över allt annat men jag har varit bitter över att jag inte kunnat ägna mig åt detta.
Det känns att läsa dina inlägg. Jag tänker att du är en fantastiskt varm människa som ser meningen med livet i andra människor. Förstår du själv hur värdefull en sådan människa är i världen så som den världen ut idag? Oerhört värdefull. Önskar dig allt gott.
Tack båda för era svar! Tyvärr har jag inga direkta hobbys förutom hundar och träning. Det hade nog känts lättare om jag haft fler vänner. Jag har tänkt på det ni skrivit idag och ringt och hört mig för om ensamkommande barn. Jag måste först landa och se lite ljusare på framtiden så jag kan ta mig an det stark, om det blir så. Ni känns väldigt starka båda två och ensamstående mamma kan inte vara lätt! Lycka till med allt!