• Anonym (Tessa)

Blev inga barn. Vad gör man nu av livet?

Jag har senaste 15 åren försökt bli gravid. Nu är jag 45 år och har fått inse att det blev inga barn. Jag känner mig så tom och misslyckad. Vad ska jag göra resten av livet. Jag har alltid drömt att få fira jul med en familj, det kommer aldrig hända. Hur kan jag fylla mitt liv, med vad? Jag har inte några direkta intressen. Jag har försökt hitta vänner men det är svårt. Jag känner inte särskilt många. Vad gör andra människor på sin fritid? Förutom att vara med sina barn.

• Svar på tråden Blev inga barn. Vad gör man nu av livet?
  • Anonym (Katarina)

Har du ngr husdjur? Du kan alltid skaffa en hund och ägna mkt tid åt den

• Anonym (Tina)

Förstår. Kanske behöver du och din man ett gemensamt projekt? Och egna projekt? Jag känner flera barnlösa par (också äldre, i 70 års åldern) som är lyckliga. De kan göra sånt som andra inte kan. Arbeta, resa utomlands. Skapa ett fint hem. Förverkliga drömmar. Men framförallt så ska du veta att det finns människor (ensamkommande flyktingbarn bl a) och andra utsatta människor som du skulle kunna vara EXTREMT värdefull för.

• Anonym (Tessa)
    Anonym (Tina) skrev 2016-08-22 20:40:36 följande:

Förstår. Kanske behöver du och din man ett gemensamt projekt? Och egna projekt? Jag känner flera barnlösa par (också äldre, i 70 års åldern) som är lyckliga. De kan göra sånt som andra inte kan. Arbeta, resa utomlands. Skapa ett fint hem. Förverkliga drömmar. Men framförallt så ska du veta att det finns människor (ensamkommande flyktingbarn bl a) och andra utsatta människor som du skulle kunna vara EXTREMT värdefull för.

Tack:) Vi tycker om att resa båda två så vi kanske borde ta upp det igen. Jag ska kolla upp om flyktingbarn!
  • Anonym (Tessa)
    Jordgubb90 skrev 2016-08-22 20:36:30 följande:

Adoptera?

Det är inte så lätt som man kanske kan tro. Särskilt inte i vår ålder

• Anonym (Tessa)
    Anonym (Katarina) skrev 2016-08-22 20:38:54 följande:

Har du ngr husdjur? Du kan alltid skaffa en hund och ägna mkt tid åt den

Två hundar som jag älskar:)
  • nevermind
    Anonym (Tessa) skrev 2016-08-22 20:49:12 följande:
    Två hundar som jag älskar:)
    Där har du ju nåt!

Engagera dig i nånting. Fosterbarn? Jourhem? Min farmor hade fosterbarn och de kommer fortfarande 30-40 år senare fram och kramas när de ses, de ringer när hon fyller år etc.
  • Anonym (H)

Att bli kontaktfamilj skulle kunna vara något? Då kommer ett eller flera barn till er kanske över en helg några gånger i månaden. Kan vara helt vanliga barn liksom.

• Anonym (Bästis)

Man kan också bli en extra viktig person till ett barn.
    Vår granne är singel, barnfri och i 50-årsåldern.
    Hon har blivit oumbärlig för vår fyraårige son.
    Den bästa han vet.

• Anonym (42)
    Jordgubb90 skrev 2016-08-22 20:36:30 följande:

Adoptera?

Är väl kört efter 42, tror jag.
Svar på tråden Blev inga barn. Vad gör man nu av livet?