• Midvia

BF mars 2017

Skapar en tråd för oss som precis plussat och har BF i mars 2017.

Jag plussade igår efter 7 månaders försök och bebis beräknas enligt app att anlända 2/3-2017. Det är vårt första barn. Vi var gravida i höstas men drabbades av MA i vecka 13. Denna gång hoppas jag att allt går vägen.

Är 31 år och bor i Kungsbacka.

• Svar på tråden BF mars 2017
  • Mammaresan
    Childs skrev 2016-07-19 20:04:10 följande:

Hej,

Jag är gravid i V.16. BF 6/1-17. Jag är på jakt efter andra som också bloggar om sin graviditet. Så otroligt roligt att följa andras graviditeter. Kom gärna med förslag på gravidbloggar gärna med BF 2017 :)

childs.blogg.se

Kul med en blogg att kika in på! ^_^ Min är www.mammaresan.se
    Videungen skrev 2016-07-19 18:56:46 följande:

Nu hoppar jag in här! Chockad men ändå glad! Har inte fattat det ännu. Men fick "gravid 1-2" på cb digitala idag :D BF den 28 mars! Första barnet för mig och maken, jag är 27 år gammal och det tog sig på vårt tredje försök.

Anade något i helgen då jag var helt supertrött både lör och sön. Sedan fick värkte det i nedre delen av magen och ryggen sön kväll till mån morgon. Brösten har varit svullna och ömma i två dagar nu. Så lite småsymtomer liksom! Dock fick jag halsont igår kväll och feber idag. Så var inte säker på tempen, kör med ff, men orkade inte vänta och testade med em urin för några timmar sedan!

Ska bli kul att följa er andra här och se hur det går för alla :) Skönt att ha några att prata med. Bara jag och maken som vet ännu. Vi ska vänta till sep och berätta, men kanske tidigare om det känns för långt framåt! :D Vi hörs tjejer!!!

Grattis! :D Då har vi BF samma datum. ;)
    www.mammaresan.se - Om mammalivet och vägen till en 3:a
  • Videungen
    Mammaresan skrev 2016-07-19 21:12:58 följande:

Grattis! :D Då har vi BF samma datum. ;)

Då kommer vi kanske följas åt ett tag här då :D trevligt! Och grattis till graviditeten!
  • LsStalgren

Jag är ny här , jag väntar mitt Andra barn som är beräknat till 19 mars.

Trodde aldrig jag skulle kunna bli gravid igen efler att fått diagnosen pco ..

men nu 7 år efter min förstfödde så verkar de gå vägen . Håller tummar o tår på att det går vägen är i vecka 6 nu ????

• Kynisen

Hoppar med er i denna grupp, har precis plussat äl+9 och bf i slutet av mars. Det är mitt fjärde barn men första för sambon. Har barn födda -04,-06 och -09, så detta blir en liten sladdis :)

• J21
    LsStalgren skrev 2016-07-19 23:53:56 följande:

Jag är ny här , jag väntar mitt Andra barn som är beräknat till 19 mars.

Trodde aldrig jag skulle kunna bli gravid igen efler att fått diagnosen pco ..

men nu 7 år efter min förstfödde så verkar de gå vägen . Håller tummar o tår på att det går vägen är i vecka 6 nu ????

Vi har samma bf! :) jag har en bonusdotter född -07 så detta blir också en sladdis om allt går vägen. Var bor du?
  • Test14

Hej alla lyckliga som plussat

Jag har bim 23/3-17.

Någon som vill följas åt? Är precis 40 fyllda men min pojkvän är 32. Har 5 barn innan men han har inga. Bor strax utanför Gbg!

• HäxanSurtant
    lilsis skrev 2016-07-19 20:48:05 följande:

Alla vet att vi håller på med IVF och att jag har fått tillbaka ett ägg. Det är lättare för mig och jag tycker det är bra att prata om att det kan vara svårt.

Precis så resonerar vi också, fast vi inte IVFar. 
    Jag vet att jag behöver stödet om det inte går vägen. Jag tycker också, personligen, att det är viktigt att prata om allt och då också missfall. Jag har berättat tidigt varje gång, nu är vi i vecka 6

Håller tummarna för alla plus!
  • ravioli9304
    NisseLo skrev 2016-07-18 11:59:38 följande:

Tassar in här då jag är i vecka 7, 6+4. Jag har haft molvärk/mensvärk hela tiden och sedan igår kom illamående med kräkningar. Senaste veckan har jag enbart kunnat äta rostat bröd, smör och tunna kasslerbitar. Blir orolig då jag börjar jobba om två veckor.

Jag ska på kub-test i slutet av augusti, någon fler som ska göra ett sådant test? Är 29år och första graviditeten

Vad har du för bf? Jag har 13 mars! Kan vi ha samma? :)
  • lilsis

5+0 och nerverna på utsidan. Molvärk till och från.

Och ponnyn är skadad så det är mest bajs just nu.

:(

• lillskrutten

Hej! Har en fråga om det här med hur man räknar veckor. Enligt familjelivappen är jag i v 5(4+0) Jag har blivit lovad tidigt vul i v 7. Pga att jag gått på hormonbehandling etc Nu undrar jag när är det. Om 2veckor bara? Eller räknar jag då 7 v från befruktning? Blir helt snurrig.

Svar på tråden BF mars 2017