• Midvia

BF mars 2017

Skapar en tråd för oss som precis plussat och har BF i mars 2017.

Jag plussade igår efter 7 månaders försök och bebis beräknas enligt app att anlända 2/3-2017. Det är vårt första barn. Vi var gravida i höstas men drabbades av MA i vecka 13. Denna gång hoppas jag att allt går vägen.

Är 31 år och bor i Kungsbacka.

• Svar på tråden BF mars 2017
  • corran
    Kynisen skrev 2016-07-20 14:53:39 följande:

Sambo firar pluslyckan med att åka till brädgården och köpa virke, nu ska här byggas vagga .... Haha

När vi kom hem fick han lite ångest och tyckte det va lite förhastat, vi har ju inte passerat bim ännu! Å till saken hör att han aldrig någonsin gör nåt förhastat, det är jag som gör... Haha

När vi kom ut från bejer så kommer svärfar åkandes... Men va är oddsen för det? Haha klart han undra va vi skulle bygga, sambon svara - ehh en liten grej bara... Hahaha

Var bara tvungen att dela med mig :)

Haha va gulligt <3
  • DevilsDaughter

kynisen: jo lite så är det, vissa "måste" man nästan berätta för om man ska umgås med dem mkt.. Vi ska ju köpa ny bil nu och min mans familj som vi diskuterar bilköpet med kan ju inte alls förstå varför min man envisas med att köpa en så stor bil haha..

lilsis: Fint att kunna döpa efter någon som betyder mycket för en! 

• Kynisen
    DevilsDaughter skrev 2016-07-20 21:51:17 följande:

Kynisen: Är i v 5+2 idag, du då? Illamåendet har jag bara känt nåt lätt dust av vid enstaka tillfälle innan men nu känns det verkligen som att det är här för att stanna så det kan ju komma plötsligt.. Har lite lätt panikkänsla över det just nu då jag tidigare kräkts hela graviditeterna och nu inser att jag antagligen kommer må pyton under en mycket lång tid nu framöver, men man vänjer sig.. Uscha, tänk utlandsresan i v 10 jag har ju lovat min man att må bra då haha.

Flicknamnet har vi precis nästintill bestämt, Lovis, dock är det mest jag som vill ha det, men mannen brukar inte ha så mycket att komma med så det brukar bli som jag vill så länge han inte tycker direkt illa om namnet.

Pojknamn tycker jag är såå svårt! Vi har nu tre flickor och en pojke så mannen vill ju gärna ha en pojke denna gången. Kan ju ha att göra med att vår pojke har gått genom livet helt utan trotsperioder och alltid är lugn som en filbunke medan de andra tre är/har varit riktiga busar, särskilt sista, hon går under namnet gangstern ;).

underverk: Vad roligt med en till som har många barn :) Skönt att se att allt är som det ska och att hjärtat börjat ticka :)

Är i vecka 4 (3+6). Så hoppas hoppas illamåendet håller sig borta åtminstone nästa vecka! Å Lovis är jätte fint! Här lutar det åt om det blir en flicka Hedvig efter sambons gammelmormor och pojknamn är mycket svårare men vi båda har fastnat för Nils. Sambon hoppas på pojke och det gör nog jag oxå har två flickor och en pojke och ja flickorna, speciellt äldsta har ett humör som får håret att gråna. Sonen har humör han med båda äldsta har dessutom adhd å allt va det innebär mycket tufft, lilltösen är inte i närheten av syrran men kan hon med. Så en pojke med sin pappas humör vore skönt :) 2 av varje liksom, varannan flicka/pojke e ju lite kul oxå ;)

Men sen spelar det ju ingen roll alls igentlugen bara den är frisk!!

Jag fick en känsla här om dag att det är två..!!! Hjälp tänk om det är så? Läskigt! Min storasyster har tvillingar.
  • DevilsDaughter

Kynisen: Ja då är det ju god chans att illamåendet håller sig borta medan ni är iväg! De flesta börjar nog må illa efter 6-7 veckor tror jag.. ja det betyder mycket att ta namn efter någon nära i släkten, tyvärr gillar jag inget av våra släktnamn förutom ett som vi tog till sonens andranamn. Min farmor som jag älskade väldigt mycket hette Dagny i andranamn, har funderat lite på det förut när vi fått flickor men det har varit tvärnej hos mannen. Nils har vi en så go kille på förskolan som heter så det har en väldigt positiv klang för mig:) Gillar lite äldre namn. Tyvärr brukar det ofta ändå sluta med ett namn som ligger högt upp på topplistan vilket egentligen är lite synd. 
    Ne, spelar ingen roll, men det är kul att spekulera! Vi kommer ta reda på kön tidigt, v10-11 om allt går som det ska. Vi har bara tagit reda på könet med sista barnet och det var en sådan häftig upplevelse att veta vad man bar på så det kommer vi absolut göra om! Innan var jag av åsikten att man ville spara det till förlossningen. 
    Våra barn heter Ebba, Isak, Moa och Agnes. 
    Har hon enäggs eller tvåäggs din syster? Tvåäggs ska ju va ärftligt ;) Ja, det hade ju varit en upplevelse ! Risken/chansen för det ökar ju med åldern.. Har också tänkt den tanken lite, inte för att jag är så gammal, men jag är ju äldre än de andra gångerna jag varit gravid Flört

corran: Hur mår du nu? Känner du av ngt illamående?

• Anhean

Hej! Jag plussade för 30 min sen, är i vecka 4+0. Andra barnet, bor nära Lund. Har det startats ngn Facebookgrupp för de med bf mars 2017? I så fall vill jag gärna vara med.

• Minime90

Hej :).

Varit smått illamående sen i helgen, idag när jag körde hem från mina föräldrar så slog illamåendet verkligen till, fick knäppa upp byxorna och flytta på bilbältet, blev lite bättre men jobbigt att känna sig illamående när jag kör eller åker bil :(.

Igår fungerade isglass (trollerimix) mot illamåendet :)

• Kynisen
    DevilsDaughter skrev 2016-07-20 21:57:58 följande:

kynisen: jo lite så är det, vissa "måste" man nästan berätta för om man ska umgås med dem mkt.. Vi ska ju köpa ny bil nu och min mans familj som vi diskuterar bilköpet med kan ju inte alls förstå varför min man envisas med att köpa en så stor bil haha..

lilsis: Fint att kunna döpa efter någon som betyder mycket för en! 

Hahaha nä det hade en kompis till mig oxå svårt att förstå.

Vi är oxå på biljakt :) va har ni tänkt er? Här blir det en VW caddy maxi life så vi får plats med barn, hundar och vagn :)
  • Kynisen
    DevilsDaughter skrev 2016-07-20 22:26:12 följande:

Kynisen: Ja då är det ju god chans att illamåendet håller sig borta medan ni är iväg! De flesta börjar nog må illa efter 6-7 veckor tror jag.. ja det betyder mycket att ta namn efter någon nära i släkten, tyvärr gillar jag inget av våra släktnamn förutom ett som vi tog till sonens andranamn. Min farmor som jag älskade väldigt mycket hette Dagny i andranamn, har funderat lite på det förut när vi fått flickor men det har varit tvärnej hos mannen. Nils har vi en så go kille på förskolan som heter så det har en väldigt positiv klang för mig:) Gillar lite äldre namn. Tyvärr brukar det ofta ändå sluta med ett namn som ligger högt upp på topplistan vilket egentligen är lite synd. 

Ne, spelar ingen roll, men det är kul att spekulera! Vi kommer ta reda på kön tidigt, v10-11 om allt går som det ska. Vi har bara tagit reda på könet med sista barnet och det var en sådan häftig upplevelse att veta vad man bar på så det kommer vi absolut göra om! Innan var jag av åsikten att man ville spara det till förlossningen. 

Våra barn heter Ebba, Isak, Moa och Agnes. 

Har hon enäggs eller tvåäggs din syster? Tvåäggs ska ju va ärftligt ;) Ja, det hade ju varit en upplevelse ! Risken/chansen för det ökar ju med åldern.. Har också tänkt den tanken lite, inte för att jag är så gammal, men jag är ju äldre än de andra gångerna jag varit gravid . 

corran: Hur mår du nu? Känner du av ngt illamående?

Jag gillar oxå gamla namn, känns som dom bär på mycket historia på nåt vis och ja det finns så många fina namn. Å jag har oxå en Ebba min minsting :) sen en Tuva och en Emil. Så Nils skulle passa så bra in :)

Mun syster har tvåäggs men vi har inte samma mamma så ärftligheten finns inte men ja chansen ökar ju med åldern... Det var bara en känsla jag fick. Så vi får väl se på ul sen... Haha
  • samejentan
    Anhean skrev 2016-07-20 23:28:50 följande:

Hej! Jag plussade för 30 min sen, är i vecka 4+0. Andra barnet, bor nära Lund. Har det startats ngn Facebookgrupp för de med bf mars 2017? I så fall vill jag gärna vara med.

Gravid med bf mars 2017 finns det en grupp på Facebook som heter. Den är hemlig så du kan kontakta sofi hirvelä som är administratör för gruppen :)
Svar på tråden BF mars 2017