äppelskrutt27 skrev 2016-07-23 14:53:41 följande:
Har ni börjat berätta för nära och kära ännu? Jag har bara berättat för en nära vän som också är gravid, men nu kan jag inte hålla mig längre. På onsdag berättar vi för min familj, kommer då att vara i v. 5+6, men jag känner att det blir helt omöjligt att umgås med dem utan att de vet. Orkar inte hålla på att hitta på en massa anledningar till att jag inte kan äta eller dricka än det ena än det andra, de skulle i vilket fall bli misstänksamma direkt ;)
Oavsett om det går hela vägen eller inte så tycker jag att det är skönt att de vet om det.
Hur gör ni?
Vi har inte berättat för någon än, bara jag och partner som vet. Hade heller inga planer att berätta för någon innan, ett förhoppningsvis ultraljud, runt v. 13+0. Jag berättade en gång för några som jag ändå ansåg stå mig nära att jag var gravid och den graviditeten slutade i missfall några dagar efter jag berättade. Jag tyckte det var jättejobbigt att de visste då, alla frågorna, jag fick helt enkelt veta att jag inte tycker om att dela med mig av sådana intima saker. Jag är öppen med i princip allt men missfall det var svårt för mig att andra visste om. Att berätta om missfall i efterhand är en sak men att vara mitt uppe i det och behöva hantera andras tankar/frågor samtidigt var för jobbigt.
Så här blir det nog att några får veta i v.14 och förmodligen inte förrän efter RUL i sociala medier.