• Midvia

BF mars 2017

Skapar en tråd för oss som precis plussat och har BF i mars 2017.

Jag plussade igår efter 7 månaders försök och bebis beräknas enligt app att anlända 2/3-2017. Det är vårt första barn. Vi var gravida i höstas men drabbades av MA i vecka 13. Denna gång hoppas jag att allt går vägen.

Är 31 år och bor i Kungsbacka.

• Svar på tråden BF mars 2017
  • Anonym (Ledsen)

Gravid vecka 5+3. Clearblue veckoindikator visar 2-3 vilket är vecka 4-5.

Jag är i vecka 5+ och borde få 3+

Så orolig!!

• lillskrutten
    Anonym (Ledsen) skrev 2016-07-25 07:38:00 följande:

Så orolig!!

Har du testat nått med sånna stickor med streck?

De gjorde det lugnare för mig. Ökande styrkan på strecken jätte bra under en veckas tid.

Lättare att se ökningen än på veckorna.
  • Anonym (Ledsen)
    lillskrutten skrev 2016-07-25 08:35:10 följande:

Har du testat nått med sånna stickor med streck?

De gjorde det lugnare för mig. Ökande styrkan på strecken jätte bra under en veckas tid.

Lättare att se ökningen än på veckorna.

Sist testade jag med både stickor och veckoindikator

Stickorna var starka men veckoindikator ökade inte till 3+.

Det blev missfall eller om det heter ma, embryot var i vecka 7 vara i vecka 5 i storlek.
  • ellami

Nu har jag fått vul inbokat i 8+3 och ännu ett veckan efter på specmvc. Hoppas allt ser bra ut...

• lilsis
    Anonym (Ledsen) skrev 2016-07-25 07:38:00 följande:

Så orolig!!

Veckoindikatorn är bara just en indikator. En del får inte 3+ förrän en bra bit in i graviditeten.
  • lilsis

Fick tid för VUL 8/8, vilket är meningslöst när det gäller att leta utomkveds. Blir så trött.

• Fridisen26

Hej! Jag plussade för en vecka sen med BF 18 mars så är i 6+1 med andra barnet. Har en bebis hemma på 8 månader så det kommer bli 1,4 år mellan dom om allt går vägen denna gång. Med 5 missfall innan vi fick barn så är jag inställd på missfall denna gång också.. Inga symptomer på grav än, sist mådde jag illa från v 4 - till hon föddes i v39. Detta var inte alls planerat, men så kan det gå när haspen inte är på! ????

Vi är lyckligt lottade att vi kunde bli gravida en gång till efter så många års kämpande med mediciner och försök. Denna gång blev det helt av sig själv!

• Mammaresan
    Amorea skrev 2016-07-25 06:51:09 följande:
    Vaknade i natt med smärtor i magen. Gick på toa o höll på att svimma. Jag blöder inte. Än iaf. Är det normalt att få så ont? Tror jag är i v 8-9.
    Det låter inte så bra..? Var det bara något tillfälligt eller har du fortfarande ont? Hoppas allt är bra med dig. Hjärta
    www.mammaresan.se - Om mammalivet och vägen till en 3:a
  • Esther90
    Amorea skrev 2016-07-25 06:51:09 följande:

Vaknade i natt med smärtor i magen. Gick på toa o höll på att svimma. Jag blöder inte. Än iaf. Är det normalt att få så ont? Tror jag är i v 8-9.

Jag var på akuten i v 5 tror jag med riktigt vidriga magsmärtor, var alldeles kallsvettig och svag. Gjorde massa tester och allt var OK. Har precis gjort ett vul nu i vecka 8 och allt såg bra ut. Så det behöver inte vara någon fara! :) Om det fortsätter så tycker jag du ska kolla upp det, så du kan kolla att allt är ok och slappna av.
Svar på tråden BF mars 2017