• Midvia

BF mars 2017

Skapar en tråd för oss som precis plussat och har BF i mars 2017.

Jag plussade igår efter 7 månaders försök och bebis beräknas enligt app att anlända 2/3-2017. Det är vårt första barn. Vi var gravida i höstas men drabbades av MA i vecka 13. Denna gång hoppas jag att allt går vägen.

Är 31 år och bor i Kungsbacka.

• Svar på tråden BF mars 2017
  • lilsis
    ceciliabkbh skrev 2016-07-27 15:25:23 följande:

Gravtest visar positivt.

Blöder fortfarande hela tiden (inte mycket).

De såg inga tecken på graviditet på ultraljudet.

Fick ta blodprov idag, nästa blodprov på onsdag och på torsdag får vi veta.

Verkar väl dock som missfall i så fall om de inte såg nått på ultraljud?!?! :(

Konstigt känna det iaf då jag fått tre positiva tester, tre dagar i rad nu.

Ajha.. Ett missfall från hjälp så det är ju positivt i så fall.

Jag har haft positivt i över fem veckor efter missfall, en annan gång tog det mindre än en vecka till negativt.
  • ellami
    ceciliabkbh skrev 2016-07-27 15:25:23 följande:

Gravtest visar positivt.
    Blöder fortfarande hela tiden (inte mycket).
    De såg inga tecken på graviditet på ultraljudet.
    Fick ta blodprov idag, nästa blodprov på onsdag och på torsdag får vi veta.
    Verkar väl dock som missfall i så fall om de inte såg nått på ultraljud?!?! :(
    Konstigt känna det iaf då jag fått tre positiva tester, tre dagar i rad nu.
    Ajha.. Ett missfall från hjälp så det är ju positivt i så fall.

Vilken vecka är du i?
  • DevilsDaughter

ellami och anonym: Jag gör blodprovet i Linköping, sen skickar han det till USA, så man behöver inte göra ngt själv förutom lämna blodprov. Det kostar 6050 kr.

svamparna: Man undersöker moderkakans DNA i mammans blod för att hitta eventuella kromosomfel. Säkrare än KUB och ingen risk som det är med fostervattensprov. Får man dåligt besked från NIPT kan man gå vidare med fostervattensprov. Man får även reda på könet.

• lilsis

Jag tänkte först göra bara NIPT men börjar med KUB och beroende på resultat där, även NIPT innan ev FVP.

• Tjillevippens
    Anonym (Längtar) skrev 2016-07-26 23:59:09 följande:

Om någon i gruppen har startat en hemlig Facebook grupp så är man väldigt sugen på att gå med då man vill vänta x veckor tills man berättar för utomstående i ens närhet

det finns en hemlig facebookgrupp :) du kan skriva ett pm till mig med ditt namn och beskrivning av din profilbild så lägger jag till dig. gäller även om det finns fler som vill gå med! :)
  • Snurre

Hej alla!
    Här är en till med plus ???????? dock en väldigt orolig..hur mår ni i er graviditet? Enligt mina beräkningar så gick jag in i v 8 idag..lite ont i magen, känner av mina bröst mycket vilka är fyllda av blodådror och väldigt kissig mest hela tiden! Det är allt, dessutom blöder jag..bruna flytningar mest men det har hållt på sen i fredags. Har tid på mvc först 10 augusti.. Måtte allt va bra!!

• nanna100

Tiden går sakta, sakta... v9 nu (8+4)...

Är det någon mer vars mage redan har börjar svullna? (Vet att det inte är själva gravidmagen utan mest troligtvis tarmar som ändrat läge). Är gravid med 2:an om det har betydelse?!
    Skall på inskrivning i mitten på aug och KUB-test i slutet på aug...
    Känner lite i ligamenten när jag hostar, annars är jag nästan symtomlös, men hade inte så mycket symtom med 1an heller. Eller får lite energideppar under dagarna!!

• nanna100
    Tjillevippens skrev 2016-07-27 19:57:08 följande:
    det finns en hemlig facebookgrupp :) du kan skriva ett pm till mig med ditt namn och beskrivning av din profilbild så lägger jag till dig. gäller även om det finns fler som vill gå med! :)
    Är ni många medlemmar i Facebookgruppen? Vet inte om jag vågar gå med ännu, rädd att avslöja mig om det skulle finnas någon känning där!? Haha... Men den sannolikheten är nog inte så stor kanske :)
  • lilsis
    nanna100 skrev 2016-07-27 22:29:28 följande:

Tiden går sakta, sakta... v9 nu (8+4)...

Är det någon mer vars mage redan har börjar svullna? (Vet att det inte är själva gravidmagen utan mest troligtvis tarmar som ändrat läge). Är gravid med 2:an om det har betydelse?!

Skall på inskrivning i mitten på aug och KUB-test i slutet på aug...

Känner lite i ligamenten när jag hostar, annars är jag nästan symtomlös, men hade inte så mycket symtom med 1an heller. Eller får lite energideppar under dagarna!!

Min gör det i princip redan på 4+0. Förr när jag hade uniform behövde jag inte kissa på sticka, visste att jag var gravid (inga barn) när byxorna stramade... Mest troligt tarmarna men ändå.

Känner av ligamenten om jag reser mig för snabbt och de senaste dagarna har jag börjat få bäckensmärtor (som det heter numer). Över skinkorna "bara" men tjohej, är i v 6+0 liksom
Svar på tråden BF mars 2017