• Midvia

BF mars 2017

Skapar en tråd för oss som precis plussat och har BF i mars 2017.

Jag plussade igår efter 7 månaders försök och bebis beräknas enligt app att anlända 2/3-2017. Det är vårt första barn. Vi var gravida i höstas men drabbades av MA i vecka 13. Denna gång hoppas jag att allt går vägen.

Är 31 år och bor i Kungsbacka.

• Svar på tråden BF mars 2017
  • Anonym (Stockholmstjej)

Har ni skrivit in er på mvc och när gjorde ni det i så fall? Med första barnet kändes det viktigt att göra så fort som möjligt men nu känner jag mer att man ju ändå inte går på några kontroller före vecka 20 så det är inte så brådis...

• Loouiiise

Började igår att få lite mer rosa/bruna flytningar. Är livrädd. Men har vart inne och läst massor och tydligen är det väl vanligt.. Men jag vågar liksom inte känna lyckan än då man har känslan att något kan gå snett. Har fått tidigt ultraljud i v.12 ( 11+3 ) den 29 augusti. Någon mer som känner samma?

• DevilsDaughter

Stockholmtjej: jag väntade till v 13-15 ca med något av barnen och då fick jag "skäll" för att jag inte ringt tidigare ;). Förstår hur du tänker..

Jag gick tid för inskrivning 15 aug, då har jag gått exakt 9 veckor.

• DevilsDaughter

Louise: blödde så i 6 veckor med trean. Det gick bra men kunde inte slappna av under tiden jag blödde och bara väntade på missfall.

• lilsis
    Anonym (Stockholmstjej) skrev 2016-07-26 20:20:12 följande:

Har ni skrivit in er på mvc och när gjorde ni det i så fall? Med första barnet kändes det viktigt att göra så fort som möjligt men nu känner jag mer att man ju ändå inte går på några kontroller före vecka 20 så det är inte så brådis...

Nej tänkte ringa efter VUL 7+5.

Ingen panik direkt. Hälsosamtal har jag gjort en gång redan.
  • Nathalej
    ceciliabkbh skrev 2016-07-26 14:31:48 följande:

Kul med en till Linköpingsbo :D Vet du om det finns nån facebookgrupp eller ska vi starta en?? Lättare att följas åt på facebook :)

Startade ett konto på Facebook nyligen men har inte riktigt kommit in i det än och är inte jätteaktiv så jag vet faktiskt inte om det finns någon för just linköpingsbor faktiskt, men vi kan absolut starta en! Det går att göra den hemlig väl? Då vi inte gått ut med det officiellt än :)
  • Nathalej
    ceciliabkbh skrev 2016-07-26 14:35:14 följande:

Många kloka människor här! Behöver lite råd!

Hade senaste mensen 16 juni, ägglossning 3 juli (testade mig). Sedan kom mensen och jag tänkte nej det tog inte denna gång heller. Efter att ha blödit till o från i 12 dagar så var det min man som sade att jag skulle ta ett gravtest. Jag plussade! Bör vara i vecka 5+2 idag alltså.

Problemet är att jag fortfarande blöder. Det är inte så mycket, byter trosskydd hela tiden dock för det kommer lite hela tiden. Tränade nyss och nu kom det lite mer.

Sist jag var gravid och ringde Kvinnohälsan och sade att det blödde så fick jag ingen hjälp för att det var ju inte så mkt blod ändå. Det hela slutade i missfall och nu känner jag mig orolig igen.

Hur gör ni för att få tidiga ultraljud?? Hon ville ha in mig på ultraljud 12 september. Ska jag oroa mig till dess verkligen? :/

vet inte hur stort sjukhuset är i Mjölby men du borde väl tillhöra Linköping på vissa delar eller? Jag har nämligen fått gjort ett tidigt ultraljud både denna och förra graviditeten då jag var med om ett MA hösten 2014, och haft det som argument när jag ringt, på kvinnohälsan går de inte med på det knappt men jag ringde till gynmottagningen på sjukhuset och där är de mycket mer hjälpsamma! Så gör det!! Förklara din oro och hur det ligger till och vad som hänt och din situation. Håller tummarna!
  • ellami
    ceciliabkbh skrev 2016-07-26 14:35:14 följande:

Många kloka människor här! Behöver lite råd!

Hade senaste mensen 16 juni, ägglossning 3 juli (testade mig). Sedan kom mensen och jag tänkte nej det tog inte denna gång heller. Efter att ha blödit till o från i 12 dagar så var det min man som sade att jag skulle ta ett gravtest. Jag plussade! Bör vara i vecka 5+2 idag alltså.

Problemet är att jag fortfarande blöder. Det är inte så mycket, byter trosskydd hela tiden dock för det kommer lite hela tiden. Tränade nyss och nu kom det lite mer.

Sist jag var gravid och ringde Kvinnohälsan och sade att det blödde så fick jag ingen hjälp för att det var ju inte så mkt blod ändå. Det hela slutade i missfall och nu känner jag mig orolig igen.

Hur gör ni för att få tidiga ultraljud?? Hon ville ha in mig på ultraljud 12 september. Ska jag oroa mig till dess verkligen? :/

Jag hade gått och satt mig på gynakuten och överdrivit om jag vore du. Visst kan det inte förändra något men man kan iaf veta hur det står till.. Min bm skickade remiss för tidigt vul pga min tidigare historik och sen kommer jag få göra ett i samband med inskrivningen på specmvc men under min förra grav bokade jag in mig själv på en privat gynmottagning och fick göra vul två gånger där. Men som sagt, hade jag varit du hade jag om jag fortsatt blöda gått och fått det kollat rätt omgående på kk.
  • Anonym (Längtar)

Om någon i gruppen har startat en hemlig Facebook grupp så är man väldigt sugen på att gå med då man vill vänta x veckor tills man berättar för utomstående i ens närhet

• ceciliabkbh
    Nathalej skrev 2016-07-26 23:00:36 följande:
    Startade ett konto på Facebook nyligen men har inte riktigt kommit in i det än och är inte jätteaktiv så jag vet faktiskt inte om det finns någon för just linköpingsbor faktiskt, men vi kan absolut starta en! Det går att göra den hemlig väl? Då vi inte gått ut med det officiellt än :)
    Ja det kan man göra :) jag kan dra upp en sån. Vill vänta lite dock för det känns inte så bra just nu i kroppen :/
Svar på tråden BF mars 2017