• Midvia

BF mars 2017

Skapar en tråd för oss som precis plussat och har BF i mars 2017.

Jag plussade igår efter 7 månaders försök och bebis beräknas enligt app att anlända 2/3-2017. Det är vårt första barn. Vi var gravida i höstas men drabbades av MA i vecka 13. Denna gång hoppas jag att allt går vägen.

Är 31 år och bor i Kungsbacka.

• Svar på tråden BF mars 2017
  • Amorea

Mammaresan och esther90: det är bättre nu. Hade lite molvärk på förmiddagen men nu känns det inte alls. Pratade med min BM och hon trodde inte att det va någon fara. Det viktiga sa hon, va att smärtan går över och inte består. Jag har inte börjat blöda heller. Så jag avvaktar och ser vad som händer. Skönt o höra att det inte behöver gå åt skogen bara för att man har ont!

• ceciliabkbh

Åh det är så härligt att få läsa om alla lyckliga par där ute. Skrattande

Min man och jag plussade IDAG, vecka 5+1. Vi har försökt bli gravida sedan augusti 2013. Ett missfall i bagaget men nu tog det ju igen. 

Kroppen hoppade upp och ner och känslorna var som i en berochdalbana. Lyckorus blandat med skräck, rädslan för att det inte ska gå vägen denna gång heller. 

Vi har i alla fall bestämt oss för att fokusera på det vi vet, att vi nu är gravida! Skrattande

Även om jag älskar att sitta och läsa alla inlägg så tänkte jag kolla om det finns intresse av att skapa (kanske redan finns) en grupp på facebook för oss som bor i eller i närheten av Linköping? Det blir lätt väldigt mycket här på falmiljeliv och jag tycker det är svårt att verkligen följa med någon i resan här när vi är så många Glad

Min man och jag bor i Mjölby men tänker att det är lättare men en grupp för Linköping med omnejd. Vad säger ni linköpings-blivande-mammor?!

• Whitemoose13

Hallå allihopa! Jag plussade för ca 2 veckor sedan och då stod det 2-3 på clearblues test.

Nu har jag aldrig hunnit få tillbaka mensen efter senaste förlossning (tjejen är snart 7 mån) så jag kan ej beräkna vilken vecka jag är i :/ :)

Ska göra tidigt UL 2a augusti! Hoppas såå på ett tickande hjärta där inne! inga symtom så det är lite overklig och sådär. Ni som gjort tidigt UL, vad har man kunnat se?

• Tjillevippens

vill gratulera till alla nya plus :) om det är någon som är intresserad av att gå med i Facebook-gruppen kan ni kontakta mig. Skriv då ditt namn och en beskrivning av din profilbild så jag hittar dig. 

• Nathalej
    ceciliabkbh skrev 2016-07-25 22:33:47 följande:

Åh det är så härligt att få läsa om alla lyckliga par där ute. 

Min man och jag plussade IDAG, vecka 5+1. Vi har försökt bli gravida sedan augusti 2013. Ett missfall i bagaget men nu tog det ju igen. 

Kroppen hoppade upp och ner och känslorna var som i en berochdalbana. Lyckorus blandat med skräck, rädslan för att det inte ska gå vägen denna gång heller. 

Vi har i alla fall bestämt oss för att fokusera på det vi vet, att vi nu är gravida! 

Även om jag älskar att sitta och läsa alla inlägg så tänkte jag kolla om det finns intresse av att skapa (kanske redan finns) en grupp på facebook för oss som bor i eller i närheten av Linköping? Det blir lätt väldigt mycket här på falmiljeliv och jag tycker det är svårt att verkligen följa med någon i resan här när vi är så många 

Min man och jag bor i Mjölby men tänker att det är lättare men en grupp för Linköping med omnejd. Vad säger ni linköpings-blivande-mammor?!

Kul att du bor i närheten av Linköping!! Jag bor själv i Linköping och var tvungen att starta ett konto här på familjeliv nu när jag läste ditt inlägg! Har bara läst utan att vara aktiv själv förut :)

Jag har en son född i Augusti 2015 sedan tidigare och väntar nu vårat andra barn som är beräknat runt 3/3-2017.
  • lillskrutten
    selachimorpha skrev 2016-07-26 11:28:34 följande:

Hej hej allesammans!

Har BF 28/3 och är idag i vecka 5 (4+6) Är 22 år och bor i Kalmar.

Jag är exakt likt gången som dig. :)

Fick dock en väldigt ljusbrun/ljusrosa flytning idag. Har såklart googlat och kommit fram till att det kan va vanligt men är ändå oroande.
  • J21

V 6+2 idag. Herregud vad mina bröst har svällt upp och blivit helt enorma! Bikinin passade inte ens häromdagen, tur att jag hade baddräkt med också, annars hade familjen börjat undra...:)

• lilsis

Mina tuttar har varit lite platta efter att jag gått ner 50kg men nu har de återhämtat sig föredömligt

• ceciliabkbh
    Nathalej skrev 2016-07-26 10:40:47 följande:
    Kul att du bor i närheten av Linköping!! Jag bor själv i Linköping och var tvungen att starta ett konto här på familjeliv nu när jag läste ditt inlägg! Har bara läst utan att vara aktiv själv förut :)

Jag har en son född i Augusti 2015 sedan tidigare och väntar nu vårat andra barn som är beräknat runt 3/3-2017.
    Kul med en till Linköpingsbo :D Vet du om det finns nån facebookgrupp eller ska vi starta en?? Lättare att följas åt på facebook :)
Svar på tråden BF mars 2017