Inlägg från: Nathalej |Visa alla inlägg
  • Nathalej

BF mars 2017

ceciliabkbh skrev 2016-07-25 22:33:47 följande:

Åh det är så härligt att få läsa om alla lyckliga par där ute. 

Min man och jag plussade IDAG, vecka 5+1. Vi har försökt bli gravida sedan augusti 2013. Ett missfall i bagaget men nu tog det ju igen. 

Kroppen hoppade upp och ner och känslorna var som i en berochdalbana. Lyckorus blandat med skräck, rädslan för att det inte ska gå vägen denna gång heller. 

Vi har i alla fall bestämt oss för att fokusera på det vi vet, att vi nu är gravida! 

Även om jag älskar att sitta och läsa alla inlägg så tänkte jag kolla om det finns intresse av att skapa (kanske redan finns) en grupp på facebook för oss som bor i eller i närheten av Linköping? Det blir lätt väldigt mycket här på falmiljeliv och jag tycker det är svårt att verkligen följa med någon i resan här när vi är så många 

Min man och jag bor i Mjölby men tänker att det är lättare men en grupp för Linköping med omnejd. Vad säger ni linköpings-blivande-mammor?!

Kul att du bor i närheten av Linköping!! Jag bor själv i Linköping och var tvungen att starta ett konto här på familjeliv nu när jag läste ditt inlägg! Har bara läst utan att vara aktiv själv förut :)

Jag har en son född i Augusti 2015 sedan tidigare och väntar nu vårat andra barn som är beräknat runt 3/3-2017.
  • Nathalej
    ceciliabkbh skrev 2016-07-26 14:31:48 följande:

Kul med en till Linköpingsbo :D Vet du om det finns nån facebookgrupp eller ska vi starta en?? Lättare att följas åt på facebook :)

Startade ett konto på Facebook nyligen men har inte riktigt kommit in i det än och är inte jätteaktiv så jag vet faktiskt inte om det finns någon för just linköpingsbor faktiskt, men vi kan absolut starta en! Det går att göra den hemlig väl? Då vi inte gått ut med det officiellt än :)
  • Nathalej
    ceciliabkbh skrev 2016-07-26 14:35:14 följande:

Många kloka människor här! Behöver lite råd!

Hade senaste mensen 16 juni, ägglossning 3 juli (testade mig). Sedan kom mensen och jag tänkte nej det tog inte denna gång heller. Efter att ha blödit till o från i 12 dagar så var det min man som sade att jag skulle ta ett gravtest. Jag plussade! Bör vara i vecka 5+2 idag alltså.

Problemet är att jag fortfarande blöder. Det är inte så mycket, byter trosskydd hela tiden dock för det kommer lite hela tiden. Tränade nyss och nu kom det lite mer.

Sist jag var gravid och ringde Kvinnohälsan och sade att det blödde så fick jag ingen hjälp för att det var ju inte så mkt blod ändå. Det hela slutade i missfall och nu känner jag mig orolig igen.

Hur gör ni för att få tidiga ultraljud?? Hon ville ha in mig på ultraljud 12 september. Ska jag oroa mig till dess verkligen? :/

vet inte hur stort sjukhuset är i Mjölby men du borde väl tillhöra Linköping på vissa delar eller? Jag har nämligen fått gjort ett tidigt ultraljud både denna och förra graviditeten då jag var med om ett MA hösten 2014, och haft det som argument när jag ringt, på kvinnohälsan går de inte med på det knappt men jag ringde till gynmottagningen på sjukhuset och där är de mycket mer hjälpsamma! Så gör det!! Förklara din oro och hur det ligger till och vad som hänt och din situation. Håller tummarna!
  • Nathalej

[quote=76832841][quote-nick]ceciliabkbh skrev 2016-07-27 15:25:23 följande:[/quote-nick]Gravtest visar positivt.

Blöder fortfarande hela tiden (inte mycket).

De såg inga tecken på graviditet på ultraljudet.

Fick ta blodprov idag, nästa blodprov på onsdag och på torsdag får vi veta.

Verkar väl dock som missfall i så fall om de inte såg nått på ultraljud?!?! :(

Konstigt känna det iaf då jag fått tre positiva tester, tre dagar i rad nu.

Ajha.. Ett missfall från hjälp så det är ju positivt i så fall.[/

Usch, vad jobbigt för er!! :( lider med er.. Jag hoppas ändå på att det visar sig vara något därinne!! Håller alla tummar! Vet hur jobbigt det kan vara då jag med varit med om ett missfall, eller MA, och fick reda på det i V. 12 då ultraljudet gjordes. Det är bara att kämpa på!! Hejar på dig!!

• Nathalej
    ceciliabkbh skrev 2016-07-27 15:25:23 följande:

Gravtest visar positivt.

Blöder fortfarande hela tiden (inte mycket).

De såg inga tecken på graviditet på ultraljudet.

Fick ta blodprov idag, nästa blodprov på onsdag och på torsdag får vi veta.

Verkar väl dock som missfall i så fall om de inte såg nått på ultraljud?!?! :(

Konstigt känna det iaf då jag fått tre positiva tester, tre dagar i rad nu.

Ajha.. Ett missfall från hjälp så det är ju positivt i så fall.

Usch, vad jobbigt för er!! :( lider med er.. Jag hoppas ändå på att det visar sig vara något därinne!! Håller alla tummar! Vet hur jobbigt det kan vara då jag med varit med om ett missfall, eller MA, och fick reda på det i V. 12 då ultraljudet gjordes. Det är bara att kämpa på!! Hejar på dig!!

Finns det en möjlighet att det var för tidigt för att se något på ultraljudet idag och att det skulle kunna vara något därinne ändå? Sa dom något om det?
  • Nathalej
    ceciliabkbh skrev 2016-07-28 09:37:28 följande:

Min man frågade men det var svårt att få något tydligt svar. Läkaren pratade inte så bra svenska så vi hade lite svårt att förstå varandra.

Han ville ta blodprov för att se om jag var "lite eller mycket gravid". Vi antog att han menade hur långt gången jag är. Och när vi frågade om det var för tidigt sade han att man borde kunna se nått i vecka 6+4 och då sade vi ju att vi bara var i vecka 5 men då sade han att man kunde se då. Så det var lite oklart allting. Jag tycker det känns som missfall men vi får veta nästa torsdag. Ska ta blodprov på onsdag och får resultaten på torsdag sen.

Hur har det gått för er??
  • Nathalej
    ceciliabkbh skrev 2016-08-02 21:47:15 följande:

Jadu. Jag blöder fortfarande. Inte alls mkt, känner ingen smärta heller. Har väl blödit nu i lite mer än 20 dagar. Ska ta ett blodprov till imorgon och på torsdag får vi se vad som hänt med hcg-nivåerna.

Tog dock ett gravtest idag och det var MKT starkare denna gång. Läser att det KAN vara ett tecken på utomkveds men jag har ju inte ont :/ :/! Vill bara att dagarna ska gå fort nu :(

Jag håller tummarna för bästa, positiva resultat! Antar att ni fått reda på hur allt ligger till nu då ni var hos läkaren igår väl?

Tycker det är konstigt att gravtestet visar positivt men att han inte ser något men som du sa så kanske det var för tidigt för att se något förra gången..
  • Nathalej
    ceciliabkbh skrev 2016-08-08 10:04:39 följande:

Tänkte bara uppdatera innan jag lämnar.

Fick åka in akut igår efter att hcg tredubblats. Slutade med operation och höger äggledare är nu borttagen. Hade fått utomkveds tyvärr :(

Skönt att äntligen fått hjälp i alla fall, även om det tagit en hel vecka!

Lycka till nu allihop :)

Fy vad hemskt!! Så allvarligt att du fick operera bort äggstocken tillochmed?!? Jag har knappt någon koll på vad utomkvedes är men jag hoppas ändå att du mår ok trots allt! Kram
Svar på tråden BF mars 2017