• Midvia

BF mars 2017

Skapar en tråd för oss som precis plussat och har BF i mars 2017.

Jag plussade igår efter 7 månaders försök och bebis beräknas enligt app att anlända 2/3-2017. Det är vårt första barn. Vi var gravida i höstas men drabbades av MA i vecka 13. Denna gång hoppas jag att allt går vägen.

Är 31 år och bor i Kungsbacka.

• Svar på tråden BF mars 2017
  • ceciliabkbh
    Nathalej skrev 2016-07-26 23:07:53 följande:
    vet inte hur stort sjukhuset är i Mjölby men du borde väl tillhöra Linköping på vissa delar eller? Jag har nämligen fått gjort ett tidigt ultraljud både denna och förra graviditeten då jag var med om ett MA hösten 2014, och haft det som argument när jag ringt, på kvinnohälsan går de inte med på det knappt men jag ringde till gynmottagningen på sjukhuset och där är de mycket mer hjälpsamma! Så gör det!! Förklara din oro och hur det ligger till och vad som hänt och din situation. Håller tummarna!
    Pratade med gynakuten idag. Ska in idag kl 14.00. Skönt att äntligen bli tagen på allvar!!! Håll tummarna för oss nu :(
  • ceciliabkbh
    ellami skrev 2016-07-26 23:33:41 följande:
    Jag hade gått och satt mig på gynakuten och överdrivit om jag vore du. Visst kan det inte förändra något men man kan iaf veta hur det står till.. Min bm skickade remiss för tidigt vul pga min tidigare historik och sen kommer jag få göra ett i samband med inskrivningen på specmvc men under min förra grav bokade jag in mig själv på en privat gynmottagning och fick göra vul två gånger där. Men som sagt, hade jag varit du hade jag om jag fortsatt blöda gått och fått det kollat rätt omgående på kk.
    Ringe gynakuten, fick hjälp där. Tid idag kl 14! De arbetade snabbt.
  • DevilsDaughter

cecilia: Lycka till! Skönt du fick tid!

Idag fick jag besked om tid till NIPT, den 17 augusti, så det blir ju väldigt tidigt, v9+2. Kommer då också troligtvis få reda på könet när resultatet kommer! Känns lite läskigt bara att göra det så tidigt, finns ju inga garantier alls för att det kommer gå vägen liksom. 12+0 gjorde jag KUB i Linköping med förra barnet men då kändes det liksom säkrare eftersom man passerat "gränsen".. 

• Hejhopppsan

Hej!

Är också gravid, troligtvis i vecka 6 ????

Finns det någon Facebook grupp som man kan gå med i? ????

• Anonym (En liten stund till iaf...)
    DevilsDaughter skrev 2016-07-27 10:08:18 följande:

Idag fick jag besked om tid till NIPT, den 17 augusti, så det blir ju väldigt tidigt, v9+2. Kommer då också troligtvis få reda på könet när resultatet kommer! Känns lite läskigt bara att göra det så tidigt, finns ju inga garantier alls för att det kommer gå vägen liksom. 12+0 gjorde jag KUB i Linköping med förra barnet men då kändes det liksom säkrare eftersom man passerat "gränsen".. 

Hej. Var ska du göra NIPT? I Linköping? Vi har inte helt bestämt ännu, tänkte vänta och se vad Kub säger. Har tid bokad i mitten av augusti. Bor i intilliggande kommun och trodde inte att de gjorde Nipt här i närheten. Eller tar du blodprovet där och skickar det vidare sen?
  • ellami

Hur mycket betalar du för nipt?
  • ceciliabkbh

Gravtest visar positivt.
    Blöder fortfarande hela tiden (inte mycket).
    De såg inga tecken på graviditet på ultraljudet.
    Fick ta blodprov idag, nästa blodprov på onsdag och på torsdag får vi veta.
    Verkar väl dock som missfall i så fall om de inte såg nått på ultraljud?!?! :(
    Konstigt känna det iaf då jag fått tre positiva tester, tre dagar i rad nu.
    Ajha.. Ett missfall från hjälp så det är ju positivt i så fall.

• Anonym (Ledsen)
    ceciliabkbh skrev 2016-07-27 15:25:23 följande:

Gravtest visar positivt.

Blöder fortfarande hela tiden (inte mycket).

De såg inga tecken på graviditet på ultraljudet.

Fick ta blodprov idag, nästa blodprov på onsdag och på torsdag får vi veta.

Verkar väl dock som missfall i så fall om de inte såg nått på ultraljud?!?! :(

Konstigt känna det iaf då jag fått tre positiva tester, tre dagar i rad nu.

Ajha.. Ett missfall från hjälp så det är ju positivt i så fall.

Jag hade extremt starka graviditetstest fram till några dagar efter det inte fanns någon graviditet alls kvar i mig.
  • ceciliabkbh
    Anonym (Ledsen) skrev 2016-07-27 15:33:12 följande:
    Jag hade extremt starka graviditetstest fram till några dagar efter det inte fanns någon graviditet alls kvar i mig.
    Ah det verkar ju som att hcg kan gå ganska långsamt ur kroppen för vissa :/
  • svamparna

Jag som är ny i branschen, dvs första gången jag är gravid, vad är NIPT?
Svar på tråden BF mars 2017