• Midvia

BF mars 2017

Skapar en tråd för oss som precis plussat och har BF i mars 2017.

Jag plussade igår efter 7 månaders försök och bebis beräknas enligt app att anlända 2/3-2017. Det är vårt första barn. Vi var gravida i höstas men drabbades av MA i vecka 13. Denna gång hoppas jag att allt går vägen.

Är 31 år och bor i Kungsbacka.

• Svar på tråden BF mars 2017
  • ellami

Ni som har fler barn. Har era graviditeter varit olika? Jag är lite nojig över att jag inte mår sådär jätteilla som sist då jag kräktes hela tiden och mådde illa konstant..

• Snurre
    Aysa skrev 2016-07-31 10:45:39 följande:
    Jag måste springa på toa oftare. Brösten är stora och ömma. Magen krånglar en hel del. Men inget illamående ännu och det är jag bara glad för.:) För mig känns det iaf som att symptomen ökar litegrann. Orkar inte kontakta mvc ännu väntar lite till. Tiden går extremt sakta iaf. Vad har du för symptom?
    Så gott som ingenting känns det som! Känner att brösten är större och väldigt ådriga, det har jag aldrig annars. Kissar väldigt ofta också, det är allt. Men det känns inte som att symptomen ökar här. Uschfy jag är mest livrädd! Önskar man kunde och vågade njuta mer av det
  • Anonym (Stockholmstjej)

Mitt illamående är helt överkomligt till vardags men fy vad åksjuk jag blir av att åka bil. Brukar aldrig bli det annars.

• Loppan81

Hej tjejer! Jag plussade idag och har bf 22 mars enligt appen. Blev lite chockad över plusset men såklart väldigt glad. ???? Hade missfall i maj så var inställd på att vi skulle börja försöka igen till hösten. Håller tummarna för att allt går vägen den här gången. ????

• Aysa
    Snurre skrev 2016-07-31 14:26:54 följande:

Så gott som ingenting känns det som! Känner att brösten är större och väldigt ådriga, det har jag aldrig annars. Kissar väldigt ofta också, det är allt. Men det känns inte som att symptomen ökar här. Uschfy jag är mest livrädd! Önskar man kunde och vågade njuta mer av det

Jag börjar känna mig ganska lugn. Önskar jag kunde hjälpa dig att känna så också. Inte för att blödningarna slutat men jag kan ändå inget göra. Däremot så ser jag fram emot imorgon tänkte gå och köpa ett sånt där digitalt test som visar veckor. Har bara testat med ett vanligt på bim och då var det så svagt streck. Vill se hur många veckor det visar. :) Alla har inte så starka symptom så det behöver inte vara nåt fel.
  • FlikkanM

Hade en sån dröm inatt och jag bara måste få dela med mig av en del:

Hade varit in på undersökning av bebisen och skulle få papperssvar på ultraljudet. På svaret läser barnmorskan upp "det finns tvillingar, två säckar och i eftermiddag kan vi se hjärtat"

• jj85

Hej, hittade till denna tråd och ska också ha BF mars 2017 om allt går vägen. :) Enligt appen så är jag gravid vecka 7+3 dagar. Ska in för första gången och få träffa barnmorskan på torsdag. Smått nervös

Plussade 14 juli men två dagar efter började jag blöda..Vi var då utomlands, blödit nästan framtill i förrgår. Vi kom hem söndag 24 juli och på måndagen ringde jag runt och fick tid för ett tidigt VUL då jag ändå blödigt i två veckor mer eller mindre, små blödningar med både färskt och brunaktigt blod, det har kommit 3 små klumpar,
    Fick höra ett hjärta och gynekologen sa att det verkade stämma i storlek med veckor m.m Blev så chockad så började gråta då jag ändå trodde att vi fått MF- Får nu hoppas allt går vägen. 

Vet inte hur det är med er, men har mått kontant illa, utan att kräkas, trött, huvudvärk sedan jag plussade framtill igår och magen är så svullen, jag är inte direkt pinnsaml och ser nu ut att kunna vara i 6:e månaden (känns så iaf, då magen är så svullen) hur är det för er andra som är i liknande vecka? :)

• jj85
    lilsis skrev 2016-08-01 08:58:38 följande:

En låååååång vecka kvar till VUL.

Visst är det hemskt när det är så långt kvar, iof för min del inskrivning på torsdag men det känns som en evighet tills dess och dem erbjuder ett VUL om man vill kolla att det ser bra ut, funderar på att göra det på torsdag och kolla igen. Kanske endast för att få lyssna på lilla hjärtat :D
Svar på tråden BF mars 2017