• Midvia

BF mars 2017

Skapar en tråd för oss som precis plussat och har BF i mars 2017.

Jag plussade igår efter 7 månaders försök och bebis beräknas enligt app att anlända 2/3-2017. Det är vårt första barn. Vi var gravida i höstas men drabbades av MA i vecka 13. Denna gång hoppas jag att allt går vägen.

Är 31 år och bor i Kungsbacka.

• Svar på tråden BF mars 2017
  • GrukanGrace

Vi har genomgått 7 ivfer och sen imunbehandlingsstöd i ett år så vi går på en privat klinik och är "problemstämplade". Vi har flera missfall bakom oss.

Prova att kontakta en privat klinik. Men bäst är att slappna av. Det går inte att påverka ändå. Om man är vänlig.

Jag har ett Aggresivt immunförsvar som vill stöta bort därav kontroller för att anpassa mediciner.

Stor kram

Annaaaaa1987 skrev 2016-08-03 17:27:11 följande:

Hej! Är i vecka 9 nu, har inskrivning imprgon :)

Hur kan man få till sig ett tidigt ultraljud?!

Grattis till tvillingar! Så kul! <3

• Liv82

Tipsar om den hemliga Facebookgruppen för er som missat. Skicka pm med namn och beskrivning av er profilbild till mig så lägger jag till er. Det finns även en för oss i Stockholm med, så skriv om ni önskar gå med i båda eller enbart Mars 2017. :)

• sveabella

Hej!

Efter en abort och ett mf i vecka 14 förra hösten har vi nu plussat igen!

Är i vecka sju och är såå svullen och spänd i magen. Och det blir bara värre, på bara 3 dagar har min mage blivit dubbelt så stor på kvällarna som innan. Kan knappt böja mig fram även på morgnarna för att magen är så spänd. Börjar bli lite orolig, ingen som känner igen sig?

Vet att jag har varit uppblåst och fått ganska stor mage på kvällarna i en tidigare graviditet men spänningarna och problem med att böja sig uhh det gör mig lite orolig. Ska ringa bm imorgon men hojta gärna om du känner igen dig!

• Kanelbolle
    MissJL skrev 2016-08-03 08:09:02 följande:

"Det finns inte resurser till alla som går o tror att dom fått missfall" Det var ursäkten.. Jag ska avvakta några veckor o ta ett nytt test.. :(

Det kom helt plötsligt, som om nån pickat hål på en vattenballong mellan benen på mig... En stor blödning o sen inget mer...

Tack <3 Ska försätta ringa idag!

Vil bare si at jeg fikk en helt lik blödning på mandag.

Gikk på toa för at kissa så bare rant det färskt rödt blod ned i toa uten förvarning. Sen inget mer. Bare brunt på pappret et par ganger etter som var blodrester.

Lite vanlig mensvärk (som ikke ble bättre av at jeg var jätte nervös och ledsen)

Men! Fikk komme inn på ultraljud idag for å kolla läget... alt var helt perfekt och inget tecken på mer blödningar.

De tror det var et blodkärl som hadde bristat bare.

Jeg sier dette fordi det kan va samme sak i din situasjon :)

Sorry about the svorsk:)
  • MissJL
    Kanelbolle skrev 2016-08-03 20:46:48 följande:

Vil bare si at jeg fikk en helt lik blödning på mandag.

Gikk på toa för at kissa så bare rant det färskt rödt blod ned i toa uten förvarning. Sen inget mer. Bare brunt på pappret et par ganger etter som var blodrester.

Lite vanlig mensvärk (som ikke ble bättre av at jeg var jätte nervös och ledsen)

Men! Fikk komme inn på ultraljud idag for å kolla läget... alt var helt perfekt och inget tecken på mer blödningar.

De tror det var et blodkärl som hadde bristat bare.

Jeg sier dette fordi det kan va samme sak i din situasjon :)

Sorry about the svorsk:)

Haha det är lugnt! ;)

Tack för att du delar med dig, jag har ett litet hopp kvar men vågar inte hoppas på för mycket... Men jätteskönt att höra att det gått bra för dig!! Stor kram
  • Amalian83
    sveabella skrev 2016-08-03 20:19:18 följande:

Hej!

Är i vecka sju och är såå svullen och spänd i magen. Och det blir bara värre, på bara 3 dagar har min mage blivit dubbelt så stor på kvällarna som innan. Kan knappt böja mig fram även på morgnarna för att magen är så spänd. Börjar bli lite orolig, ingen som känner igen sig?

Vet att jag har varit uppblåst och fått ganska stor mage på kvällarna i en tidigare graviditet men spänningarna och problem med att böja sig uhh det gör mig lite orolig. Ska ringa bm imorgon men hojta gärna om du känner igen dig!

Har du mycket att göra/stressar du? Det får iallafall min mage att spänna sig extra. Jag försöker slappna av och ta det lugnt, men med en tvååring och heltidsjobb där man inte kan säga något på ytterligare fem veckor är det ju inte helt lätt ????
  • lilsis

Det här med bäckensmärtorna oroar mig lite faktiskt. De är inte outhärdliga men det är väldigt tidigt! Hur ska det bli liksom?

Jag hoppas på att det stannar på den här nivån för den är fullt hanterbar så länge jag tänker mig för när jag hasar runt i sängen ( ;) ).

Hovslagaren kommer idag och efter det tänkte jag rida, första gången på två veckor. Sist hade jag ont en kortis när jag kom ner rejält i sadeln och skulle vrida om knäet, så det struntar jag nog i (vi jobbade med att ha balansen i skinkorna, svårt för mig som gärna sitter på musen och lutar framåt... )

• jj85
    sveabella skrev 2016-08-03 20:19:18 följande:

Hej!

Hej och grattis till plusset. Det är samma för mig. Magen svullnar upp rejält under dagen. Hade lite mage sen innan men den kunde jag hålla in men nu går det knappt. Jobbigt att böja sig för min del också.

Är i vecka 7+6 och ska idag för första gången till barnmorskan för inskrivning. Och ultraljud. Ska bli kul att lyssna på hjärtat. Har gjort det en gång i början av vecka 7 men då trodde jag att jag fått missfall. Hoppas att bm ger tips om illamåendet idag. Det är värst för mig. Mår illa konstant med huvudvärk. Hur är det på den fronten för din del?
  • jj85

Tjejer, glömde fråga men tar någon utav er några vitaminer eller liknande?

Jag plussade 14 juli men var då utomlands. Så köpte folsyra direkt när jag kom hem. Vi kom hem 24 juli. Äter ni den? Har jag kanske börjat försent med folsyra och bör man komplettera med annat? Har svårt att få i mig kött just nu. Är vanligtvis köttätare men herregud klarar knappt av det just nu. Illamåendet gör att jag kan äta kolhydrater och sallad bara.. var en godis älskare men klarar knappt de söta.. Hur är det för er? Går snart in i vecka 8. Är i vecka 7+6 och har inte riktigt fått grepp om hur man ska räkna dagarna. Ska iof till barnmorskan för första gången idag o fråga henne men det många med stor erfarenhet här och tips tas tacksamt emot.

• lilsis
    jj85 skrev 2016-08-04 06:57:05 följande:

Tjejer, glömde fråga men tar någon utav er några vitaminer eller liknande?

Jag plussade 14 juli men var då utomlands. Så köpte folsyra direkt när jag kom hem. Vi kom hem 24 juli. Äter ni den? Har jag kanske börjat försent med folsyra och bör man komplettera med annat? Har svårt att få i mig kött just nu. Är vanligtvis köttätare men herregud klarar knappt av det just nu. Illamåendet gör att jag kan äta kolhydrater och sallad bara.. var en godis älskare men klarar knappt de söta.. Hur är det för er? Går snart in i vecka 8. Är i vecka 7+6 och har inte riktigt fått grepp om hur man ska räkna dagarna. Ska iof till barnmorskan för första gången idag o fråga henne men det många med stor erfarenhet här och tips tas tacksamt emot.

Man säger att du är i v8 nu, från 8+0 säger man v9

Jag äter folsyra (alltid), extra B, extra D och multivitaminer. Det är dock en vana som kommer efter min magsäcksoperation.
Svar på tråden BF mars 2017