DevilsDaughter skrev 2016-08-05 23:00:27 följande:
Beklagar Millan. Fick ni reda på orsaken? Kommer denna graviditet bevakas extra?
En konstig grej, jag hade ganska osunda vanor innan graviditeten, chips/godis och läsk i princip varje dag. Har ändå lyckats hålla vikten hyfsat i schack. Vägt 61 till mina 165 cm ganska länge. Men nu har ju jag kräkts det mesta jag ätit och tål inte socker alls så äter mestadels bra mat. Har mått såhär nu i ca 2,5 vecka men har inte gått ner något alls. Vågen har stått på 61,4 sedan plus i v 3,5 till nu 7+4? Hur kan det komma sig? Skulle tippa på att jag får i mig ca 400kcal en dålig dag och 1000 kcal en bra dag nu när jag mår såhär. På ett sätt är det ju bra då kroppen släpper gifter som kan gå till fostret när man går ner i vikt men samtidigt konstigt då jag rasat i vikt första delen av mina andra graviditeter. Kan det vara att man är lite äldre nu som gör att kroppen mindre gärna släpper ifrån sig kilona? Men eftersom jag mår som jag gör så har jag ju ingen energi och rör mig inte mycket men tycker ju att jag borde tappa muskler då och iaf gå ner den vikten? Känner mig lite förvirrad över min kropp nu.
Hur har ni andra det med molvärk? Jag har inte känt någon molvärk alls tills igår och idag. Känner svag molvärk, lite stick då och då och allmänt känslig och öm i livmodern, det gör mig lite orolig eftersom det kommer nu och inget tidigare?
Samma här kring maten, kunde äta chips, godis, choklad, u name it men nu, klarar knappt av doften. Varken det eller kött. Så tyvärr lever jag på mackor just nu ( är i vecka 8)
Men vikten har gått upp lite för min del, har tyvärr lite övervikt som jag inte orkat ta tag i innan graviditeten, låg på ca 72 kg, och nu 74..känns inget vidare att behöva gå upp alltför mkt heller, men ska prata kring vikten med BM... men det är inte många som börjar gå upp i vikt i början, utan man kan mer få en svullen mage, det är så för min del nu fastän jag gått upp 2 kg, men det är ju också från semestern..man åt utav allt möjligt. Men nu klarar knappt av nåt.. Men ät det du kan äta, BM sa ändå att det inte gör något framtill vecka 12 sen får man börja tänka sig för..:)
Känner ingen molvärk direkt, kan känna att det gör ont i vänster äggstocke ibland, inga stick eller känslig livmoder, men vi är väl alla olika så vi ska nog försöka att inte oroa oss :)
Jag bestämde mig för att vi berättar för vår familj om graviditeten, och det känns bra :) känner inte att jag orkar må så dåligt och försöka dölja det för alla..gå runt o vara "magsjuk" med illamående en hel månad till haha.. Hur har du själv gjort?