jj85 skrev 2016-08-09 17:29:31 följande:
Jag beklagar sorgen :(
DU får ursäkta privata frågan men får man veta varför det skett? Om man nu skulle vilja veta..
Är själv nu i vecka 9..längtar tills KUB/NUPP testet ska vara över. Har tid för prover 19 aug och därefter NUPP 1 september..Vill typ att det ska vara nu nu nu..inför för att det kan säkerställa men då får man ändå något svar även om det kan vara missvisande ibland.
Hur mår du i vecka 10? Jag längtar tills mitt illamående/sjösjuka (känns exakt så + för mkt illamående med huvudvärk) försvinner så man kan leva igen på kvällarna...har haft det så sen jag plussade (14 juli)
Tack.
I samband med förlossningen tas MASSA prover på både mamman och barnet (de tömde mig på T-O-L-V rör blod) och man får också ta ställning till om man vill att barnet obduceras för att försöka få reda på orsaken.
Vi valde dock att inte obducera, läkaren sade till oss att det är bara i ca 50% av fallen som man faktiskt ändå får ett svar och då ville vi behålla vår son i det fina skick han var och inte att man skulle skära i honom.
Man hittade inget fel på varken mig eller sonen via blodproverna och moderkakan (som obducerades) har man inte heller hittat någonting på så nu i efterhand kanske man hade önskat att man obducerat ändå, men det är ju inte säkert att vi hade fått ett svar så vi får vara nöjda med det beslut vi fattade då.
Jag mår illa dagligen - kan känna igen mig i din beskrivning av "sjösjuka", har kräkts ett par gånger, är trött men mest orolig, pga vårt "bagage" - känns som att det blir svårt att släppa oron denna gång.
Vi såg vår lilla krabat på UL senast igår, en helt fantastisk liten minimänniska som sprattlade runt - gillade inte att doktorn kom och putte på den under ultraljudet så jag försöker fokusera på det positiva, även om det är svårt.