• Midvia

BF mars 2017

Skapar en tråd för oss som precis plussat och har BF i mars 2017.

Jag plussade igår efter 7 månaders försök och bebis beräknas enligt app att anlända 2/3-2017. Det är vårt första barn. Vi var gravida i höstas men drabbades av MA i vecka 13. Denna gång hoppas jag att allt går vägen.

Är 31 år och bor i Kungsbacka.

• Svar på tråden BF mars 2017
  • jj85
    Anonym (Håller tummar och tår att det går vägen) skrev 2016-08-07 12:34:50 följande:

Roligt att det är så många i denna tråd :)

Har en fundering kring inskrivningen. Dels undrar jag vad man gör och hur lång tid det brukar ta (detta är vårt första barn, fick MF i V8 förra gången så hann inte gå på någon inskrivning).

Den undrar jag när den "normalt" brukar ske?!

Jag ringde förra veckan och fick tid 7/9! Då kommer jag vara i v12. Kändes så sent. Fick tid för ul två veckor efter det. Alltså i v14?!

Grattis till plus :)

jag skrevs in när jag gick in i vecka 8 men det var för att dem hade tid. Det tog max 1 timme. Vi pratade. Hon gav information. Fick ge urin prov..och ja sedan fick jag fråga om jag hade funderingar. Vi ska ses igen när jag är i vecka 18 och då började de vanliga ultraljud osv. Innan dess ska jag göra kubtest vilket görs vis ca vecka 10-11 helst. Sedan ett RUL och utifrån det från man svar på KUB testet..är i vecka 8 och ska ses i slutet av oktober. Så det är långt tills dess. Tråkigt att man inte får hjälp på en gång men det kan inte gör så mycket ändå, tyvärr.
  • jj85
    DevilsDaughter skrev 2016-08-07 12:44:05 följande:

jj85: Försöker också få i mig vätska men det är svårt, vatten är det enda jag klarar av att dricka och knappt det nu. Du tror inte att det är ligamenten du känner av och inte äggstockarna? Då kan det ju liksom göra ont vid sidan av livmodern, jag känner av det en del.

Jag har mått illa och kräkts hela mina tidigare graviditeter och räknar med att det kommer bli så nu också, dock brukar det inte vara riktigt lika illa i slutet som i början. Vi ska till Kreta i slutet av augusti och jag har verkligen försökt att hålla mig ätandes för att kunna äta mat när jag är där. Har inte velat hamna i det där att vara sängliggandes och inte orka någonting och knappt få i mig någonting. Men nu är jag där...  Är så ledsen, kommer förstöra hela resan för familjen. Hur ska man orka? Var 40 grader där alldeles nyligen. Tycker inte att lergigan comp som jag fick utskrivet funkar riktigt längre? I början tyckte jag de hjälpte en del, tog bort det värsta liksom och då kunde jag äta. Men nu är nog mitt illamående så illa att även om det hjälper lite grann så hjälper det inte tillräckligt för att kunna äta.

Ja det kanske är ligamenten. Lite osäker då jag kan noll om detta.. men får fråga längre fram om det håller i sig.

Ush så tråkigt för dig om det håller i sig men ring vårdcentralen och fråga om du kan få annat??jag tar just nu postafen på kvällarna. Dagarna mår jag ok just nu men kvällarna..herregud är säng eller soff liggande..mår illa. Huvudet snurrar. Vet knappt vart jag ska ta vägen men ring dem och förklara att du ska resa och att du inte kan må såhär. Det är ju hemskt

Vi får hoppas det snart släpper för dig. Men försök drick vatten.

Idag fick jag i mig mat så som kött o glass efteråt men det fick jag ångra. Den kom upp.. fy alltså. Och hur döljer man detta på jobbet. Alltså vet inte om jag kan dölja det framtill vecka 12 ens. Magen svullen och mår skit.

Vill ha salta kex konstant. Detta kommer dem ju märka haha men iof så har man redan berättat för familjen. Men nu oroar jag mig för KUB testet vi ska göra

..vad för svar man kommer få..lite skrämmande ändå..ska du göra ett??

Hoppas du får må gott på din resa..försök tänk positivt o sitt i skuggan och bada massor..det kommer säkert gå bra:)
  • Anonym (Stockholmstjej)
    Anonym (Håller tummar och tår att det går vägen) skrev 2016-08-07 12:34:50 följande:

Roligt att det är så många i denna tråd :)

Har en fundering kring inskrivningen. Dels undrar jag vad man gör och hur lång tid det brukar ta (detta är vårt första barn, fick MF i V8 förra gången så hann inte gå på någon inskrivning).

Den undrar jag när den "normalt" brukar ske?!

Jag ringde förra veckan och fick tid 7/9! Då kommer jag vara i v12. Kändes så sent. Fick tid för ul två veckor efter det. Alltså i v14?!

Jag hade inskrivning i vecka 11 med första barnet, det tog kanske 25 minuter. De upprättar journal, dvs frågar om sjukdomshistorik, allergier, blodproppar, etc. och så tar de urinprov (varje gång för att testa efter äggvita i urinen) och blodtryck. Informerar om mvc-programmet. Sen är det mest att man själv har möjlighet att ställa frågor. Därefter var inte nästa tillfälle förrän ultraljud i vecka 19.
  • MillanAhlskog
    ellami skrev 2016-08-05 22:52:39 följande:
    <3
    Vi är nog med i samma änglagrupp på fb, känner igen ditt namn. Har också en änglaflicka, född i mars i år. Hoppas på levande bebisar för oss båda den här gången.
    Du får gärna skriva till mig på pm på facebook så kan vi följas åt ?? är du med i marsgruppen me?

Kraaam
  • lilsis
    jj85 skrev 2016-08-07 19:05:26 följande:

Grattis till plus :)

jag skrevs in när jag gick in i vecka 8 men det var för att dem hade tid. Det tog max 1 timme. Vi pratade. Hon gav information. Fick ge urin prov..och ja sedan fick jag fråga om jag hade funderingar. Vi ska ses igen när jag är i vecka 18 och då började de vanliga ultraljud osv. Innan dess ska jag göra kubtest vilket görs vis ca vecka 10-11 helst. Sedan ett RUL och utifrån det från man svar på KUB testet..är i vecka 8 och ska ses i slutet av oktober. Så det är långt tills dess. Tråkigt att man inte får hjälp på en gång men det kan inte gör så mycket ändå, tyvärr.

RUL gör man runt vecka 18.

KUB och NUPP är det nog du har fått tid för
  • lilsis

Om mitt VUL ser fint ut imorgon blir det inskrivning på onsdag då jag börjar på v9. Det är tidigt här men behöver ha koll på sköldkörteln så då blir det inskrivning direkt. Lämnar med andra ord även blodprov då. Urin känns onödigt när det kommer finnas anteckning från VUL i journalen :)

• MillanAhlskog
    jj85 skrev 2016-08-06 09:40:00 följande:
    Starkt av dig att dela med dig av din berättelse
    Vi är lika gågna i graviditeten och det kommer nog gå bra ska du se. Man får försöka att inte oroa sig alltför mycket.  Vi bestämde oss för att berätta för familj (föräldrar och syskon) och vänta med alla andra, är så svullen om magen redan och kan inte hålla in den. Detta är vårt första barn. Tack för tipsen, ska kika på barnförsäkring, min man nämnde det också, har du tips på en bra försäkring? 

Hoppas du mår gott under denna graviditet :) själv mår jag sådär..igår hade jag en rätt ok dag annars legat avslagen i sängen med huvudvärk och illamående. 
    Styrke kram
    Att inte oroa sig är omöjligt när du förlorat ett barn tror jag.. Hela dena här graviditeten kommer vara oro utan dess like.. För det år ingen självklarhet att få en levande bebis med sig hem i mars

Hmm, gravidförsäkring.. Jag tror det bästa är att sätta sig å jåmföra å sen välja den man själv anser bäst. För vi tycker alla olika saker är olika viktigt..

Kraaaam

Jag mår ganska bra, känner inte av mer än trötthet. Därimot har foglossningen börjat ge sig till känna
  • FruHopefull86

Hej! Kommer in lite sent i tråden här!

Jag har också BF i mars 2017, är 30 år och skulle ha påbörjat IVF-behandling nu i augusti men i juni fick vi plötsligt ett plus på stickan efter att ha försökt i 2,5 år och påbörjat barnlöshetsutredning i januari i år.

Nu är jag på 9+6 och vill bara få komma in på det där ultraljudet nuuuuu så att vi kan få se vårt lilla pyre. Kan inte tro att det är sant förräns jag får se det. Orolig till tusen, men bara att veta att vi faktiskt KAN bli gravida är stort i sig för oss.

• ceciliabkbh

Tänkte bara uppdatera innan jag lämnar.

Fick åka in akut igår efter att hcg tredubblats. Slutade med operation och höger äggledare är nu borttagen. Hade fått utomkveds tyvärr :(

Skönt att äntligen fått hjälp i alla fall, även om det tagit en hel vecka!

Lycka till nu allihop :)

• Snurre
    ceciliabkbh skrev 2016-08-08 10:04:39 följande:

Tänkte bara uppdatera innan jag lämnar.

Fick åka in akut igår efter att hcg tredubblats. Slutade med operation och höger äggledare är nu borttagen. Hade fått utomkveds tyvärr :(

Skönt att äntligen fått hjälp i alla fall, även om det tagit en hel vecka!

Lycka till nu allihop :)

Usch, jag känner med dig. Har just gått igenom samma, opererades i fredags. Hur mår du nu efteråt?
Svar på tråden BF mars 2017