DevilsDaughter skrev 2016-08-07 12:44:05 följande:
jj85: Försöker också få i mig vätska men det är svårt, vatten är det enda jag klarar av att dricka och knappt det nu. Du tror inte att det är ligamenten du känner av och inte äggstockarna? Då kan det ju liksom göra ont vid sidan av livmodern, jag känner av det en del.
Jag har mått illa och kräkts hela mina tidigare graviditeter och räknar med att det kommer bli så nu också, dock brukar det inte vara riktigt lika illa i slutet som i början. Vi ska till Kreta i slutet av augusti och jag har verkligen försökt att hålla mig ätandes för att kunna äta mat när jag är där. Har inte velat hamna i det där att vara sängliggandes och inte orka någonting och knappt få i mig någonting. Men nu är jag där... Är så ledsen, kommer förstöra hela resan för familjen. Hur ska man orka? Var 40 grader där alldeles nyligen. Tycker inte att lergigan comp som jag fick utskrivet funkar riktigt längre? I början tyckte jag de hjälpte en del, tog bort det värsta liksom och då kunde jag äta. Men nu är nog mitt illamående så illa att även om det hjälper lite grann så hjälper det inte tillräckligt för att kunna äta.
Ja det kanske är ligamenten. Lite osäker då jag kan noll om detta.. men får fråga längre fram om det håller i sig.
Ush så tråkigt för dig om det håller i sig men ring vårdcentralen och fråga om du kan få annat??jag tar just nu postafen på kvällarna. Dagarna mår jag ok just nu men kvällarna..herregud är säng eller soff liggande..mår illa. Huvudet snurrar. Vet knappt vart jag ska ta vägen men ring dem och förklara att du ska resa och att du inte kan må såhär. Det är ju hemskt
Vi får hoppas det snart släpper för dig. Men försök drick vatten.
Idag fick jag i mig mat så som kött o glass efteråt men det fick jag ångra. Den kom upp.. fy alltså. Och hur döljer man detta på jobbet. Alltså vet inte om jag kan dölja det framtill vecka 12 ens. Magen svullen och mår skit.
Vill ha salta kex konstant. Detta kommer dem ju märka haha men iof så har man redan berättat för familjen. Men nu oroar jag mig för KUB testet vi ska göra
..vad för svar man kommer få..lite skrämmande ändå..ska du göra ett??
Hoppas du får må gott på din resa..försök tänk positivt o sitt i skuggan och bada massor..det kommer säkert gå bra:)