• Midvia

BF mars 2017

Skapar en tråd för oss som precis plussat och har BF i mars 2017.

Jag plussade igår efter 7 månaders försök och bebis beräknas enligt app att anlända 2/3-2017. Det är vårt första barn. Vi var gravida i höstas men drabbades av MA i vecka 13. Denna gång hoppas jag att allt går vägen.

Är 31 år och bor i Kungsbacka.

• Svar på tråden BF mars 2017
  • Amalian83

Hej! Jag går med här. Plussat med nr 2 och Bf är 23 mars 2017. Har en dotter sedan innan, född i maj 2014. Hon är bebistokig så det ska bli så kul att få berätta för henne om några veckor.

Idag är jag så extremt trött. Har tagit hemmakontor hela förmiddagen men har ett möte på eftermiddagen. Fattar ärligt inte hur jag ska orka, men är tacksam för att jag har ett flexibelt jobb.

Nu ska jag äta lite lakrits

• lilsis
    jj85 skrev 2016-08-03 08:15:18 följande:

Men fy vilket skit svar du fick. Inte ok alls. Men ring på och se om nån annan mottagning kan ta emot dig. Hon som jag fick prata med sa att de tyvärr kan ge liknande svar som du fick. Alltså det inte är så brådskande eller viktigt.

Man blir så ledsen av att bli bemött på detta sätt. Men stå på dig och ring en blödning kan betyda så olika saker. Hoppas du får svar från någon idag. Stor kram

Det är ett tråkigt svar men sett till sjukvårdens resurser tyvärr korrekt. Så tidiga missfall innebär sällan fysiska hälsorisker och bör därför inte prioriteras. Den psykiska delen ryms inte riktigt i dagens vård, tyvärr.
  • jj85
    lilsis skrev 2016-08-03 11:24:07 följande:

Det är ett tråkigt svar men sett till sjukvårdens resurser tyvärr korrekt. Så tidiga missfall innebär sällan fysiska hälsorisker och bör därför inte prioriteras. Den psykiska delen ryms inte riktigt i dagens vård, tyvärr.

Tråkigt men sant men man önskar att någon kunde lyssna på en..

Hoppas ändå du får något svar så du slipper undra vad som skett ????
  • MissJL
    DevilsDaughter skrev 2016-08-03 10:56:25 följande:

JL: hur långt gången är du? Kände du ngt magont i samband med blödningen? Har det slutat nu?

Jag är i v 7, 6+3. Inge ont, inga flytningar, bara pang bom blod! En stor blödning sen inget mer... Nu har jag lotionflytningar igen...
  • GrukanGrace

Hej

Då har vi varit oå tidigt ultraljud. Och fått se två!!!!! Hjärtan. Tjohoooo

Backa 8 (7+0)

Puss alla

• MissJL
    GrukanGrace skrev 2016-08-03 15:39:05 följande:

Hej

Backa 8 (7+0)

Puss alla

Åh!! Stort grattis!! Det är dubbelt arbete men verkligen dubbelt så mycket kärlek o glädje!!
  • Annaaaaa1987

Hej! Är i vecka 9 nu, har inskrivning imprgon :)

Hur kan man få till sig ett tidigt ultraljud?!

Grattis till tvillingar! Så kul! <3

• lillskrutten
    GrukanGrace skrev 2016-08-03 15:39:05 följande:

Hej

Backa 8 (7+0)

Puss alla

Åh det är en dröm jag har. Så stort grattis och lycka till!
  • Anonym (Stockholmstjej)

Åh, stort grattis!

Inför första barnet hoppades jag verkligen på tvillingar men nu är det en mardröm för min del haha. Fasar inför att RUL visar fler än en.

Svar på tråden BF mars 2017