• Midvia

BF mars 2017

Skapar en tråd för oss som precis plussat och har BF i mars 2017.

Jag plussade igår efter 7 månaders försök och bebis beräknas enligt app att anlända 2/3-2017. Det är vårt första barn. Vi var gravida i höstas men drabbades av MA i vecka 13. Denna gång hoppas jag att allt går vägen.

Är 31 år och bor i Kungsbacka.

• Svar på tråden BF mars 2017
  • Smorr
    Smorr skrev 2016-07-23 22:14:19 följande:

Så då spelar det ingen roll att man (som jag) har lång cykel? Eftersom min senast mens första dag var 16 juni och jag skulle haft mens nu den 20 juli men plussade då istället. Är det v 6+ som gäller då? Förlåt alltså men, första graviditeten, allt är förvirrande.!

AMEN herregud! Såg att jag kollat fel! Appen säger vecka 5+2 inte 6+2, så himla firrad människa xD
  • lilsis
    Smorr skrev 2016-07-23 23:01:23 följande:

AMEN herregud! Såg att jag kollat fel! Appen säger vecka 5+2 inte 6+2, så himla firrad människa xD

Du kan ju bli flyttad sen men i grunden räknar man från senaste mensens första dag. Vet du hur långt du har från mens till ägglossning?
  • Smorr
    lilsis skrev 2016-07-23 23:03:42 följande:

Du kan ju bli flyttad sen men i grunden räknar man från senaste mensens första dag. Vet du hur långt du har från mens till ägglossning?

Från mens till ägglossning är ca 18 dagar
  • ellami
    Smorr skrev 2016-07-23 23:12:08 följande:
    Från mens till ägglossning är ca 18 dagar
    Om du vet när äl inträffade kan du räkna from då. Äl/befruktning är alltid vecka 2+0. Därför är det missvisande att räkna efter första dagen sista mens för det förutsätter att ägglossning alltid sker på dag 14 i cykeln och att alla har 28 dagars cykel.
  • EN84

Hej alla! Jag är gravid v. 8 (7+0) med mitt fjärde barn. Har en 11 åring och ett tvillingpar födda 2014 sedan tidigare. Har nu bf den 11 mars. ????

• elizat

Heeeej alla nyplussingar!! ????
    Jag pulssade 15 juni och åkte iväg på semester då en vecka, för att komma tillbaka.. Har en dotter sedan innan. Kan knappt fatta att det är sant! ????
    Idag är jag 5+5 ?? och har BF 21 mars. Någon mer som bor i sthlmsområdet, Hägersten? ????

// Elizat

• Videungen
    lilsis skrev 2016-07-23 21:54:43 följande:
    Ja jag skrev inget om "gravid", bara veckoindikatorn
    Ja :) Det gjorde du faktiskt :) Ville mest dubbelkolla!
  • Videungen
    äppelskrutt27 skrev 2016-07-23 14:53:41 följande:

Har ni börjat berätta för nära och kära ännu? Jag har bara berättat för en nära vän som också är gravid, men nu kan jag inte hålla mig längre. På onsdag berättar vi för min familj, kommer då att vara i v. 5+6, men jag känner att det blir helt omöjligt att umgås med dem utan att de vet. Orkar inte hålla på att hitta på en massa anledningar till att jag inte kan äta eller dricka än det ena än det andra, de skulle i vilket fall bli misstänksamma direkt ;)

Oavsett om det går hela vägen eller inte så tycker jag att det är skönt att de vet om det.

Hur gör ni?

Nej, bara jag och mannen som vet. Har ju knappt gått en vecka! Men när vi går in i v. 10 ska vi åka och hälsa på hans familj en vecka. Och vi har typ bestämt att vi berättar då. Det är ju innan "12 v-gränsen". Men det känns bara skönt att alla har det svart på vitt om ett missfall skulle ske. Vilket det inte ska såklart! Men det vet man ju aldrig. Så det blir till att jag får ringa mina familj den veckan också, dem bor typ 40 mil bort. 

Vi ser så mycket fram emot att berätta! Hans mamma o pappa har inga barnbarn ännu. I min familj finns det en liten än så länge.
  • Amorea

Jag gör er sällskap här. Gravid med nr 2 i vecka 8 tror jag. Beräknad bf 7/3 om jag utgår från ÄL. Mår illa som bara den och är mer eller mindre sängliggande. Börjar bli lite deppig över det nu när det är sommar o son o man går iväg o gör roliga saker.

Börjar dessutom känna lite panik över att man ska få en till. Man hinner grubbla väldigt mkt när man inte gör annat än vila/sova/äta om dagarna.

• DevilsDaughter

Amorea: Här är en till som mår dåligt.. Fy va segt det är. Jag försöker verkligen in i det sista att följa med familjen på saker. Men fy alltså! Å i denna värmen.. Har varit ledig nu i fyra dagar.. Men ska jobba sex dagar nästa evcka, fattar inte hur jag ska palla.. Ska dessutom jobba nio timmar i streck utan rast mån-tis. 

Någon som tänkt tanken att sjukanmäla sig pga graviditetsillamående? Har  tänkt tanken men känns fel.. Men man mår ju verkligen spunk!

Svar på tråden BF mars 2017