• Midvia

BF mars 2017

Skapar en tråd för oss som precis plussat och har BF i mars 2017.

Jag plussade igår efter 7 månaders försök och bebis beräknas enligt app att anlända 2/3-2017. Det är vårt första barn. Vi var gravida i höstas men drabbades av MA i vecka 13. Denna gång hoppas jag att allt går vägen.

Är 31 år och bor i Kungsbacka.

• Svar på tråden BF mars 2017
  • lillskrutten
    samejentan skrev 2016-07-21 05:27:31 följande:

Gravid med bf mars 2017 finns det en grupp på Facebook som heter. Den är hemlig så du kan kontakta sofi hirvelä som är administratör för gruppen :)

Vad menas med hemlig? Ser ens vänner att man går med?
  • HäxanSurtant
    Anhean skrev 2016-07-20 23:28:50 följande:

Hej! Jag plussade för 30 min sen, är i vecka 4+0. Andra barnet, bor nära Lund. Har det startats ngn Facebookgrupp för de med bf mars 2017? I så fall vill jag gärna vara med.

Hej, vad kul. Grattis! Jag bor också i Skåne!

Vi är också inne på äldre namn. Jag gillar Tage och maken gillar Hjalmar, dottern tycker Sten. Inte så lätt?!

Ny bil har vi letat ett tag och var överens om en Kia Sportage, men nu när vi ska bli 5 i familjen så får vi tänka om. Det ska in 3 barn, hockeyutrustning, golfklubbor mm
    Jag är sugen på en 7-sitsig! Men inte Nissan, den är så plastig!
  • Mammaresan

Här har man gått och blivit förkyld nu, mindre roligt! :/

Vi gillar mer ovanliga namn här hemma och namnbetydelser är av vikt för oss. ^_^ Har en lista med olika namn sedan långt tillbaka som har använts även till de andra barnen. Det är viktigt att namnet passar barnet också som tittar ut! Vilket det inte alltid gör. ;)

www.mammaresan.se - Om mammalivet och vägen till en 3:a
  • Milla1988
    ellami skrev 2016-07-19 10:32:38 följande:

Ja för vissa är det så lätt medan det är en lång kamp för andra.. Jag förlorade min dotter nyligen så sorgen är fortfarande obeskrivlig.. Men jag hoppas det här kan hjälpa mig att se framåt och läka litegrann även om ett barn aldrig kan ersätta ett annat.

Nej jag är inte med där än, känner mig inte redo med min historia, håller mig lite i bakgrunden, men går med i framtiden om jag känner att jag orkar och allt går som det ska <3

Åh, vad tråkigt att höra <3 önskar dig all lycka i den här graviditeten och att allt går som det ska nu <3 massor av styrkekramar
  • Tjillevippens

Vill gratta till alla nya plus som trillar in! :) om ni vill vara med i facebookgruppen för BF Mars 2017 kan ni skriva ett PM till mig med namn och en beskrivning av profilbilden så jag hittar er :)

• samejentan
    lillskrutten skrev 2016-07-21 06:48:58 följande:
    Vad menas med hemlig? Ser ens vänner att man går med?
    Nej hemlig menas att ingen kan se nånting :)
  • Natalie87

Hoppar in här och går gärna med i facebookgruppen också, Har skrivit till dig Tjillevippens Glad Är i vecka 7 och bf är 15/3. Har en dotter på 2,5 år. Fick ett missfall förra året i vecka 11 men hoppas såklart att det ska gå bättre denna gång. Väljer att gläjas redan och förväntar mig att allt ska gå bra. Tjänar inget att gå runt och förvänta sig det värsta Glad

• svamparna

Hej gruppen! Fick reda på att jag var gravid för drygt en vecka sedan när jag var på rutinkoll hos läkaren. Är idag i vecka 7 (6+2) med bf 14 mars.:) jag har aldrig varit gravid förut och börjar redan bli väldigt fäst i ärtan i magen. Min sambo däremot är inte så glad och vill helst att vi tar bort det då han inte känner sig redo... Tanken på abort får mig gråtfärdig! Vi ska träffa kurator och barnmorska och göra VUL på måndag... Min förhoppning är givetvis att min sambo ska ändra sig när han hör ärtans hjärtslag.:) jag är 25 och han är 27. Jag känner liksom, är han inte redo nu, när fan ska han då bli det?

Sedan är jag LIVRÄDD för MF efter att ha läst era tråkiga erfarenheter.:( samtidigt som man inte vill bli för glad än så är det svårt att låta bli och tänka på det när du konstant blir påmind pågrund av illamående, kissnödig, "mensvärk".

Är det någon som känner samma någonstans i detta långa inlägg så får ni gärna skriva om era erfarenheter.

Kramar och grattis till alla!!! <3

• Mikaela90

Halloj allihopa! Här kommer jag

Har haft stenkoll på min mens sen min son föddes då jag inte satt in en p-stav än. TRODDE jag hade stenkoll Plussade i förrgår och är i vecka 5 (4+5), beräknad förlossning är 25 mars. Det kommer skilja 1 år och 4 månader mellan sonen och lilla pyret i magen. Vi är så lyckliga även fast det här inte alls var planerat.

Jag är för övrigt en tjej på 25 år och detta är mitt tredje barn som ligger i magen. Har en dotter på 7 år och en son på 8 månader

Svar på tråden BF mars 2017