• Midvia

BF mars 2017

Skapar en tråd för oss som precis plussat och har BF i mars 2017.

Jag plussade igår efter 7 månaders försök och bebis beräknas enligt app att anlända 2/3-2017. Det är vårt första barn. Vi var gravida i höstas men drabbades av MA i vecka 13. Denna gång hoppas jag att allt går vägen.

Är 31 år och bor i Kungsbacka.

• Svar på tråden BF mars 2017
  • Gullan8212

Har inte heller berättat. Eller jo, en kompis vet. Problemet är att vi ska åka iväg en vecka med svärföräldrarna i slutet av nästa vecka. Dom kommer ana direkt då jag inte kommer kunna dricka vin. Kommer vara precis innan vecka 7.. Förra graviditeten fick familjen veta i vecka 8 och det gick ju bra. :) Jag känner att så länge bara familjen vet så är det "ok" även om det skulle hända något.. Men vill inte börja sprida det mer än så.

• MissJL
    Gullan8212 skrev 2016-07-19 13:27:00 följande:

Är än så länge i typ 4 +2 och känner ingenting. Svag huvudvärk sen tre dagar tillbaks bara.. Och lite uppsvälld över magen. Syns inte men det känns. Mina symtom har inte kommit förrän vecka 7-8 innan.

Har ni berättat för folk i närheten än om att ni är gravida?

Min syster var vetat om hela bebisverkstaden så hon fick veta direkt. Sen har jag berättat för min bästa vän. Känns skönt att ha några att prata med, även om det skulle gå på tok... Sambon är tvärt om, han ser ingen anledning att yppa ett ord förens allt är säkrare.
  • Tjillevippens
    Virvlande skrev 2016-07-19 10:34:19 följande:

Vem är det som gäller nu om man vill gå med i Facebookgruppen?

Du kan kontakta mig :) skicka ett PM med namn och en beskrivning av din bild så lägger jag till dig!
  • Mammaresan

Här är det vecka 4+0 idag så i dagligt tal "v.5". Jag känner ingenting och har också svårt att förstå på riktigt att jag är gravid i och med det. :P Ändå har jag varit gravid tidigare men ändå är det svårt att greppa det stora det innebär att göra, baka, föda och bära barn! ^_^

Vi är bortresta nu och jag har fått chans att gosa med en liten pyttis de här dagarna. Haha! Samtidigt har jag fått se utmaningarna i att vara trebarnsförälder, hej kom och hjälp mig! ;) Nu ser ju den situationen liiite annorlunda ut än våran dock. Oavsett tror jag det här kommer blir bra och precis som det är tänkt för vår del. :)

Vi kommer berätta efter ultraljud efter v.12, då vi vet att bebis finns och lever. Men då blir det för barnen och de närmsta tror jag. Efter RUL får väl "världen" veta det antar jag. :P

www.mammaresan.se - Om mammalivet och vägen till en 3:a
  • marijacd
    MissJL skrev 2016-07-19 15:39:42 följande:
    Min syster var vetat om hela bebisverkstaden så hon fick veta direkt. Sen har jag berättat för min bästa vän. Känns skönt att ha några att prata med, även om det skulle gå på tok... Sambon är tvärt om, han ser ingen anledning att yppa ett ord förens allt är säkrare.
    Jag är 4+4 och när jag fick veta hamnade jag i en chock-bubbla och vad väldigt snabb och ringa mina föräldrar ???? och mina närmaste vänninor. Men sambon vill vänta och berätta för sin familj och vänner tills vi är i "safezoon" (V.12 dvs)
  • finder

4+4 och halsbränna from hell. Annars inga direkta känningar. Eller ja lite trötthet

• Videungen

Nu hoppar jag in här! Chockad men ändå glad! Har inte fattat det ännu. Men fick "gravid 1-2" på cb digitala idag :D BF den 28 mars! Första barnet för mig och maken, jag är 27 år gammal och det tog sig på vårt tredje försök.

Anade något i helgen då jag var helt supertrött både lör och sön. Sedan fick värkte det i nedre delen av magen och ryggen sön kväll till mån morgon. Brösten har varit svullna och ömma i två dagar nu. Så lite småsymtomer liksom! Dock fick jag halsont igår kväll och feber idag. Så var inte säker på tempen, kör med ff, men orkade inte vänta och testade med em urin för några timmar sedan!

Ska bli kul att följa er andra här och se hur det går för alla :) Skönt att ha några att prata med. Bara jag och maken som vet ännu. Vi ska vänta till sep och berätta, men kanske tidigare om det känns för långt framåt! :D Vi hörs tjejer!!!

• Childs

Hej,

Jag är gravid i V.16. BF 6/1-17. Jag är på jakt efter andra som också bloggar om sin graviditet. Så otroligt roligt att följa andras graviditeter. Kom gärna med förslag på gravidbloggar gärna med BF 2017 :)

childs.blogg.se

• lilsis

Alla vet att vi håller på med IVF och att jag har fått tillbaka ett ägg. Det är lättare för mig och jag tycker det är bra att prata om att det kan vara svårt.

Svar på tråden BF mars 2017