• Midvia

BF mars 2017

Skapar en tråd för oss som precis plussat och har BF i mars 2017.

Jag plussade igår efter 7 månaders försök och bebis beräknas enligt app att anlända 2/3-2017. Det är vårt första barn. Vi var gravida i höstas men drabbades av MA i vecka 13. Denna gång hoppas jag att allt går vägen.

Är 31 år och bor i Kungsbacka.

• Svar på tråden BF mars 2017
  • MissJL
    DevilsDaughter skrev 2016-07-17 16:51:58 följande:

MissJL: Har ni enäggs eller tvåäggs? Är bara tvåäggs som är ärftligt va?

Vi har tvåäggs och ja, det är det som är ärftligt. När jag plockade ur spiralen sa min bm -Tänk om du är en sån som släpper två ägg varje gång, då kanske det blir tvillingar igen!

Jag älskar att vara tvillingmamma! Det är jättespeciellt o flickorna har ett så fint band! Men den här gången vill jag faktiskt bara ha en liten att pyssla om.. Ska be om ett tidigt ul så jag har tid o smälta chocken om det är två ;)
  • GrukanGrace

Fast sluten innebär slutet sällskap där man måste få ok att komma med och att man annars inte kan se inlägg. MEN man kan se medlemmar.

För att dölja/inte visa medlemmar måste den stå som hemlig.

Men jag har kanske fel. Kände bara att det ofta äg känsligt såhär tidigt.

Kram

Nillabfmars skrev 2016-07-17 17:08:46 följande:

Jag är med i en helt sluten grupp på fb som bara kan ses av medlemmar! Den heter mars 2017. Står i ett inlägg längre bak vem man ska kontakta för att jli medlem =)

• DevilsDaughter

MissJL: Förstår hur du tänker. Det är både fördelar och nackdelar med tvillingar. Vi väntar femte barnet så önskar inte heller tvillingar hehe.. Men tror inte vi löper någon större risk/chans att få det..

• marijacd
    GrukanGrace skrev 2016-07-17 17:53:20 följande:

Fast sluten innebär slutet sällskap där man måste få ok att komma med och att man annars inte kan se inlägg. MEN man kan se medlemmar.

För att dölja/inte visa medlemmar måste den stå som hemlig.

Men jag har kanske fel. Kände bara att det ofta äg känsligt såhär tidigt.

Kram

Om du menar den på Facebook så är jag med i den och skrev till admin så nu ska den vara hemlig :)
  • DevilsDaughter

Ni som mår illa, kom det smygande eller bara sådär plötsligt? Idag började jag må illa bara på en gång ganska mkt. Tog ju såklart för givet att det var graviditeten som gav sig till känna. Men så några timmar senare så klagade sonen på illamående och ytterligare några timmar senare så kräktes han, nu mår han dock bättre.. Så nu vet jag ju inte vad detta är.. Vågar man jobba imorgon liksom? Grejen är den att jag blir sällan så jättesjuk vid magsjuka, kräks inte varje gång och mår oftast bara illa och diarre brukar jag slippa också, blir bara lite körig i magen liksom så även om det är magsjuka jag har nu så kanske det inte blir värre än såhär, svårt att veta då vad det är :/ Hur skulle ni ha gjort? 

• Mammaresan
    Nanniii skrev 2016-07-17 09:03:17 följande:
    Var bor ni alla någonstans, och hur gamla är ni?:)

KRAM
    MissJL skrev 2016-07-17 11:09:35 följande:
    Jag är 30, sambon 33 och vi har tvillingflickor på 4 år :) Vi bor i Dalarna. Nu hoppas jag innerligt att det bara är en liten böna som ligger i magen, vet inte om jag mäktar med tvillingar igen, haha! Men dom säger ju att man inte får tyngre bördor än man orkar bära ;) BF 25 mars <3
    Bor i Dalarna som ni MissJL! Kul med någon mer ifrån närheten. Solig Vi är 27 respektive 28 år, där jag är av den yngre sorten. Hahaha! Tungan ute

www.mammaresan.se - Om mammalivet och vägen till en 3:a
  • finder

Ni som har tvillingar sen tidigare, vad hade ni för symptom? 4+2 här och är dödstrött redan och fått halsbränna och börja må små illa på em.. Känns för tidigt för detta och kom vid v6-7 med de andra två

• marijacd
    Gullan8212 skrev 2016-07-17 19:57:03 följande:

Vem ska man kontakta för den slutna gruppen?

"Gravid med bf mars 2017" gruppen på Facebook är nu hemlig, tror du finner den om du söker på den - annars är det Sofi hirvelä som är administratör :)
Svar på tråden BF mars 2017