• Midvia

BF mars 2017

Skapar en tråd för oss som precis plussat och har BF i mars 2017.

Jag plussade igår efter 7 månaders försök och bebis beräknas enligt app att anlända 2/3-2017. Det är vårt första barn. Vi var gravida i höstas men drabbades av MA i vecka 13. Denna gång hoppas jag att allt går vägen.

Är 31 år och bor i Kungsbacka.

• Svar på tråden BF mars 2017
  • Skyrocket
    Galenlängtan skrev 2016-07-18 21:36:48 följande:

Det går inte att söka på gruppen då den nu är hemlig men det går finfint att gå via Sofi till gruppen :)

Jag hittar inte sofi. Kan någon hjälpa mig in i gruppen?
  • Milla1988

Jag sökte just på sofi hirvelä på Fb o skrev ett meddelande, har du sökt på hennes namn? Hon kom upp direkt :)

Skyrocket skrev 2016-07-18 21:48:38 följande:

Jag hittar inte sofi. Kan någon hjälpa mig in i gruppen?

• ellami
    Milla1988 skrev 2016-07-18 21:15:16 följande:
    Ellami, visst är det läskigt att inte känna något, man tycker ju att alla andra ycks göra det. Men om du inte hade molvärk i två av dina graviditeter där iaf den ena gick bra så borde det ju vara ok. En kompis till mig hade massa molvärk med ena barnet, inget med det andra. En annan vän fick det först i v 10-12. Vilken vecka o dag e du i nu? :) jag är 5+6. Jag känner däremot lite svagt strålande mot ljumskarna/äggstockarna på höger sida ibland, kan det vara ligamenten?
    Det ironiska är att man oroar sig oavsett - när jag hade molvärk var jag säker på missfall för jag hade ju aldrig haft så de två andra gångerna. Hade dessutom ont i ländryggen och det kändes inte som det bådade gott. Nu oroar jag mig istället för att jag inte har molvärk.. Så lustigt! Mitt illamående har iaf slagit till på stort typ på dagen när jag går in i v 7 så det går jag lite och väntar på nu.. Är bara 5+2.
    Det är säkert ligamenten eller något som växer iaf :)
  • Milla1988
    ellami skrev 2016-07-18 22:04:49 följande:

Det ironiska är att man oroar sig oavsett - när jag hade molvärk var jag säker på missfall för jag hade ju aldrig haft så de två andra gångerna. Hade dessutom ont i ländryggen och det kändes inte som det bådade gott. Nu oroar jag mig istället för att jag inte har molvärk.. Så lustigt! Mitt illamående har iaf slagit till på stort typ på dagen när jag går in i v 7 så det går jag lite och väntar på nu.. Är bara 5+2.

Det är säkert ligamenten eller något som växer iaf :)

Haha ja det är verkligen typiskt.. Alltid oroar man sig över något! Du har ju iaf fått ett barn tidigare så det måste kännas skönt att veta att du KAN få barn :) får jag ett tredje missfall så kommer jag bli orolig att nåt är fel med min kropp. Men känns ganska bra än så länge, får jag inte bruna/rosa flytningar efter imorgon har jag kommit längre än senaste missfallet, det är min nästa milstolpe! Även om du inte blir illamående kan ju allt vara som det ska, många verkar ha helt olika symtom i sina olika graviditeter :)
  • Minime90
    Minime90 skrev 2016-07-18 23:11:34 följande:

Idag på BIM+21 fick jag mitt PLUS :D :D
    BF enligt appen 5 mars 2017 :D

• ellami
    Milla1988 skrev 2016-07-18 23:01:23 följande:
    Haha ja det är verkligen typiskt.. Alltid oroar man sig över något! Du har ju iaf fått ett barn tidigare så det måste kännas skönt att veta att du KAN få barn :) får jag ett tredje missfall så kommer jag bli orolig att nåt är fel med min kropp. Men känns ganska bra än så länge, får jag inte bruna/rosa flytningar efter imorgon har jag kommit längre än senaste missfallet, det är min nästa milstolpe! Även om du inte blir illamående kan ju allt vara som det ska, många verkar ha helt olika symtom i sina olika graviditeter :)
    Kan du bli gravid så kan du också få barn, så måste du tänka! utöver mitt ma i v 13, har jag tyvärr ett änglabarn, så min oro och rädsla är något långt utöver det normala, och kommer med all säkerhet aldrig att släppa förrän jag har ett levande syskon i famnen. Kram
  • Milla1988
    ellami skrev 2016-07-18 23:16:45 följande:

Kan du bli gravid så kan du också få barn, så måste du tänka! utöver mitt ma i v 13, har jag tyvärr ett änglabarn, så min oro och rädsla är något långt utöver det normala, och kommer med all säkerhet aldrig att släppa förrän jag har ett levande syskon i famnen. Kram

Åh, vad tråkigt att höra tänk att vissa knäpper med fingrarna och vips har de en massa barn, medan vissa av oss får kämpa men gud vad vi kommer uppskatta de små liven när det väl är vår tur! Vore kul om vi kunde hålla kontakten och följa varann på vägen, jag har bett ett par olika personer om att gå med i FB sidan men inte lagts till ännu. Är du med där?
  • Test14

[quote=76810461][quote-nick]Minime90 skrev 2016-07-18 23:12:51 följande:[/quote-nick][/quote]

Stort grattis

Vet du varför du plussat så sent?

• Gullan8212

Jag verkar ha dragit på mig hormonell huvudvärk.. Tredje dagen nu. Får hoppas det inte blir migrän av det!

Svar på tråden BF mars 2017