• Midvia

BF mars 2017

Skapar en tråd för oss som precis plussat och har BF i mars 2017.

Jag plussade igår efter 7 månaders försök och bebis beräknas enligt app att anlända 2/3-2017. Det är vårt första barn. Vi var gravida i höstas men drabbades av MA i vecka 13. Denna gång hoppas jag att allt går vägen.

Är 31 år och bor i Kungsbacka.

• Svar på tråden BF mars 2017
  • ellami
    lillskrutten skrev 2016-07-20 12:48:15 följande:

Hej! Har en fråga om det här med hur man räknar veckor. Enligt familjelivappen är jag i v 5(4+0) Jag har blivit lovad tidigt vul i v 7. Pga att jag gått på hormonbehandling etc Nu undrar jag när är det. Om 2veckor bara? Eller räknar jag då 7 v från befruktning? Blir helt snurrig.

Troligtvis om 3 veckor, när sjukvården säger vecka 7 menar de 7+ alltså för oss i talspråk vecka 8.
  • Anonym (Sofia)
    Childs skrev 2016-07-19 20:04:10 följande:

Hej,

Jag är gravid i V.16. BF 6/1-17. Jag är på jakt efter andra som också bloggar om sin graviditet. Så otroligt roligt att följa andras graviditeter. Kom gärna med förslag på gravidbloggar gärna med BF 2017 :)

childs.blogg.se

Hej! Jag har bf 12/1 och bloggar här: guldklimpen.vimedbarn.se
  • lillskrutten
    ellami skrev 2016-07-20 13:19:12 följande:

Troligtvis om 3 veckor, när sjukvården säger vecka 7 menar de 7+ alltså för oss i talspråk vecka 8.

Okej så när det står 8(7+0) i appen ungefär?
  • Kynisen

Sambo firar pluslyckan med att åka till brädgården och köpa virke, nu ska här byggas vagga .... Haha

När vi kom hem fick han lite ångest och tyckte det va lite förhastat, vi har ju inte passerat bim ännu! Å till saken hör att han aldrig någonsin gör nåt förhastat, det är jag som gör... Haha

När vi kom ut från bejer så kommer svärfar åkandes... Men va är oddsen för det? Haha klart han undra va vi skulle bygga, sambon svara - ehh en liten grej bara... Hahaha

Var bara tvungen att dela med mig :)

• ellami
    lillskrutten skrev 2016-07-20 13:34:59 följande:
    Okej så när det står 8(7+0) i appen ungefär?
    Ja precis, allt från 7+0 till 7+6 :)
  • NisseLo
    ravioli9304 skrev 2016-07-20 12:02:05 följande:

Vad har du för bf? Jag har 13 mars! Kan vi ha samma? :)

Enligt apparna så säger de 8 mars, men får se vad BM säger i augusti :)

Är det någon som har något tips mot illamående, kräkningar och huvudvärk? Äter smått, milt och ofta samt dricker enligt rekommenderat, men blivit sängliggandes i några dagar nu. 1177 och barnmorskan säger vila och fortsätta som jag gör.
  • lillskrutten
    ellami skrev 2016-07-20 15:21:35 följande:

Ja precis, allt från 7+0 till 7+6 :)

Okej tack. Hoppas jag får tid den veckan för då har jag semester. Slipper man dra till med nått på jobbet.
  • DevilsDaughter

lillskrutten: Aa precis, sjukvården går på hela veckor.

kynisen: haha.. ja sådana situationer kan bli lite jobbiga.

Alltså när jag blivit gravid (har fyra barn) så hade vi alltid berättat för vänner och familj typ direkt. Men denna gången har vi ännu inte berättat för någon förutom till min bästa vän. Jag är nu i v 5+2 och jag tycker det är såå jobbigt att hålla det hemligt!! Min mans syster är gravid i v 21 nu och vi fick reda på att hon var gravid någon gång i v 13-14 och då var det min man som frågade henne om de hade planer på ett barn till. Då berättade hon.
    Jag kände mig faktiskt lite sårad över att hon inte hade berättat tidigare för oss, vi bor grannar och träffas mer eller mindre varje dag och äter ofta middag ihop och hon måste ju ha lagt mycket tanke bakom att hemlighetshålla det för oss eftersom vi träffas så ofta. Förstår inte riktigt meningen, de har aldrig fått missfall eller haft problem med att få barn.. 
    Alltså detta är vårt femte barn och ärligt är min avsikt med att hålla detta hemligt att jag är lite rädd för vad alla ska tycka och säga :/ För mig är ju graviditeten bara något fint och positivt, men jag vet att vi av många kommer få kommentarer som att vi inte vet vad skydd är och fråga om vi försöker bilda fotbollslag, befolka jorden själva och allt vad det finns. Vad säger man på sådana kommentarer egentligen. Ärligt talat gör sådant mig mycket ledsen och jag tar åt mig. Har vissa i släkten som jag vet kommer vräka ur sig sådant..

Hur tänker ni med att berätta för vänner/familj/jobb. Jag vet inte när vi ska berätta? Min man tycker att det är jobbigt att hålla det hemligt och vill berätta för sin familj nu.. 

• Kynisen
    DevilsDaughter skrev 2016-07-20 18:18:44 följande:

lillskrutten: Aa precis, sjukvården går på hela veckor.

kynisen: haha.. ja sådana situationer kan bli lite jobbiga.

Alltså när jag blivit gravid (har fyra barn) så hade vi alltid berättat för vänner och familj typ direkt. Men denna gången har vi ännu inte berättat för någon förutom till min bästa vän. Jag är nu i v 5+2 och jag tycker det är såå jobbigt att hålla det hemligt!! Min mans syster är gravid i v 21 nu och vi fick reda på att hon var gravid någon gång i v 13-14 och då var det min man som frågade henne om de hade planer på ett barn till. Då berättade hon.

Jag kände mig faktiskt lite sårad över att hon inte hade berättat tidigare för oss, vi bor grannar och träffas mer eller mindre varje dag och äter ofta middag ihop och hon måste ju ha lagt mycket tanke bakom att hemlighetshålla det för oss eftersom vi träffas så ofta. Förstår inte riktigt meningen, de har aldrig fått missfall eller haft problem med att få barn.. 

Alltså detta är vårt femte barn och ärligt är min avsikt med att hålla detta hemligt att jag är lite rädd för vad alla ska tycka och säga :/ För mig är ju graviditeten bara något fint och positivt, men jag vet att vi av många kommer få kommentarer som att vi inte vet vad skydd är och fråga om vi försöker bilda fotbollslag, befolka jorden själva och allt vad det finns. Vad säger man på sådana kommentarer egentligen. Ärligt talat gör sådant mig mycket ledsen och jag tar åt mig. Har vissa i släkten som jag vet kommer vräka ur sig sådant..

Hur tänker ni med att berätta för vänner/familj/jobb. Jag vet inte när vi ska berätta? Min man tycker att det är jobbigt att hålla det hemligt och vill berätta för sin familj nu.. 

Är oxå orolig för att berätta för min mamma mest, hon har nig aldrig hoppat å jublat direkt, första var jag bara 18 när jag blev gravid, hon blev typ arg å undra hur klantiga vi kunde va och undra Om vi hade hört talad om abort. Andra va väl mer ok va 20 då han va planerad, nr tre tyckte hon nog att räckte det inte med två? Suck! Vet att hon kommer tycka både det ena å andra. Men va fasen vi är vuxna och jag har träffat mannen i mitt liv kan inte drömma om ett liv utan gemensamt barn med honom. Men vet att hon kommer tycka att det är ju så mycket med äldsta dottern och att jag ff inte är frisk från min utmattning. Men jag känner att ett barn e just va jag behöver, älskar att va gravid och ha smått så mig kommer det göra gott och nu har jag en man som finns för mig och barnen 24/7 jag har fullt stöd liksom. Men ändå är jag orolig att berätta.

Suck!
  • HäxanSurtant
    Kynisen skrev 2016-07-20 11:16:13 följande:

Hoppar med er i denna grupp, har precis plussat äl+9 och bf i slutet av mars. Det är mitt fjärde barn men första för sambon. Har barn födda -04,-06 och -09, så detta blir en liten sladdis :)

Jag har också en sladdis i magen, två tidigare födda -06 och -09!
    Jag är 37 år och bor i Skåne!
Svar på tråden BF mars 2017