• Midvia

BF mars 2017

Skapar en tråd för oss som precis plussat och har BF i mars 2017.

Jag plussade igår efter 7 månaders försök och bebis beräknas enligt app att anlända 2/3-2017. Det är vårt första barn. Vi var gravida i höstas men drabbades av MA i vecka 13. Denna gång hoppas jag att allt går vägen.

Är 31 år och bor i Kungsbacka.

• Svar på tråden BF mars 2017
  • Milla1988

Hej! vi är i vecka 6. Är det någon mer än jag som inte känner någon 'molvärk' eller 'mensvärk' alls? Känns som om alla har det utan jag, med både MF och MA i bagaget blir jag så orolig att det ska sluta så igen.. Borde man känna redan nu att det händet saker med livmodern? Känner bara lite strålande ner mot ljumsken/kring äggstockarna.

• Test14

Jag har totalt 5 barn,de första är enäggstvillingar som blir 20 i december,sen 2 tjejer till,6 och 13 år+ min lilla prins på 5 år

Nu är jag i v 5 och undrar om dom kan se hinnsäcken såhär tidigt? Sen så sägs det att enäggstvillingar inte är ärftligt men både jag och min syster har det,fast hon har pojkar. Någon med erfarenhet/bilder från vul v 4-5?

Någon mer som mår illa och är extremt trött? Eller kan det vara för att jag är äldre? Har man högre hormonnivå om man har fler o starkare symptom? Livrädd att få tvillingar igen!!! Dom är underbara men krävs extremt mycket energi för att orka ge bägge barnen den uppmärksamhet som dom behöver och absolut ska ha! Blev många frågor där men någon kanske kan svara på något iaf

• Milla1988
    Test14 skrev 2016-07-18 06:43:41 följande:

Jag har totalt 5 barn,de första är enäggstvillingar som blir 20 i december,sen 2 tjejer till,6 och 13 år+ min lilla prins på 5 år

Nu är jag i v 5 och undrar om dom kan se hinnsäcken såhär tidigt? Sen så sägs det att enäggstvillingar inte är ärftligt men både jag och min syster har det,fast hon har pojkar. Någon med erfarenhet/bilder från vul v 4-5?

Någon mer som mår illa och är extremt trött? Eller kan det vara för att jag är äldre? Har man högre hormonnivå om man har fler o starkare symptom? Livrädd att få tvillingar igen!!! Dom är underbara men krävs extremt mycket energi för att orka ge bägge barnen den uppmärksamhet som dom behöver och absolut ska ha! Blev många frågor där men någon kanske kan svara på något iaf

På mig sågs en hinnsäck i v 6+1 i min förra grav (slutade tyvärr med MA), och läkaren tyckte det såg ut att snarare vara yngre än 5+4 så jag antar att de kan se det så pass tidigt!
  • lilsis

Har de en ny apparat kan de se. Jag skulle vänta en vecka, minst.
  • Milla1988

Nån mer som känner sig lite ensam o vilse? Jag bor så långt från familj o släkt som det är fysiskt möjligt på jorden och känner mig extra långt bort nu när jag just blivit gravid... Allt är ju så nytt nu i början dessutom!

• Mammaresan
    Milla1988 skrev 2016-07-18 07:04:21 följande:

Nån mer som känner sig lite ensam o vilse? Jag bor så långt familj o släkt som det är fysiskt möjligt på jorden och känner mig extra långt bort nu när jag just blivit gravid... Allt är ju så nytt nu i början dessutom!

Jag känner mig ganska ensam, förutom partnern då såklart! Har familj långt bort men de är inte så stöttande under mina graviditeter och mamma har haft noll intresse att prata om mina graviditeter tidigare och minns knappt något från när hon själv var gravid säger hon så det vill hon inte heller prata om.... Avståndet är ett mindre problem än inställning tycker jag! Man kan ha riktigt fina och givande samtal per telefon. Men jag förstår vad du menar. När jag varit gravid har jag fått en stark känsla av att jag vill omringa mig med andra gravida eller kvinnor som genomgått samma sak. Eller andra föräldrapar för den delen! Det är skönt att få lufta idéer och få stöttning. Jag har tyvärr inte riktigt fått det och de flesta i min omgivning verkar passerat tankarna med barn och satsar på annat i livet vilket är såklart trist. Jag har ju satsat helthjärtat på familjen och barnen och även om jag har projekt vid sidan av barnen så är ändå min huvudsakliga fokus barn och nu även graviditet.
    www.mammaresan.se - Om mammalivet och vägen till en 3:a
  • Milla1988
    Mammaresan skrev 2016-07-18 07:29:01 följande:

Jag känner mig ganska ensam, förutom partnern då såklart! Har familj långt bort men de är inte så stöttande under mina graviditeter och mamma har haft noll intresse att prata om mina graviditeter tidigare och minns knappt något från när hon själv var gravid säger hon så det vill hon inte heller prata om.... Avståndet är ett mindre problem än inställning tycker jag! Man kan ha riktigt fina och givande samtal per telefon. Men jag förstår vad du menar. När jag varit gravid har jag fått en stark känsla av att jag vill omringa mig med andra gravida eller kvinnor som genomgått samma sak. Eller andra föräldrapar för den delen! Det är skönt att få lufta idéer och få stöttning. Jag har tyvärr inte riktigt fått det och de flesta i min omgivning verkar passerat tankarna med barn och satsar på annat i livet vilket är såklart trist. Jag har ju satsat helthjärtat på familjen och barnen och även om jag har projekt vid sidan av barnen så är ändå min huvudsakliga fokus barn och nu även graviditet.

Åh, tack för ditt svar Mammaresan. Det är så sant det du säger, inställning är viktigare än avstånd. Är väldigt ny i det här landet jag bor i så jag måste skaffa lite fler vänner o bekanta över lag tror jag! Tack o lov att jag har min underbara fästman :) Åh vad tråkigt att din mamma inte visat något intresse! Har du kunnat hitta fler att prata med i mammagrupper o liknande som kom med tidigare graviditeter o barn? Det kanske vore nåt att gå med i, tänker jag. Då e ju alla i samma sits :)
  • corran
    marijacd skrev 2016-07-17 19:05:33 följande:

Om du menar den på Facebook så är jag med i den och skrev till admin så nu ska den vara hemlig :)

Vill gärna va med i den :) kan jag vem ska man skriva till?
  • Gullan8212
    Euphoria85 skrev 2016-07-17 23:38:25 följande:
    Mådde som vanligt när jag var gravid med killarna.

Denna gången mår jag som jag är bakis dygnet runt.

Så tar det som ett tecken på att det är en bebis i magen för min del
    Visst är dina killar födda 2010? Du var med i en mars-grupp för tvillingar här på FL? Vi måste varit med i samma! Jag känner igen bilden på dina killar, tror jag följde din blogg ett tag också! :)
  • mamiama

Hej!

Man kan se hinnsäckar men inget foster så tidigt.

Jag har oxå 5 barn, de sista är tvåäggstvillingar!

Har inplanerat vul i v 9 just för den orsaken då jag nu som få fått behandling med pergotime. Jag är 35 år med så mina chanser/risker att få tvillingar igen är rätt stora!!

Jag hoppas på en liten men är förberedd på två... Även om det hade blivit superkämpigt (ja, du vet ju vad jag menar, haha!)

Boka in ett tidigt vul, jag känner att jag behöver vara mentalt redo så tidigt som möjligt!

Lycka till!
Svar på tråden BF mars 2017