• Midvia

BF mars 2017

Skapar en tråd för oss som precis plussat och har BF i mars 2017.

Jag plussade igår efter 7 månaders försök och bebis beräknas enligt app att anlända 2/3-2017. Det är vårt första barn. Vi var gravida i höstas men drabbades av MA i vecka 13. Denna gång hoppas jag att allt går vägen.

Är 31 år och bor i Kungsbacka.

• Svar på tråden BF mars 2017
  • LilyJ

Jag hoppar in här! Grattis till er alla som har plussat. Jag plussade för två veckor sedan, var på tidigt VUL i torsdags (5+2) och kunde konstatera en graviditet men för tidigt för att se foster eller hjärta vilket var helt normalt enligt gyn. Vi har en flicka på två men även tre missfall i bagaget, så vågar inte tro att det ska gå vägen denna gång... Nytt VUL är inbokat om två veckor, då får vi se om det har vuxit eller ej. Jag försöker att inte tänka för mycket på det utan att istället njuta av sommaren med familjen, men det är svårt!!!

• LilyJ
    DevilsDaughter skrev 2016-07-15 21:26:51 följande:

Någon som märker att ni fäller hår? Mitt hår fullständigt faller av!! Brukar ju vara tvärt om och att man fäller sen under amningen! 

Å, jag med!!! Fattar ingenting. Förra graviditeten fick jag tjockt fantastiskt hår (som jag tyvärr inte fick behålla) :/
  • Troll lycka
    corran skrev 2016-07-16 11:51:36 följande:
    :( vilken dag va du på?
    Idag är jag på bim+4
  • Troll lycka
    Nanniii skrev 2016-07-16 10:50:49 följande:
    Hej igen! Förstår att det är jobbigt för dig, men är inte svaga plus ändå graviditet? Hoppas hoppas för din/er skull. Kraaam
    Jo man kan tycka det men tänker att de bara blir svagare o svagare ...
  • corran
    Troll lycka skrev 2016-07-16 14:09:13 följande:

Idag är jag på bim+4

Om du har regelbunden cykel tycker jag att du borde ha ett tydligt plus nu :/ ska ju inte bli svagare, iaf inte med samma märke av test
  • Troll lycka
    corran skrev 2016-07-16 14:45:36 följande:
    Om du har regelbunden cykel tycker jag att du borde ha ett tydligt plus nu :/ ska ju inte bli svagare, iaf inte med samma märke av test
    Nej precis så det e bara o vänta på blödningen...
  • lilsis

Usch vad den här väntan är hemsk. Är helt slut mentalt och sover massor. Om jag nyser drar det rejält i ligamenten. Jag undrar ibland hur bra det är för kroppen att hålla på att vara gravid såhär till och från hela tiden. Galna hormonrusningar till ingen nytta.

Som tur är ska jag på träningsläger med tävlingsponnyn mån-ons. Där försvinner tre dagar som jag inte hinner fundera under. Eller orkar för den delen

• Fidelisen

Någon mer som REDAN är ett hormonellt monster?

Jag har varit arg hela dagen, det riktigt kokar i mig. Känner mig hemsk som saknar tålamod för dotterns trots.

Har slutat med kaffe, då jag har lätt för att få missfall undviker jag koffein och smörjer mig med progesterall.

Stod utanför Starbucks och grät över att jag inte fick köpa kaffe. Maken frågade vad som var fel, jag förklarade och hans min fick mig att skratta ihjäl mig.

• MissJL

Äntligen får jag göra er sällskap!

Min känsla den här månaden var rätt! Otroligt trött på förmiddagarna de tre senaste dagarna, molvärk i två dagar och nu plussade jag :)

Nu hoppas vi att vår lilla 3a håller i sig <3
  • Mammaresan

En väldigt väldigt glad jag och partner här hemma! Drömmer Plus Idag plussade jag mer tydligt med testet nedan. Väldigt tidigt fortfarande, v. 3+4 idag och om allt går fortsatt bra blir BF den 28 mars. Hjärta Sjukt glad just nu! Skrattande

Har ni barn sedan innan eller är det första? Här blir det en liten trea vi väntar på. Solig
    www.mammaresan.se - Om mammalivet och vägen till en 3:a
Svar på tråden BF mars 2017