svamparna skrev 2016-07-22 09:57:27 följande:
Hej gruppen! Fick reda på att jag var gravid för drygt en vecka sedan när jag var på rutinkoll hos läkaren. Är idag i vecka 7 (6+2) med bf 14 mars.:) jag har aldrig varit gravid förut och börjar redan bli väldigt fäst i ärtan i magen. Min sambo däremot är inte så glad och vill helst att vi tar bort det då han inte känner sig redo... Tanken på abort får mig gråtfärdig! Vi ska träffa kurator och barnmorska och göra VUL på måndag... Min förhoppning är givetvis att min sambo ska ändra sig när han hör ärtans hjärtslag.:) jag är 25 och han är 27. Jag känner liksom, är han inte redo nu, när fan ska han då bli det?
Sedan är jag LIVRÄDD för MF efter att ha läst era tråkiga erfarenheter.:( samtidigt som man inte vill bli för glad än så är det svårt att låta bli och tänka på det när du konstant blir påmind pågrund av illamående, kissnödig, "mensvärk".
Är det någon som känner samma någonstans i detta långa inlägg så får ni gärna skriva om era erfarenheter.
Kramar och grattis till alla!!! <3
Han kommer bli redo... När handhar smält allt, sett ärtans tickande hjärta. Och du får verkligen förklara hur du känner. Sen blir ni ju inte yngre heller chanserna att bli gravid minskar för varje år liksom. Läste nån stans att chansen att det tar sig när en är mellan 20-25år är 40%
25-30år är 35%
30-35år är 30%
35-40år är 25%
Från 40år 20-0%
Men det är ju individuellt så klart.
Och redo... Blir nån någonsin det? Finns det något optimalt läge att få barn? Försök få honom att se på graviditeten som en gåva, ni har ju nu blivit utvalda av ärtan att bli föräldrar och det är ju super häftigt!!!!
Mitt ex (pappa till mina 3 barn) fick panik när vi blev gravida ned 3an, jag hade velat länge ha en till men han sa tvärt nej! Han tyckte vi skulle ta bort det, jag vägrade. Men när veckorna gick och chocken lagt sig och han fick smälta så vart han glad i det ist. Så ge inte upp hoppet om din karl. Jag håller tummarna att han snart delar din lycka för ärtan! KRAM<3