Inlägg från: svamparna |Visa alla inlägg
  • svamparna

BF mars 2017

Hej gruppen! Fick reda på att jag var gravid för drygt en vecka sedan när jag var på rutinkoll hos läkaren. Är idag i vecka 7 (6+2) med bf 14 mars.:) jag har aldrig varit gravid förut och börjar redan bli väldigt fäst i ärtan i magen. Min sambo däremot är inte så glad och vill helst att vi tar bort det då han inte känner sig redo... Tanken på abort får mig gråtfärdig! Vi ska träffa kurator och barnmorska och göra VUL på måndag... Min förhoppning är givetvis att min sambo ska ändra sig när han hör ärtans hjärtslag.:) jag är 25 och han är 27. Jag känner liksom, är han inte redo nu, när fan ska han då bli det?

Sedan är jag LIVRÄDD för MF efter att ha läst era tråkiga erfarenheter.:( samtidigt som man inte vill bli för glad än så är det svårt att låta bli och tänka på det när du konstant blir påmind pågrund av illamående, kissnödig, "mensvärk".

Är det någon som känner samma någonstans i detta långa inlägg så får ni gärna skriva om era erfarenheter.

Kramar och grattis till alla!!! <3

• svamparna
    DevilsDaughter skrev 2016-07-27 10:08:18 följande:

cecilia: Lycka till! Skönt du fick tid!

Idag fick jag besked om tid till NIPT, den 17 augusti, så det blir ju väldigt tidigt, v9+2. Kommer då också troligtvis få reda på könet när resultatet kommer! Känns lite läskigt bara att göra det så tidigt, finns ju inga garantier alls för att det kommer gå vägen liksom. 12+0 gjorde jag KUB i Linköping med förra barnet men då kändes det liksom säkrare eftersom man passerat "gränsen".. 

Jag som är ny i branschen, dvs första gången jag är gravid, vad är NIPT?
Svar på tråden BF mars 2017