Inlägg från: Snurre |Visa alla inlägg
  • Snurre

BF mars 2017

Hej alla!
    Här är en till med plus ???????? dock en väldigt orolig..hur mår ni i er graviditet? Enligt mina beräkningar så gick jag in i v 8 idag..lite ont i magen, känner av mina bröst mycket vilka är fyllda av blodådror och väldigt kissig mest hela tiden! Det är allt, dessutom blöder jag..bruna flytningar mest men det har hållt på sen i fredags. Har tid på mvc först 10 augusti.. Måtte allt va bra!!

• Snurre
    Aysa skrev 2016-07-30 15:40:51 följande:

Hej alla och grattis! Sitter och tvekar om jag ens ska skriva här. Har plussat för snart 2 veckor sedan på bim. Blev såklart överlycklig och hoppas verkligen på ett barn i Mars 2017. Men för ganska precis ett år sedan fick jag missfall någon gång i v6, då hade jag haft små bruna blödningar till och från i en vecka innan missfallet började. Den här gången har jag också fått lite bruna blödningar oftast då jag går på toaletten i 2 dagar nu. Det känns som om allt upprepar sig men jag hoppas ändå...skriver ändå bara för att det känns skönt.

Känner med dig och går igenom precis samma. Jag har haft bruna flytningar i 8 dagar nu, men inte speciellt ont och bara lite lite blod har kommit. Orolig för att något är fel :( håller tummarna för både dig och mig
  • Snurre
    Aysa skrev 2016-07-31 00:42:07 följande:
    Tack! Håller tummarna för dig med. Det är inte roligt att oroa sig. Man vill ju bara få njuta av att det växer ett litet liv därinne. Men det finns en chans att det ska gå bra också och jag försöker fokusera på den annars hade jag nog aldrig våga skriva i den här gruppen. Det är barn nr 3 för mig. Vilket för dig?
    Ja, svårt att hålla tankarna i schack! Jag hoppas varje dag på mer grav-symptom, så jag får känna någonting! Har inskrivningsmöte på mvc 10 augusti, måtte det gå fort! För mig är det första barnet! Har du några symptom? :)
  • Snurre
    Aysa skrev 2016-07-31 10:45:39 följande:
    Jag måste springa på toa oftare. Brösten är stora och ömma. Magen krånglar en hel del. Men inget illamående ännu och det är jag bara glad för.:) För mig känns det iaf som att symptomen ökar litegrann. Orkar inte kontakta mvc ännu väntar lite till. Tiden går extremt sakta iaf. Vad har du för symptom?
    Så gott som ingenting känns det som! Känner att brösten är större och väldigt ådriga, det har jag aldrig annars. Kissar väldigt ofta också, det är allt. Men det känns inte som att symptomen ökar här. Uschfy jag är mest livrädd! Önskar man kunde och vågade njuta mer av det
  • Snurre
    ceciliabkbh skrev 2016-08-08 10:04:39 följande:

Tänkte bara uppdatera innan jag lämnar.

Fick åka in akut igår efter att hcg tredubblats. Slutade med operation och höger äggledare är nu borttagen. Hade fått utomkveds tyvärr :(

Skönt att äntligen fått hjälp i alla fall, även om det tagit en hel vecka!

Lycka till nu allihop :)

Usch, jag känner med dig. Har just gått igenom samma, opererades i fredags. Hur mår du nu efteråt?
  • Snurre
    ceciliabkbh skrev 2016-08-08 20:28:48 följande:
    Jodå helt okej ändå. Mest besviken på avsaknaden av hjälp vi fick i början :( tråkigt när det ska behöva gå så långt!

Kom hem idag så har fortfarande rätt ont men inte alla så mkt som jg trodde :) Du då? Vad kan jag vänta mig kommande vecka??
    Ja, känner igen mig. Jag började blöda bara några dagar efter att vi plussat. Ringde mvc 3 gånger under de senaste två veckorna, kände att nått var fel. Jag blev tillsagd att ha lite is i magen och ifall det va missfall så skötte kroppen det själv. Åkte in akut i torsdags med fruktansvärda smärtor, yrsel och svettningar. Blev kvar för operation. Nu mår jag sådär, ganska skakig efter att allt gick så fort. Har svårt att vara uppe, gör väldigt ont, svårt att gå på toaletten och nr 2 känns mest omöjligt. Blöder ganska mycket också. Är orolig efter hur allt blir när detta är "över"!! Många tankar.. Hur känner och mår du? Trodde hela denna situationen var ganska ovanlig men vetat dessvärre inte så :(
  • Snurre
    Aysa skrev 2016-08-13 20:34:14 följande:

Cecilia och Snurre:

En liten uppdatering.

Efter fortsatta kontroller med hcg prov som sjunkit ner till 300 och allt annat såg fint ut också så fick jag igår riktigt ont och åkte in. Det blev operation idag och det var ett utomkveds så dom tog bort min högra äggledare. Många utomkveds i den här gruppen. Kramar till er!

Usch, känner med dig! Fruktansvärt att behöva gå igenom! Idag är det 9 dagar sen min op..det blir bättre!! Hoppas år okej
  • Snurre
    Aysa skrev 2016-08-14 22:37:12 följande:
    Jag mår ändå helt okej måste jag erkänna. Även om en äggledare är borta så sa dom att den vänstra äggledaren såg jättebra ut och äggstockarna likaså och livmodern. Kan inte önska nåt mera. Det är bara försöka igen när kroppen är redo. Vill inte vänta länge då jag har åldern emot mig. Blir 38 i mars. Om det är meningen att det blir en bebis till slut så blir det. Hur känner du dig då? Blir det nytt försök snart? Hoppas det går bra för oss i så fall. Kramar.
    Va skönt att du känner dig okej! Jag mår bättre, va inte mycket med mig i början av veckan! Blödde mycket, svårt och kissa och hade ont. Nu gör det bara lite ont i vissa lägen annars helt okej! Ja, det blir det! Fick du några restriktioner gällande sex och bebisverkstad? Lycka till och krya på dig
Svar på tråden BF mars 2017