jj85 skrev 2016-08-13 15:24:35 följande:
Förstår vad du menar med att man vill vänta. Jag och min man har valt att berätta för familjen (föräldrar+ syskon och deras respektive) sedan har jag berättat för min närmsta vän och ska berätta föra dem 2 andra så fort jag träffar dem.
Pratade med barnmorskan om detta (är i vecka 9 denna veckan) och nämnde detta med att hur länge ska man vänta med att berätta osv...och hon sa att gör det när det känns rätt och att om nu man skulle få missfall eller något hände, så skulle man ändå må dåligt och det skulle folk märka runt omkring en...jobbet väntar jag med, vill först göra klart kub testet, men det är ju 1 sept och magen är svullen så det går knappt att dölja. Tänkte passa på att handla lite större tröjor imorgon, typ oversize. Har till o med haft på mig mamma byxor haha och det var sååååååå skönt för det tryckte inte mot magen på samma sätt. :)
Så känn efter själv o försök ha lite större tröjor, blusar eller liknande så du kan dölja så gott det går...köpte en snygg (låter fult) poncho som är hel svart som jag kan svira runt kroppen..och den döljer lite iaf :)
Jag har berättat för tre kompisar som jag har närmast kontakt med. Det är personer som jag bollat känslor med under tiden vi försökt bli gravida. Så de visste att vi ville få barn.
Det vet några i vår närmsta familj med. Men anledningen att vi inte vill berätta är mest för att få ha det lite lugnt omkring oss. Jag vill slippa ha deras oro också.
Jag längtar efter att vi fått se att det verkar gå vägen och vi börjar berätta. Är ju överlycklig att vi har lyckats såklart det känns konstigt att inte dela det. Men då närmaste veckan blir en nedräkning till nästa vul så väntar vi på det själva.
Bra tips med poncho. Tänkte jag man kan ha under graviditetens senare tid om jackor blir trånga.
Har börjat med mamma leggings och håller med det är det skönaste som finns. Blir mer mamma kläder direkt vi börjar sprida nyheten.