Inlägg från: HäxanSurtant |Visa alla inlägg
  • HäxanSurtant

BF mars 2017

Hej, jag hoppar in i denna tråden, bf 23/3. Lååångt dit, men v 5 nu (4 +4). Mitt tredje barn, har två stora på 7 & 10 år och nu är det dags för en sladdis! 

Så vi är nyplussade och superglada! Barnen är lyriska och har berättat för ALLA! SÅ nu är det bara att vänta och vänta...

• HäxanSurtant
    lilsis skrev 2016-07-19 20:48:05 följande:

Alla vet att vi håller på med IVF och att jag har fått tillbaka ett ägg. Det är lättare för mig och jag tycker det är bra att prata om att det kan vara svårt.

Precis så resonerar vi också, fast vi inte IVFar. 
    Jag vet att jag behöver stödet om det inte går vägen. Jag tycker också, personligen, att det är viktigt att prata om allt och då också missfall. Jag har berättat tidigt varje gång, nu är vi i vecka 6

Håller tummarna för alla plus!
  • HäxanSurtant
    Kynisen skrev 2016-07-20 11:16:13 följande:

Hoppar med er i denna grupp, har precis plussat äl+9 och bf i slutet av mars. Det är mitt fjärde barn men första för sambon. Har barn födda -04,-06 och -09, så detta blir en liten sladdis :)

Jag har också en sladdis i magen, två tidigare födda -06 och -09!
    Jag är 37 år och bor i Skåne!
  • HäxanSurtant
    Anhean skrev 2016-07-20 23:28:50 följande:

Hej! Jag plussade för 30 min sen, är i vecka 4+0. Andra barnet, bor nära Lund. Har det startats ngn Facebookgrupp för de med bf mars 2017? I så fall vill jag gärna vara med.

Hej, vad kul. Grattis! Jag bor också i Skåne!

Vi är också inne på äldre namn. Jag gillar Tage och maken gillar Hjalmar, dottern tycker Sten. Inte så lätt?!

Ny bil har vi letat ett tag och var överens om en Kia Sportage, men nu när vi ska bli 5 i familjen så får vi tänka om. Det ska in 3 barn, hockeyutrustning, golfklubbor mm
    Jag är sugen på en 7-sitsig! Men inte Nissan, den är så plastig!
  • HäxanSurtant
    jj85 skrev 2016-08-19 09:45:51 följande:

Tjejer.. ni som ska göra eller har tidigare gjort KUB. Vad har ni tyckt/tycker? Jag ska in idag för prover och 1 september är NUPP. Det är så sjukt mycket tankar kring detta just nu. Förvirring, oro, rädsla...Alltså får man svar på plats efter NUPP? Eller skickar dem hem en o så får man svar i brevlådan? Jag vill ju kunna sitta med bm när svaret kommer o fråga..beroende på svar. Sen vet jag att man inte ska googla för mycket men kunde inte låta bli. Jag läste om KUB och då var det någon som skrev om en kvinna,minns ej exakt vad som stod.. att hon hade fått svar 1 av 35000 o var nöjd med de men sen fick ett barn med ds..Alltså vad för siffror ska.man nöja sig med...och får man gå vidare till fostervattenprov endast av dåliga siffror? Läste att de större risk för missfall med moderkaksprov...mycket tankar inför detta. Ska prata med dem idag när jag ska in men alltså jag skulle vilja ha bra svar o de känns som att man inte kommer få det..men vi får se..

Jag känner igen mig i dina känslor kring KUB. Och som ellami skriver så är det ju bara sannolikhet, uppskattningar! 
    Usch jag är superkluven. Ska ta blodprov 25/8 och UL 19/9. Maken vill inte att vi gör det, eller han är nog också rädd för svaret och jag vill veta så att jag kan förbereda mig. Inget lätt detta...
  • HäxanSurtant
    jj85 skrev 2016-08-20 07:23:20 följande:
    Ja men visst är det snurrigt..egentligen borde jag kanske valt att göra de andra testet men kände att dem pengarna inte riktigt fanns just nu.

Men var iaf o tog blid prover. Men denna bm var ju så konstig bara. Hon lyssna knappt o vara nonchalant bara. Sa att hon inte förstod varför jag tog proverna nu. Jag sa att jag är i vecka 10 o då säger hon jaha ja då är du i veckan 11. Jag sa att jag varit på vul o dem gett mig den veckan osv.. men de lät som om det var jag som bokat dessa datum och de var det ju inte.. ja ja jag ska ringa dit på måndag o fråga någon så får vi se. För när jag gör själva ultraljud är de 1 september och då är jag i vecka 12.

Vilken vecka kommer du vara i närheten du tar blodprov och sen ultraljud?

Min man säger inte mkt alls. Utan han tar de nog mer på plats. Jag är den med alla tankarna just nu haha.. men vi vill veta. Får vi dåliga siffror så kommer vi ta fostervattenprovet och därefter tar vi nästa beslut men vi hoppas på de bästa. Men man läser ju så mycket på nätet..ush för det..

Hur långt gången är du nu? Mår du illa något? Mitt börjar släppa men ändå inte. Igår kväll kräktes jag. Jag kräks endast på kvällarna tydligen men trodde de hade försvunnit men nej då hade fel... svårt att veta vad jag ska äta på kvällarna också ...det är snart din tur för prover och de kommer gå bra. Det är den enkla delen och vi kommer fixa de. Skriv här hur de gått..:)
    Jag är 9+4 idag, mår otroligt kass. Jag har legat i drygt 2 veckor, fick nya piller i fredags av läkaren på specmödravården, men de hjälpte inte så jag får ringa imorgon och be om något annat. Jag är fast i sängen, kan verkligen inte göra något, knappt sitta upp.  Ska ta blodprov på torsdag och sen ul 13. 

Jag hoppas på att det är en pojke (min erfarenhet är att illamåendet då tar slut v 12, med dottern varade det heeela grav.) Annars så har jag en av var, så det kan kvitta! Men med dottern var jag helt besatt av att det skulle bli en tjej, ville så gärna ha en flicka, hade en pojke då. Jag tycker att en ska få önska, min syrra grät i en hel vecka när hon fick veta att även barn nr 3 var en pojke och som hon sa så var det bättre att sörja när han var i magen än när han kommer ut! 

Jag vill veta könet för att det är lättare att relatera till barnen och knyta ann, vi bestämmer också namntet innan bebben är kommen och kallar den för sitt namn i magen!
  • HäxanSurtant

Som sagt, jag är sängliggande och går bara upp för att gå på toa och har deltagit vid typ 3 måltider. Mannen gör allt och våra föräldrar fick ta dottern i helgen eftersom sonen var på hockeyläger och maken jobbade för hockeyföreningen från morgon till midnatt. Han hämtar och lämnar i skolan, handlar, tvättar och (borde) städa - känner att jag inte riktigt kan kräva för mycket
    Jag mår verkligen skit, som om jag har en pågående maginfluensa.

Usch jag är också svullen, var i och för sig inte slank innan, men magen är ju otroligt svullen! Min bästa vän är barnmorska och hon säger att det är normalt att allt inuti svullnar upp!

Vad gäller att kolla kön och att "vilja bli överraskad" så är det ju upp till var och en. Men överraskad blir en ju ändå, vi vet ju inte hur barnet ser ut oavsett kön. Jag menar då skulle en ju inte heller vilja titta på ul, för att det ska bli en överraskning?! Jag är inte mycket för att köna mina barn med färger, alltså rosa på flickor och blått på pojkar, men när en vet vad det är i magen så blir alla inköp lättare att motivera och roligare på något vis! - Men detta är mina tankar kring det! Och jag respekterar allas tankar och vilja om hur en vill göra. 
    Om någon här inte vill veta så får ni gärna berätta varför ni väljer det, precis som att jag beskrivit varför jag vill veta!

Tack för styrkan

• HäxanSurtant
    DevilsDaughter skrev 2016-08-22 08:39:21 följande:

Amalian: jo jag känner igen ditt nick också! Ja kul att va med i samma igen!

Jag skrev ett långt inlägg igårkväll men det raderades och sen va jag för trött för att skriva om..

Jj85: tycker att du ska försöka att inte oroa dig över din ålder! Du är långt ifrån ökad risk pga åldern, men alltid oroar man sig över något och det hör väl liksom till ;).

Har varit i kontakt med läkare och detta tillståndet är inte farligt, bebisen tar det den behöver..

jag har också svårt för kött och äter det typ inte alls längre. Tråkigt..

Häxan: får jag fråga vad för piller du fått? Jag tar lergigan comp och de hjälper en del men mår fortfarande väldigt illa. Gällande att ta reda på kän.. Med de tre första barnen så tog vi inte reda på kön innan och tyckte att det var en enorm överraskning på förlossningen. Men när vi väntade fjärde tog vi reda på könet på kub v 12 och den förlossningen var ju minst lika underbar och det var en bra känsla att veta vad vi väntade. Insåg då att den där överraskningskänslan har man ju även om man vet vad det är. Precis efter förlossningen så är det alltid så mycket att ta till sig och tar man reda på könet innan så har man redan tagit till sig en sak. Mannen och jag var helt överens att ta reda på könet denna gången också. Tycker också det är kul att veta om det är pojknamn eller flicknamn man ska rikta in sig på. Ja och så allt som ska inhandlas också.

Missade att svara dig igår! Jag har fått Lergigan comp som jag kombinerar med Primperan - dessa tar inte bort allt, men de gör att jag mår mindre illa och ej kräks.
  • HäxanSurtant
    DevilsDaughter skrev 2016-08-24 12:58:35 följande:

Jj85: Ähh tycker du kan titta på vagnar och bilstolar så mycket du vill men kanske vänta lite med att köpa? Inhandlar man allt tidigt så blir resten av tiden väldigt dryg sen. 

Häxansurtant: Jag äter ju lergigan comp och har samma verkan som du beskriver. Idag fick jag även primperan utskrivet men har inte testat det ännu. Hur upplever du dem? Jag känner att lergiganen slutar verkar efter 3,5-4 timmar och då kommer krökningarna på besked.. Och jag mår ju aldrig bra utan mår ju fortfarande dåligt hela tiden.. Hur kombinerar du lergiganen och primperanen ? Mycket mycket av varje tar du varje dag?

Jag tar 1 av var 3 gånger/dag, och håller med dig att det tar udden av det i ca 3 - 4 timmar! Har fått plåster också idag, som ska sitta i 72 timmar åt gången. Får se om denna kombo kan vara rill hjälp. Jag har fått diagnos hypertermi (eller vad det heter)
  • HäxanSurtant
    lilsis skrev 2016-08-24 15:36:47 följande:

Om inte jag visste att jag var gravid så skulle jag inte misstänka något nu. Mådde illa i två veckor men i lördags släppte det.

I måndags tittade vi på "Greta" igen i v9+5 och hon har vuxit rejält sedan 7+5 och hade fint hjärta så det är inte MF som är anledningen till att jag inget känner.

Oh härligt med bild på lilla Greta!
  • HäxanSurtant
    DevilsDaughter skrev 2016-08-24 18:19:05 följande:

häxan: Ok, A hyperemesis, det har jag också haft varje gång jag varit gravid. tyvärr innebär ju det att det kanske inte går över när man nått 12-15 veckor.. Men hoppas ju att det gör det för oss båda. Jag vill ju gärna tro att eftersom jag medicinerar denna gången och på så sätt kan få i mig mat så kommer denna kanske inte att följa mig hela graviditeten som det gjort de andra gångerna. Då var jag konstant sängliggandes och jag fattar inte hur jag kunde låta det gå så långt utan att söka hjälp, de på mvc visste ju hur jag mådde men man måste tydligen säga att jag vill medicinera mot detta!! Andra har nu i efterhand sagt att jag såg ut som ett skelett men det var inget jag tänkte på då i min dvala.. 

Jag håller med dig! Jag har gjort samma sak med båda mina tidigare - stått ut! Herregud vad galet, jag vägrar att göra det nu! Läkaren på spec.mvc pratade om min livskvalitet och hur viktigt mitt mående är osv. Jag kan ju säga att barnmorskan på mvc inte riktigt hade den inställningen utan tyckte att jag kunde stå ut eftersom jag är sjukskriven. Suck!
  • HäxanSurtant

Jag kommer inte heller gå med i fb, jag gillar fl!
    Här är det tufft med illamåendet, v 12 imorgon så jag hoppas att det släpper denna veckan!
    Kub 13/9 för mig och jag väntar med spänning!
    Fick hem 2 bodysar i stl 50 igår, de är ju såååå små!

• HäxanSurtant
    DevilsDaughter skrev 2016-09-05 12:03:31 följande:
    Det där är skumt! Jag var ju en vecka i Grekland och jag såg ut att vara i åttonde månaden!! SÅ stor var jag. Sedan jag kom hem har magen varit platt och jag kommer i mina vanliga jeans!
    Jag har sett ut att vara i 8de månaden sen vecka 10! Kollade in en gammal blogg igår från när jag var gravid med dottern och oj vad stor jag var då också! Så det är nog så det är för mig att vara gravid. Först inget, inget, inget, höggravid!

Någon som är sugen på en ny tråd? För oss som inte vill vara på facebook?
Svar på tråden BF mars 2017