Kynisen skrev 2016-07-24 12:45:27 följande:
Ooouuuuääää första vågen av riktigt gravid illamående kom vid frukosten i dag... Hade glömt hur pyton en verkligen mår. Är ju helt annat än åksjuka eller magsjuka... Minst 10 ggr värre... Min sambo blev helt bestört (första barnet för honom) och tycker det är så hemskt och orättvist att vi måste må dåligt, få ont osv. Han får så dåligt samvete.. Haha sötnöt!
Hoppas verkligen det inte tar fart redan nu... V.4 (3+6) idag! Vi åker till Göteborg i morgon, blir borta några dagar för att mysa och rå om varandra. Passar på när barnen är på semester med deras pappa. Så vore ju inte kul å ligga i säng eller med huvudet i toan hela semestertrippen ;)
Nån som har fått cravings på nåt ännu? Eller vill dela med sig av nåt från tidigare graviditeter? Jag knaprade is som en tok med nr3 ;)
Fy då, tidigt kom den också i så fall! Får väl hoppas att det är något tillfälligt bara.
Jag har inga cravings nu och illamående har börjat smyga sig på men just nu ignorerar jag det för kung och fosterland så det finns inte. Haha! Mår illa i skrivande stund men funderar på att äta något och se om det hjälper eller skälper.
Cravings har jag inga och har väl inte haft något så specifikt egentligen under mina två andra barn. Däremot har jag varit jättesugen på alla mejeriprodukter. Det lär bli svårare denna gång för jag är vegan numer, haha!
Dock så tror jag inte alls jag kommer bli sugen på det ändå, utan blir jag sugen eller får cravings finns det sjukt goda grejer att falla för. Haha men vi får väl se! Bara jag inte får avsmak för någon basvara i kosten.