• Svar på tråden Bim Juli 2016
  • Deni81

Försök 15 här...

Vet inte riktigt BIM för min cykel verkar ha blivit 28 dagar nu istället för 26. Så jag antar att ÄL sker någon gång under midsommar (klassiskt va?) Jag märker inget engagemang från sambon över det hela så jag kommer hänga här lite sporadiskt under juni/juli BIM antagligen runt 9-10/7!

• DevilsDaughter

Deni: Min man har inte heller varit så engagerad, förutom när det gäller själva tillverkandet då ;) Brukar du använda ÄL-test?

mammaresan: Ja, väntan kan kännas lång ibland.. Dock känns väntan mellan ÄL och mens mer intensiv medan man kan leva lite mer som vanligt i väntan på ÄL, så tycker jag det känns iaf. 

Alltså min man och jag är inte helt överens om vi ska försöka denna månaden el inte. Ska utomlands i augusti och min man vill vänta till efter resan. Förstår honom och en del av mig vill ju också det.. Men har man liksom börjat gå in på den här banan och har erfarenhet av att det KAN ta lång tid att bli gravid så tar det verkligen emot att kasta bort två månader av försök bara sådär. Känner mig som en barnunge som inte vill vänta när jag såväl vet att det nästan är ohållbart att resa utomlands tidigt i graviditeten för min del. 

Mie: en sak till, om ni har sex varannan dag och skulle råka ha ägglossning mellan två sexdagar så är det väldigt bra chanser ändå eftersom man är väldigt fertil särskilt dagen innan ÄL men även dagen efter. Om ni då dessutom inte haft sex på dag två innan ägglossning så har man ju en bättre laddning dagen innan ÄL än om ni tex skulle ha haft sex två dagar innan också. Jag tror definitivt på att det är bättre att ha sex varannan dag genom hela ägglossningen än varje dag under hela perioden. Tror man hinner tömma sig ganska så bra på spermier om man börjar tidigt med att ha sex varje dag. Spermier tillverkas ju hela tiden, men de blir ganska så mkt färre om man har utlösning ofta/varje dag. Detta tankesätt gäller ju främst de som har något sämre spermieproduktion, men rent logiskt känns det som att det borde förbättra chanserna även för de som har "normal" produktion.
    Att jag tror att det är så spelar väl lite in i hur det har varit för oss. När vi försökt så har vi ganska många av försöken börjat ha sex varje dag ganska långt innan ägglossning, sen när det blivit positivt på ÄLstickan så har vi haft det två gånger per dag i 1-3 dagar. Blev jättestressad över att jag skulle missa ägglossningen, haha.. Efter många månaders försök får man lätt hjärnspöken och blir desperat. Men har aldrig blivit gravid under några sådana försök, de gånger jag blev gravid hade vi sex betydligt färre gånger. Med första barnet hade vi försökt 1,5 år (1 års aktivt försök med ÄLtest), det försöket jag blev gravid testade vi att ha sex var tredje dag, (är dock osäker på vilken av dessa dagar som ÄL intäffade på). Jag kände att vi kunde offra ett försök på att testa denna "metod" då jag hade läst om det någonstans. Var kanske bara en tillfällighet att det blev just då, men jag kan ju inte låta bli att lite grann tro på att det spelade in..

• Anonym (Alexandra)

Vi har en överenskommelse att jag säger inte till honom att jag har ägglossning. Han får prestationsångest i så fall, är orolig för att inte kunna komma, så han vill inte veta.. Har blivit gravid 2 gånger med honom, ingen av gångerna har jag ältestat, men ändå har det varit kring ägglossning... De senaste 6 mån har jag testat, men inget resultat hittills.

• Kynisen
    Loncelot skrev 2016-06-21 19:46:10 följande:

Jag är en sån där negativ jävel sen en tid tillbaka då vissa månader har jag verkligen haft symptom men som sen visat sig vara nada fast jag nästan varit 100 på att det varit något, så nu kör jag svart på vitt o försöker att inte tolka det som gravsymptomer för ja blir så jävla besviken när det visar sig att inte vara något, med andra och tredje barnet blev jag gravid så otroligt snabbt så nu börjar man ju stenhårt undra varför det tar sån tid även om det nu bara är 6:e försöket...

Försöker oxå att inte känna efter, tolka kroppen, orkar inte ned att "va" gravid å sen inte va det på riktigt... Så nu tror jag inget! Men hoppas så klart ;)
  • stellanocte
    Anonym Mie skrev 2016-06-22 17:34:20 följande:

Hoppar in här! :) 

Hur ofta har ni sex? Är på försök 1. Vi kör på varannan dag men det känns för sällan OM jag skulle ha ägglossning en dag vi inte har sex.

Sperman kan ju finnas kvar men det känns ju som att varannan dag inte är så ofta. Samtidigt är nog det den mängden vi är sugna på att göra. 

Vi är på försök nummer två och under första försöket hade vi sex ungefär varannan dag. Vi tänker nog fortsätta köra på det, alternativt varje dag om vi känner för det.

Hittills har vi känt att vi vill ha sex när lusten faller sig på och inte bara för att "göra barn", om ni förstår vad jag menar ;) Skulle graviditetsförsöken dra ut på tiden får vi säkert tänka om men just nu känns det som ett bra sätt för oss
  • Skyrocket

Jag hoppar också in här från Juni tråden. Mesen dök upp idag på BIM+1. Nästa BIM blir 23/7.

• Deni81

Devils daughter: Jag körde med ÄL-tester de två senaste månaderna men nu ska vi bara ta det lite lugnt över sommaren tror jag. Min cykel har ändrat form, med längre lutealfas så nu blir det bara drygt att försöka leta upp rätt dag och krångla, haha! Bättre att sexa mycket runt ÄL och hoppas på det bästa

Min sambo får inte prestationsångest, mer ångest över att det inte går tror jag. Och rycker lite på axlarna istället och säger att det kommer när det kommer. Och förhållandet mår inte så bra av denna stress med tester och att inget händer. Så det har blivit lite infekterat att prata om det överhuvudtaget. Sorgligt, men sant. Efter 15 försök och första barnet och en ålder på 35 (jag) så är jag extremt stressad. Det hjälper ju inte något frö att fästa direkt.

• Anonym (EL)

Fortfarande blinkande smiley på ÄL-testet. Nääär blir det en fast smiley? Vågar inte låta bli att ligga även så det är ju lite körigt.

• Loncelot
    Anonym (EL) skrev 2016-06-23 12:21:42 följande:

Fortfarande blinkande smiley på ÄL-testet. Nääär blir det en fast smiley? Vågar inte låta bli att ligga även så det är ju lite körigt.

Vad menar du med en fast smiley? Blir väl ingen smiley om det inte är ägglossning? Eller?
  • Fkvi

Imorgon har jag ÄL, håller tummarna nu att efter mitt missfall få känna lyckan igen och att det går vägen denna gång!

Svar på tråden Bim Juli 2016