• Svar på tråden Bim Juli 2016
  • Anonym (Alexandra)

Jag kör med både app, flytningar och äl-test. Min kropp är konstig denna månaden, mensen började förra tisdagen och slutade i fredags -lördags. Idag har jag haft trådiga flytningar. Äl är ju inte beräknat förrän om över en vecka! Denna veckan är nog kört att få till det, vi jobbar skift, och midsommar ska vi fira på var sitt håll... Jag börjar äl-testa i morgon o alla fall!

• jennii89

IA89, ditt äl test ser ju verkligen positivt ut :)
    anonym(alexandra): så tråkigt när kroppen beter sig underligt, man blir så jäkla förvirrad. I och med att du har trådiga flytningar så kanske din äl e tidig? Hoppas de e annat så ni kan mysa när ÄL väl infinner sig!

Själv så e min kropp supermärklig just nu.... jag hade ÄL i fredags, både via appen och med mina flytningar att döma. och jag har sån sjuk molvärk i livmodern, och de hugger till i äggstockarna... detta brukar jag INTE känna.
    Det enda jag brukar känna e precis innan mens och då har ja smärta som strålar ut i högra benet bara,
    Undrar om molvärken e tecken på att ägget satt sig, eller om de e jag som lägger märke till det minsta lilla nu när man försöker bli gravid?

• IA89
    DevilsDaughter skrev 2016-06-20 12:28:37 följande:

IA: Ser inte riktigt positivt ut, men borde bli det inom det närmaste.

Tar ett nytt ikväll. Vi sexade igår så då kanske det ser ljust ut
  • IA89
    jennii89 skrev 2016-06-20 14:39:53 följande:

IA89, ditt äl test ser ju verkligen positivt ut :)

anonym(alexandra): så tråkigt när kroppen beter sig underligt, man blir så jäkla förvirrad. I och med att du har trådiga flytningar så kanske din äl e tidig? Hoppas de e annat så ni kan mysa när ÄL väl infinner sig!

Själv så e min kropp supermärklig just nu.... jag hade ÄL i fredags, både via appen och med mina flytningar att döma. och jag har sån sjuk molvärk i livmodern, och de hugger till i äggstockarna... detta brukar jag INTE känna.

Det enda jag brukar känna e precis innan mens och då har ja smärta som strålar ut i högra benet bara,

Undrar om molvärken e tecken på att ägget satt sig, eller om de e jag som lägger märke till det minsta lilla nu när man försöker bli gravid?

Ja nära åtminstånde. Sexade igår. Tar ett nytt ikväll. Hoppas på fullt utslag! Stackars (haha) killen får nog leverera ikväll igen......
  • Anonym (Mina)

Hej jag och min man (28 respektive 29år) har försökt skaffa barn ett bra tag nu. Min mens ör regelbunden på 28dagar kan ibland spela på +/- en dag. Men fick i förrgår rosa flytningar när jag kissa, igår inget. Idag kom det lite klart blod, satte en binda men är en pytte fläck i den enbart. Beräknad bmi om 6 dagar! Håller tummarna men känns så mörkt och då jag fått denna extremt konstiga "blödningen" :/

• emzerus

Idag är jag på äl+5 o redan nu börjar det klia i "testa-fingrarna" haha :) 
    Men jag måste försöka hålla mig, planen är att inte testa först på äl+12 får se om jag lyckas hålla mig. 

Är det någon här i tråden som äter levaxin? 

Jag har opererats för sköldkörtelcancer 2013 o äter sen dess levaxin. Har under sista året justerat min dos var 8e vecka o hittar liksom aldrig riktigt rätt. Fick idag de senaste provsvaren o tänkte om det var någon som känner till tsh o T4värden i samband med graviditet, vad som är optimalt? Känns som om ingen inom sjukvården (som jag pratat med) har stenkoll...alla säger lite olika.... 

• Loncelot
    Anonym (Mina) skrev 2016-06-20 20:59:36 följande:

Hej jag och min man (28 respektive 29år) har försökt skaffa barn ett bra tag nu. Min mens ör regelbunden på 28dagar kan ibland spela på +/- en dag. Men fick i förrgår rosa flytningar när jag kissa, igår inget. Idag kom det lite klart blod, satte en binda men är en pytte fläck i den enbart. Beräknad bmi om 6 dagar! Håller tummarna men känns så mörkt och då jag fått denna extremt konstiga "blödningen" :/

Jag hade en sån för några månader sen var helt övertygad att det var en nidblödning men icke hoppas nu denna månad...antingen är det eller så är det inte, fan va det suger när man verkligen verkligen vill
  • Anonym (Mina)
    Loncelot skrev 2016-06-20 21:57:06 följande:

Jag hade en sån för några månader sen var helt övertygad att det var en nidblödning men icke hoppas nu denna månad...antingen är det eller så är det inte, fan va det suger när man verkligen verkligen vill

Så ledsen, trodde det skulle vara en nidblödning. Men nu på morgonen kom mensen, bara pang sa det. Mensvärk från h-vetet, hoppades så mycket! Konstigt med mens 5 dagar för tidigt men har läst en del att folk kan få så. Eller så är det ett extremt tidigt mf, som inte ens betecknas som ett mf medicinskt. :/ Hoppas det går bättre för dig :) ????
Svar på tråden Bim Juli 2016