• Svar på tråden Bim Juli 2016
  • Dalkullan92
    Karitziana skrev 2016-06-15 19:48:10 följande:

Jag förstår mig inte på min kropp! Hade en jätte konstig mens, tre dagar över BIM och nästan ingenting. De första dagarna var det bara som bruna flytningar.

Nu är mensen över sedan tre dagar tillbaka. Men nu känns det nästan som ägglossningssymptom. Jag har känningar i högra sidan av nedre tjejmagen och ömma, svullna bröst.

Tog för skojsskull ett ägglossningstest igår, alltså två dagar efter mens. Det visade ett relativt klart streck. Tog ett till nu som jag knappt kunde se strecket på...

Vad betyder detta? Någon som har idéer varför man får utslag på ÄL test direkt efter mens? Förvirrad!!!

Testa att ta ett graviditettest. Då ägglossningstest reagera på gravidhormon er oxå. Ägglossningshormoner och gravidhormonerna är lika. Så testet visar på båda.

Så skulle kunna vara att du är gravid :)
  • DevilsDaughter

Alexandra: Tack för svar :) Ska till Kreta.. Har fyra barn sen innan och har mått dåligt med alla. Ja, jag förstår ju absolut att han vill vänta, det borde ju jag eg vilja också, att man ska vara så otålig jämt!

• SamsonS

Efter ett uppehåll härifrån hoppar jag gärna på igen :)
    Detta blir försök nr 12 och detta blir andra omgången med apiforce. Håller alla tummar och tår för att det ska bli något denna gången. Har väldigt oregelbunden cykel men jag tror att jag har bim i början på Juli :)

• Pikai

Är helt ny här så hoppas jag gör rätt :)

Jag och min kille tänkte dra i gång bebisfabriken nu i sommar (hade väl från början tänkt augusti, efter semestern, men det är sjukt svårt att vänta).

Vi har smygstartat lite och kört på "säkra" perioder utan att bli gravida. Förra månaden var jag typ övertygad om att jag var gravid men såklart inte. Så töntigt att man blir besviken även fast vi inte ens försökt utan mer försökt undvika ÄL.

Hur som helst. Ny månad och ny ÄL. Tror vi mest kommer ta det som det kommer och inte göra ÄL-test eller tempa. Mer mjukstarta det hela.

Ska jag lägga in mig i BIM-listan i den tråden eller hur funkar det?

Pikai 28år BIM 12/7 F1 B1

• Summerstriker

Hej, jag hoppar gärna in här med. Har tagit en liten paus från allt som har med att försöka skaffa barn att göra. Detta blir mitt 5e försök, har hunnit med ett missfall också, så egenrligen 3e försöket efter det. Har bim beräknat 2/7 om mi mm cykel är som den förra!

Jag är 21 och min sambo 23, min längtan efter en liten växer för varje dag som går!

• jennii89

Hej!

jag hoppar gärna in här om jag får.

Jag är 26år och har en dotter på 2,5 år sen tidigare och nu ska vi försöka på ett syskon :)

Med min dotter tog det exakt 1 år innan ja blev gravid men de känns som om ja känner kroppen mer nu än vad jag gjorde då.

Jag ska ha ägglossning imorgon och jag börjar få de där flygningarna nu (ursäkta) som tyder på ÄL. Dessutom så hugger de o sticker i äggstockarna så ikväll ska vi få till det! Har sexat varannan dag i en vecka nu men nu när ja känner att ja har ÄL så ska vi sexa idag o hela helgen.

Hade varit underbart om de tog sig på första försöket denna gång... vet inte om ja hade pallat 1 års kämpande igen... de tog så mkt på psyket.

Jag har bim 1/7.

• Mix of mine

Glömde ju presentera mig...

39 år, slutade med minipiller för 3 veckor sen. Har två barn sen tidigare, 8 och 10 år. Har blivit gravid på första försöket med båda barnen men misstänker att det är lite svårare nu när jag snart trillar över 40 års strecket...

• Loncelot

Jag kommera att lägga in BIM-listan här ikväll så gör ett inlägg i denna eller i andra tråden ni som vill göra ändringar eller läggas till, i andra tråden kan man inte lägga till om man är anonym men kika in i den tråden så lägger jag till även här, då vi kör en gång om dan i denna tråd.

Svar på tråden Bim Juli 2016