• Svar på tråden Bim Juli 2016
  • Loncelot
    copycat skrev 2016-06-14 20:29:05 följande:

gött!:D

Känns väldigt bra fick till det i söndags vid midnatt oxå så räknas väl lite söndag till måndag också, och så idag får hoppas det går lika bra imorgon
  • Loncelot
    Fluffan86 skrev 2016-06-14 20:58:55 följande:

Jag ringer imorgon och bokar tid.. Blev så besviken när jag fick mensen men verkar som det var nåt annat

Klart man blir men bara o sörja lite o sen ta nya tag får hoppas det inte var mens och allt allt kommer se bra ut.
  • mixXi

Nu tog mensen slut. Dags att börja vänta på äl. Denna månad ska jag testa med stickor. Får tydliga fertila flytningar och sen superömma bröstvårtor när de fertila flytningarna tagit slut. Så jag har alltid gissat att äl kommer då. Ska bli spännande att se om det stämmer =)

• emzerus

Positivt ältest imorse då bim blir 1 juli istället för 3 juli. Har alltid 16 dagars lutealfas.

Vi bokade resa till Rhodos 13 juli...OM jag skulle bli gravid inte borde det väl vara nå problem Att resa då tidigt graviditeten? Tänkte dels på flygningen o på maten...

• Dalkullan92
    Loncelot skrev 2016-06-14 19:18:03 följande:

Då var ägglossningsdag nr1 avklarad känns ju toppen fortsättning följer...

Samma här. Fick positivt ÄL-test Måndags morgon.

Hade sex söndag måndag och tisdag. Så nu hoppas jag de tagit sig :) Som tur är åker vi i väg på drifting i morgon å hela helgen så slipper fundera så mycket och räkna ner då ????
  • Loncelot
    Dalkullan92 skrev 2016-06-15 09:19:47 följande:

Samma här. Fick positivt ÄL-test Måndags morgon.

Hade sex söndag måndag och tisdag. Så nu hoppas jag de tagit sig :) Som tur är åker vi i väg på drifting i morgon å hela helgen så slipper fundera så mycket och räkna ner då ????

Toppen det måste kännas bra! Sexning kvar idag och för säkerhetsskull om det funkar även imorgon ni kör väl även idag?
  • Dalkullan92
    Loncelot skrev 2016-06-15 09:26:38 följande:

Toppen det måste kännas bra! Sexning kvar idag och för säkerhetsskull om det funkar även imorgon ni kör väl även idag?

Ja de känns bra. Har täckt upp dom mest fertila dagarna bra den här gången. Ja de ska vi försöka. ;)

Ja bra att försöka täcke upp så mycket som möjligt med sex runt ÄL. :) Hoppas de tar sig för er nu.

Första riktigt försöket nu. Han hade lunginflammation förra äl så blev bara en gång dagen innan possitivt ÄL-test. Förra månaden. :)
  • DevilsDaughter

emezerus: Ingen fara för maten eller flygningen. Det enda är väl att du kanske kommer må dåligt under resan om du drabbas av illamående.

• DevilsDaughter

Hur hade ni resonerat om ni hade varit gravida tidigare och vet med er att ni mår väldigt dåligt av illamående under graviditet och att ni bokar in en resa om två månader i ett varmt land (som ju såklart kommer göra illamåendet ännu värre om man blir gravid). 
    Hade ni pausat försöken två månader eller hade ni kört på ändå?
    Vi hade helt beslutat att vänta till slutet av augusti, men en del av mig vill inte vänta..

Svar på tråden Bim Juli 2016