• emzerus

Bim Juli 2016

Hej!

Jag hoppar gärna in här i tråden och hoppas att juli blir en bra månad! Har försökt att få vårt första barn sen i september 2014 o hittills har det alltså inte gått. Blivit gravid hela 6 gånger men fått tidiga missfall gång på gång. Utredning gjord men visar inte på några som helst fel så det är "bara" att kämpa på! Någon gång ska det väl ändå bli vår tur tänker jag....och det är det som får oss att orka!

• emzerus
    Anonym (EL) skrev 2016-06-11 19:13:48 följande:

Åh. Det låter som ni haft det väldigt kämpigt. Håller tummarna stenhårt för att juni är er månad

Tack snälla! Håller tummarna för er med <3
  • emzerus

Positivt ältest imorse då bim blir 1 juli istället för 3 juli. Har alltid 16 dagars lutealfas.

Vi bokade resa till Rhodos 13 juli...OM jag skulle bli gravid inte borde det väl vara nå problem Att resa då tidigt graviditeten? Tänkte dels på flygningen o på maten...

• emzerus
    DevilsDaughter skrev 2016-06-15 12:38:23 följande:

emezerus: Ingen fara för maten eller flygningen. Det enda är väl att du kanske kommer må dåligt under resan om du drabbas av illamående.

copycat skrev 2016-06-15 15:30:27 följande:
    Åker till Rhodos 16 april:) nej, att flyga så pass tidigt går bra. Det gjorde jag under min förra graviditet, är snarare från senare i graviditeten man inte ska flyga.
    Tack för era svar! OM jag blir gravid så har jag ju ingen aning om hur jag kommer må. Bara att hoppas att jag inte hunnit få nå större krämpor/illamående tills dess :) 

Är så svårt o veta hur man ska tänka med allt....jag kan ibland känna att jag inet vill planera in något framöver för jag kan ju vara gravid...och fester tycks alltid läggas precis vid ägglossning vilket jag också tycker är jobbigt. men efter att ha försökt få barn i snart 2 år så inser jag att jag/vi måste försöka leva lite också. bara inte alltid så lätt :) 
  • emzerus

Idag är jag på äl+5 o redan nu börjar det klia i "testa-fingrarna" haha :) 
    Men jag måste försöka hålla mig, planen är att inte testa först på äl+12 får se om jag lyckas hålla mig. 

Är det någon här i tråden som äter levaxin? 

Jag har opererats för sköldkörtelcancer 2013 o äter sen dess levaxin. Har under sista året justerat min dos var 8e vecka o hittar liksom aldrig riktigt rätt. Fick idag de senaste provsvaren o tänkte om det var någon som känner till tsh o T4värden i samband med graviditet, vad som är optimalt? Känns som om ingen inom sjukvården (som jag pratat med) har stenkoll...alla säger lite olika.... 

• emzerus
    Anonym (EL) skrev 2016-06-25 10:15:13 följande:

Någon som testar med CB digital? Testade en fast gubbe igår men gubben försvann inte så jag kunde inte testa idag igen. Ska det va så? Är testet (alltså den tjocka pinnen) förbrukad vid en fast smiley? Det står ju att den ska visa de två mest fertila dagarna. Men det fick bara testa till första fasta smileyn för mig eftersom den inte försvann ur rutan. Kissade på pinnen och det va två starka streck idag också.

Jag använder mig av cb digitala ältest fast den rosa, den som bara ger en fast glad gubbe vid äl. Men jag tror det blev nåt fel på ditt test eftersom gubben inte försvann...den ska ju slocka efter typ 10 min eller nåt sånt. Jag har iaf använt mig av samma "pinne" flera cykler i rad... 

Men om du fick fast gubbe igår så skulle jag räkna med att äl sker inom 48 h from när du tog testet....och försöka täcka upp ikväll o kanske imorgon eller på måndag m sex om ni har möjlighet så tror jag att ni täcker in äl bra.
  • emzerus

Äl+10 idag. Någon som ser det jag ser, ett svagt svagt plus? Tog detta nu ikväll efter att endast ha hållt mig i 2 timmar. 

• emzerus
    Fkvi skrev 2016-06-25 20:37:28 följande:
    Jag ser ett jättesvagt streck! Vänta någon dag, testa igen med morgonurin! :) men jag skulle säga grattis!
    Tack, hoppas så!! :) 
    Anonym (EL) skrev 2016-06-25 22:28:27 följande:
    Jag ser också svagt svagt!
    Hoppas så att det ökar! tack för titten :)
    corran skrev 2016-06-25 22:35:28 följande:
    Ser ut som ett svagt plus :)
    Hoppas att det stämmer :) 

• emzerus
    jennii89 skrev 2016-06-26 13:20:08 följande:
    Du e gravid!! Lyckost dig!!!! Hur många försök?? Hade du några symptom? GRATTIS!
    Tack! :) Nåt är det ju men vågar inte tro på det fullt ut först jag får ett starkare streck!

Vi har försökt sen september 2014 o haft 7 tidiga missfall... så även om det är positivt så väntar några extra nervösa veckor innan man vågar tro på riktigt. Men hoppas gör jag som bara den, tycker liksom att det är vår tur nu! 

Har väl inte så mkt symtom, lite ömma o svullna bröst o att det ibland molar/sticker lite i livmodern...men är ju bara på äl+11 än sålänge :) 
  • emzerus
    Anonym (EL) skrev 2016-06-26 19:25:01 följande:

Det är verkligen er tur nu!! Håller tummarna stenhårt för att det går vägen nu.

Åh tack snälla du! Håll gärna tummarna är du gullig <3
Svar på tråden Bim Juli 2016