• Svar på tråden Bim Juli 2016
  • Anonym (EL)

Nu är mensen slut så nu är det bara att vänta på ÄL. Ska tydligen vara på midsommarafton konstig mens dock. Brukar störtblöda i tre dagar och sen är det över. Nu blödde kag Superlite i tre dagar och sen va det över. Men inte mig emot

• Anonym (Alexandra)

Hej! Hoppar tyvärr över hit Fick negativt test idag, och nu har mensen kommit också. Försök nr 7. Blev gravid på första försöket i höstas, men fick ett väldigt tragiskt sent missfall i december Sen har det inte tagit sig, trots att vi prickat ägglossningarna... Känner mig extremt ledsen, uppgiven och tom just nu, för jag hade verkligen hoppats att det tagit sig nu.. Men det finns inte mycket annat att göra än att fortsätta försöka...

• Anonym (Alexandra)
    Preggo87 skrev 2016-06-14 13:50:03 följande:

Mest fertila dagarna nu. Idag kommer min pojkvän och jag inte ses och inte imorgon heller. Enligt appen har jag ÄL på torsdag. Hoppas att vi hinner ses och få till det på torsdag. Sen kommer han åka bort i jobb lördag-söndag (eller om han åker redan efter jobb på fredag) :( ska inte tänka för mycket men NÄÄÄR ska det bli min tur att få chans att plussa?! :/

Åh, vet precis hur det är! Pga jobb och annat, så är det svårt för oss att få till det! Nu har vi lyckats pricka ägglossning, eller i alla fall ett par dagar innan. Förra gången hade vi semester, och fick till det 1-2 gånger varje dag veckan kring ägglossning! Hoppades mycket! Men, resultatet uteblev Nu återstår om ett par veckor att försöka få ägglossningen att funka med våra arbetstider.
  • Loncelot
    Anonym (Alexandra) skrev 2016-06-14 17:13:09 följande:

Hej! Hoppar tyvärr över hit Fick negativt test idag, och nu har mensen kommit också. Försök nr 7. Blev gravid på första försöket i höstas, men fick ett väldigt tragiskt sent missfall i december Sen har det inte tagit sig, trots att vi prickat ägglossningarna... Känner mig extremt ledsen, uppgiven och tom just nu, för jag hade verkligen hoppats att det tagit sig nu.. Men det finns inte mycket annat att göra än att fortsätta försöka...

Ta det bara lugnt förstår hur du känner till viss del, för oss tog första barnet 18månader andra barnet tog 1månad och tredje 2månaden nu är vi inne på ägglossning nr6 idag och håller tummarna det tar sig nu!!! Juni/Juli är vår månad!!!
  • DevilsDaughter

Hej! Hoppar in lite här! Vi kommer troligtvis inte försöka förren i augusti, men det är inte helt hundra än att det inte blir ett försök denna månaden ändå!
    Har för mig att jag såg att det var någon här som planerade femte barnet, vore kul att hitta likasinnade då vi också håller på att försöka våga oss på en femma trots en del tveksamheter. 

• copycat
    Loncelot skrev 2016-06-14 19:18:03 följande:

Då var ägglossningsdag nr1 avklarad känns ju toppen fortsättning följer...

gött!:D
  • copycat
    Anonym (Alexandra) skrev 2016-06-14 17:13:09 följande:

Hej! Hoppar tyvärr över hit Fick negativt test idag, och nu har mensen kommit också. Försök nr 7. Blev gravid på första försöket i höstas, men fick ett väldigt tragiskt sent missfall i december Sen har det inte tagit sig, trots att vi prickat ägglossningarna... Känner mig extremt ledsen, uppgiven och tom just nu, för jag hade verkligen hoppats att det tagit sig nu.. Men det finns inte mycket annat att göra än att fortsätta försöka?

Hej och välkommen!

Vad tråkigt att höra om ditt missfall, hemskt ledsen!:( förstår att det känns tomt när man verkligen trott och hoppats. Håller tummarna för att denna månad är er månad! kram.

• copycat
    Preggo87 skrev 2016-06-14 13:50:03 följande:

Mest fertila dagarna nu. Idag kommer min pojkvän och jag inte ses och inte imorgon heller. Enligt appen har jag ÄL på torsdag. Hoppas att vi hinner ses och få till det på torsdag. Sen kommer han åka bort i jobb lördag-söndag (eller om han åker redan efter jobb på fredag) :( ska inte tänka för mycket men NÄÄÄR ska det bli min tur att få chans att plussa?! :/

Vad trist, förstår att det känns sjukt segt när man inte får till att ses under de dagar man verkligen behöver! frustrerande :( hoppas verkligen ni hinner ses och få till det torsdag, och hoppas han kan åka på lördag så att ni får ses på fredag också. Håller tummarna:)
  • Fluffan86
    Loncelot skrev 2016-06-14 11:35:46 följande:

Skulle gärna svara på din fråga om jag visste, tycker du ska ringa gyn/mvc om du är orolig så kan man få göra gratis test där och gå vidare därifrån.. På vår mödravård i vår kommun får man göra gratis gravtest och sen kollar dom upp det efter det.

Jag ringer imorgon och bokar tid.. Blev så besviken när jag fick mensen men verkar som det var nåt annat
Svar på tråden Bim Juli 2016