• Svar på tråden Bim Juli 2016
  • Kynisen

Kul att se att det var fler som försöker ned barn 4 eller 5.

Hur gamla är era barn? Jag har dotter -04, son -06 och dotter -09 från tidigare förhållande. Så det här blir mitt fjärde men sambons första, är såååå spännande han kommer bli en sån bra pappa, önskar mina barn hade haft en pappa som han, men nu har dom ialf en fantastisk bonuspappa.

Vill så gärna att det ska plussa nu. Träffade våra bästisar förra helgen som väntar barn i v20. En blir ju alldeles galen av längtan efter en egen bula igen ;)

• copycat
    Preggo87 skrev 2016-06-09 20:51:18 följande:
    Förstår din besvikelse till fullo! Jag accepterade först att jag fått mens, men byggde sedan upp hoppet då den här mensen har varit mer som brunaktiga flytningar och dessutom höll den bara på ett par dagar :/ men ja, kroppen spelade mig ett spratt den här gången helt enkelt.

Han har också lite svårt med att känna ibland, samt att han kan stressa upp sig själv och tänka för mycket på att komma - så att han sen inte kan koppla av tillräckligt utan tankarna på att komma blir en spärr. Det har gått bättre på senare tid, men jag vågar knappt ens nämna när jag har äl då jag är rädd att han känner ännu mer press och tänker ändå mer på att han -måste- komma och sen kanske inte lyckas bara för det. Så ja, svårt att göra något åt att han blir stressad och tänker för mycket på att komma.

Nu tänker jag om jag kan göra något mer för att öka chansen att bli gravid? Jag äter sedan veckor tillbaka folsyra, järntabletter och c-vitamin. Finns det mer jag kan tänka på? Röra på mig? Undvika något speciellt (förutom alkohol då)? Tänka på något med kosten? Åhh, jag vill verkligen skapa en trivsam plats för en bebis att vilja stanna och växa i <3

Ja jag förstår att du byggde upp hoppet när mensen betedde sig annorlunda, minsta förändring tolkar man ju som symptom.

Okej, nä det kanske är bäst att du själv håller koll på ÄL utan att vifta så mycket med testen i ansiktet på honom:) och så får du försöka förföra honom lite nu och då, så att han inte ser att det är ett mönster att det alltid är under ÄL du blir lite mer sugen:/ det lite knepigt det där, själv kan man bli frustrerad eftersom man vet att det bara är ett visst antal dagar det kan ta sig på, om det så inte funkar för killen så blir man ju frustrerad/irriterad. När det har hänt oss försöker jag verkligen tänka på att det fasen inte kan vara lätt för killen - han MÅSTE ju leverera. Rent krasst kan man själv ligga och sova ungefär, det är lite orättvist. Jag vet att det betytt mycket för min sambo när det har låst sig för honom, att jag har varit förstående och sagt att vi inte behöver när det känns jobbigt för honom (även om jag själv känt stressen komma krypande) och då har det liksom lossnat för honom och så har det funkat ändå. Vilket det nog inte hade gjort om jag rentav hade blivit less, inför honom.

Jadu jag vet inte riktigt, jag äter också folsyra men inget annat. Så jag är nog inte rätt person att svara på den fronten. Jag har ju en dotter född 2014 som blev till på andra försöket efter slut med preventivmedel, utan äl-tester osv. Och jag levde precis som vanligt, det enda jag gjorde var att jag åt folsyra. Så jag har aldrig grottat ner mig i fler sätt att öka chanserna. Kanske någon annan här vet?:)

• Kynisen
    josefinenyberg skrev 2016-06-09 08:28:27 följande:

Kommer hit från junigruppen, fick mens igår på bim+3 o sjuuuka gravkänslor sen ägglossningen, även min man trodde till 100% att jag var gravid, men tji fick vi så vi kör igen! Let's go!

Jag hade oxå så starka symptom att jag till och med köpte lite mammakläder (hahaha) helt galet hur kroppen jan luras. Funderar på om det faktiskt blev befruktat men bara inte fastnade... Men men påt igen och hoppas på bättre lycka denna gång.
  • Loncelot
    Kynisen skrev 2016-06-10 20:32:45 följande:

Kul att se att det var fler som försöker ned barn 4 eller 5.

Hur gamla är era barn? Jag har dotter -04, son -06 och dotter -09 från tidigare förhållande. Så det här blir mitt fjärde men sambons första, är såååå spännande han kommer bli en sån bra pappa, önskar mina barn hade haft en pappa som han, men nu har dom ialf en fantastisk bonuspappa.

Vill så gärna att det ska plussa nu. Träffade våra bästisar förra helgen som väntar barn i v20. En blir ju alldeles galen av längtan efter en egen bula igen ;)

Våra är födda 11,12,15 hoppas nu på en 17
  • Anonym (EL)

Hej! Hoppar in här. Mensen kom precis så ingen lycka i maj blir andra försöket nu. Dock är vi borta och firar midsommar mitt i skogen med hela sambons släkt under hela ägglossningen sä vi får se hur vi löser det sambon tyckte vi kunde knata in i skogen men hade det kommit fram en Björn och flåsat en i bakhuvudet hade det liksom förstört stämningen.... Haha.

• Loncelot
    Anonym (EL) skrev 2016-06-10 21:29:10 följande:

Hej! Hoppar in här. Mensen kom precis så ingen lycka i maj blir andra försöket nu. Dock är vi borta och firar midsommar mitt i skogen med hela sambons släkt under hela ägglossningen sä vi får se hur vi löser det sambon tyckte vi kunde knata in i skogen men hade det kommit fram en Björn och flåsat en i bakhuvudet hade det liksom förstört stämningen.... Haha.

Haha måste ju gå o smita iväg eller har ni inget eget rum där? Dont have To be a screemer haha
  • Kynisen
    Loncelot skrev 2016-06-10 21:15:55 följande:

Våra är födda 11,12,15 hoppas nu på en 17

Ja det hoppas vi verkligen!! Håller tummarna för oss allihop :)
  • mixXi

Och nu kom min mens så hoppar in här. Cykeln är fortfarande lite lång och oberäknelig efter mitt p-pillerstopp men tror BIM blir typ 15/7. Känns som en evighet dit! Skönt ändå med sommar. Kanske det går lite snabbare =)

• Anonym (EL)
    Loncelot skrev 2016-06-10 21:59:58 följande:

Haha måste ju gå o smita iväg eller har ni inget eget rum där? Dont have To be a screemer haha

Alltså jag brukar ju yla som en varg och... haha. Jodå, vi har eget rum. Men vi delar det och sägen med vår tvååring så aint no woopwoop there Men det löser sig.
  • Anonym (EL)
    Kynisen skrev 2016-06-10 20:42:42 följande:

Jag hade oxå så starka symptom att jag till och med köpte lite mammakläder (hahaha) helt galet hur kroppen jan luras. Funderar på om det faktiskt blev befruktat men bara inte fastnade... Men men påt igen och hoppas på bättre lycka denna gång.

Haha, i feel you. Jag fick någon knäpp och tänkte "kan ju lika gärna ringa barnmorska redan nu och boka in en tid. Jag är ju garanterat gravid". Jag var ytterst ogravid.
Svar på tråden Bim Juli 2016