• Svar på tråden Bim Juli 2016
  • Loppalisa
    copycat skrev 2016-06-08 12:53:19 följande:
    Hej!

Min lutealfas är runt 10 dagar, har också funderat på om det är lite kort för att ägget ska hinna fästa innan mensen stöts ut. Har en dotter, och efter amning och P-ring igen verkar min cykel ändrats. Har ÄL på dag 19-20 istället för 14 som jag hade innan dottern blev till.
    Ja men det verkar ju ändå gå vägen för dem flesta ändå men 7 dagar är väldigt kort tid känner jag och det skrämmer mig lite. Skulle vara glad om jag bara kan förlänga fasen med ett par dagar :) Jag har hört vissa barnmorskor som menar på att lutealfasen inte är kan vara kortare än 14 dagar men det tror jag inte på när det är väldigt tydligt när man har ÄL när man både tempar och använder tester. 
  • copycat

Jag förstår dig!

Nä men det var ju jättekonstigt sagt! Precis som du säger vet man ju pga ÄL-test och sedan mensens ankomst hur lång lutealfas man har, jag har absolut inga 14 dagar! De kanske menar att det är optimalt ATT ha 14 dagar?:) märkligt sagt annars :/

Loppalisa skrev 2016-06-08 14:17:24 följande:

Ja men det verkar ju ändå gå vägen för dem flesta ändå men 7 dagar är väldigt kort tid känner jag och det skrämmer mig lite. Skulle vara glad om jag bara kan förlänga fasen med ett par dagar :) Jag har hört vissa barnmorskor som menar på att lutealfasen inte är kan vara kortare än 14 dagar men det tror jag inte på när det är väldigt tydligt när man har ÄL när man både tempar och använder tester. 

• 5blir6

Här kommer jag. Tredje försöket för en liten sladdis. Äl 24/6 och BIM 6/7.

• josefinenyberg

Kommer hit från junigruppen, fick mens igår på bim+3 o sjuuuka gravkänslor sen ägglossningen, även min man trodde till 100% att jag var gravid, men tji fick vi så vi kör igen! Let's go!

• Zebra89

Fick min mens idag, första mensen efter mitt ma. Skönt att få komma igång igen!

BIM ca 9/7 om cykeln blir som vanligt :) Hoppas hoppas nu håller jag alla tummar och tår :P

• Karitziana

Hoppar också in här från juni gruppen. Har precis som några andra här också haft världens konstigaste "mens" denna månaden. Var helt säker på att det tagit sig och tempen har legat högt hela tiden..

Hade BIM i söndags. I måndags fick jag små små bruna flytningar. Kom bara vid toalettbesök. Dessa har hållt i sig från och till fram till nu.. Dom vill inte ge sig. Nu tycker jag att dom dessutom är mer åt det röda hållet.. Så jag får väl inse fakta och tolka det som min riktiga mens denna månaden.

Får ta ny tag. Nya BIM för mig blir troligtvis runt 7/7.

Lycka till alla som väntar på pluss i Juli! :)

• ungmamma16

Hoppar in.. Har BIM om 4 dagar men tror inte de blev något denna gången :) så nästa BIM är ju då den 15/7 om man går efter appen.

• Loppalisa
    copycat skrev 2016-06-08 20:17:19 följande:

Jag förstår dig!

Nä men det var ju jättekonstigt sagt! Precis som du säger vet man ju pga ÄL-test och sedan mensens ankomst hur lång lutealfas man har, jag har absolut inga 14 dagar! De kanske menar att det är optimalt ATT ha 14 dagar?:) märkligt sagt annars :/

Jag har tyvärr läst om det och själv hört en barnmorska säga att man inte kan ha en kort lutealfas. Men men alla kan ju inte ha samma allvetande koll som vi på detta forumet ;P Nä men skämt å sido så tror jag inte på henne alls.

Läste att du har din svärisar över på dina fertila dagar. Själv var vi och hälsade på mina föräldrar när jag trodde jag hade min fertila dagar första gången. Otålig som jag är så kunde jag inte låta dem dagarna gå till spillo och vi lyckades få till det ändå. Även om det var långt ifrån optimalt. Men man kände sig som en tonåring på nytt, haha. Ni får helt enkelt försöka ändå, förstår om du inte vill avvakta bara därför.
  • Anderssonlinda82

Hoppar in här ?? Inväntar min mens nu i helgen och då ska jag påbörja IVF ???? Första gången för oss då vi har 4 barn på naturlig väg innan. Steriliserade mig 2011 men nu vill vi ha en liten till ändå och sån tur är så finns det ju hjälp att få ???? Håller tummarna för er allihop!

Svar på tråden Bim Juli 2016