• Loppalisa

Bim Juli 2016

Hej!
    Jag hoppar också in i denna tråden. Kommer ha BIM 4 juli. Är väl på tredje försöket egentligen men förra månaden gjorde vi ingen större ansträngning. Så nu ska jag börja tempa igen och använda ägglossningstickor för att få lite koll. Har en regelbunden cykel på ganska exakt 28 dagar men jag har märkt att min lutealfas är väldigt kort på bara 7-8 dagar så jag tänkte testa progesteronkräm och se om det går att förlänga den lite. 

Lika tråkigt varje gång mensen kommer men nya tag och nytt hopp :) 

• Loppalisa
    copycat skrev 2016-06-08 12:53:19 följande:
    Hej!

Min lutealfas är runt 10 dagar, har också funderat på om det är lite kort för att ägget ska hinna fästa innan mensen stöts ut. Har en dotter, och efter amning och P-ring igen verkar min cykel ändrats. Har ÄL på dag 19-20 istället för 14 som jag hade innan dottern blev till.
    Ja men det verkar ju ändå gå vägen för dem flesta ändå men 7 dagar är väldigt kort tid känner jag och det skrämmer mig lite. Skulle vara glad om jag bara kan förlänga fasen med ett par dagar :) Jag har hört vissa barnmorskor som menar på att lutealfasen inte är kan vara kortare än 14 dagar men det tror jag inte på när det är väldigt tydligt när man har ÄL när man både tempar och använder tester. 
  • Loppalisa
    copycat skrev 2016-06-08 20:17:19 följande:

Jag förstår dig!

Nä men det var ju jättekonstigt sagt! Precis som du säger vet man ju pga ÄL-test och sedan mensens ankomst hur lång lutealfas man har, jag har absolut inga 14 dagar! De kanske menar att det är optimalt ATT ha 14 dagar?:) märkligt sagt annars :/

Jag har tyvärr läst om det och själv hört en barnmorska säga att man inte kan ha en kort lutealfas. Men men alla kan ju inte ha samma allvetande koll som vi på detta forumet ;P Nä men skämt å sido så tror jag inte på henne alls.

Läste att du har din svärisar över på dina fertila dagar. Själv var vi och hälsade på mina föräldrar när jag trodde jag hade min fertila dagar första gången. Otålig som jag är så kunde jag inte låta dem dagarna gå till spillo och vi lyckades få till det ändå. Även om det var långt ifrån optimalt. Men man kände sig som en tonåring på nytt, haha. Ni får helt enkelt försöka ändå, förstår om du inte vill avvakta bara därför.
  • Loppalisa
    copycat skrev 2016-06-09 12:50:13 följande:
    Haha precis:) nä, men jag HAR inte (å inte du heller) 14 dagar lutealfas, så då spräcker vi ju hål på den myten:D

Jaaa fan vad meckigt att de ska komma just då! För min del känner jag väl att vi kan försöka ändå, känns så surt att behöva vänta. För grejen är att jag blev gravid i juli månad med dottern, och det hade varit lite trist om detta barn kommer samma månad, kanske samma dag?! (Alltid behöva dela på kalas osv) så om det inte tar sig nu kanske vi väntar till augusti. Och då blir ju väntan så lååång om vi ska avvakta nu pga svärisar. Är mer min sambo som tycker det känns lite olustigt att ha de i rummet bredvid så vi får väl se...vi får väl skicka iväg dem på bio eller nåt :P
    Jag förstår absolut att det känns lite olustigt för er båda två men att det känns som en evighet till nästa försök annars. Ni får passa på när ni får möjlighet ;)

Min mens är precis slut och både ÄL och BIM känns som en halv evighet bort. Har hämtat ut nya ÄL-stickor och progesteronkrämen idag så nu är det bara att vänta ut tiden... Förra månaden var vi på semester 2 veckor och då flöt ju tiden på utan problem men nu tror jag seriöst att tiden står stilla emellanåt :P
  • Loppalisa

Hej! Jag har inte varit så aktiv i denna tråden denna månaden. Har inte varken tempat eller använt stickor så hade inga större förhoppningar. Fick vad jag trodde var min mens i söndags en dag före BIM. Men mensen har liksom inte riktigt kommit igång utan är endast som lite rosa på pappret. Idag har jag mått så konstigt. MEGA-trött med huvudvärk och illamående och det är inte likt mig. Åkte hem två timmar tidigare från jobbet och somnade direkt när jag kom hem. Tänkte att jag nog testar ändå även om jag inte riktigt tror att jag skulle kunna vara gravid och dessutom var det inte jättemånga timmar sedan jag kissade sist. 

Och visst blev det ett supersvagt plus. Trodde jag skulle trilla av stolen. Men jag är högst tveksam ärlig talat. Clearblue har ju en historia av att visa spök. 

Jag har verkligt längtat efter plus tidigare men nu när det eventuellt är på riktigt så får jag lite panik. Jag ogillar mitt jobb så började söka lite nya igår och otroligt nog fick jag en tid för intervju direkt. Så på måndag ska jag på intervju för ett drömjobb med start i oktober. Känns inte så snällt att ta det om jag får det och sedan vara gravid med BF i mars. 

Okej jag ska inte elda upp mig än. I morgon får det bli digitalt och den får jag helt enkelt ta det därifrån.. 

• Loppalisa
    Anonym (EL) skrev 2016-07-05 18:00:38 följande:
    Tycker det ser väldigt positivt ut! tänk inte sådär om jobbet. Får du det så ta det
    Guffy78 skrev 2016-07-05 18:06:18 följande:
    Vågar säga grattis. Detta definitivt är inte spök utan riktig plus.
    Monsan skrev 2016-07-05 18:09:30 följande:
    Det där är inget spökstreck utan ett jätte fint plus.. grattis.. :).. ang jobbet brukar det mesta ordna sig..
    Ni hade rätt! :D 

Tog ett digitalt i morse som är positivt. Kan inte riktigt förstå det än.

Grattis till alla andra som plussat hittills och jag håller tummarna för alla er andra som väntar! 

Svar på tråden Bim Juli 2016