• Svar på tråden Bim Juli 2016
  • Karitziana

Jag förstår mig inte på min kropp! Hade en jätte konstig mens, tre dagar över BIM och nästan ingenting. De första dagarna var det bara som bruna flytningar.

Nu är mensen över sedan tre dagar tillbaka. Men nu känns det nästan som ägglossningssymptom. Jag har känningar i högra sidan av nedre tjejmagen och ömma, svullna bröst.

Tog för skojsskull ett ägglossningstest igår, alltså två dagar efter mens. Det visade ett relativt klart streck. Tog ett till nu som jag knappt kunde se strecket på...

Vad betyder detta? Någon som har idéer varför man får utslag på ÄL test direkt efter mens? Förvirrad!!!

• Anonym (Alexandra)
    Loncelot skrev 2016-06-14 19:21:09 följande:

Ta det bara lugnt förstår hur du känner till viss del, för oss tog första barnet 18månader andra barnet tog 1månad och tredje 2månaden nu är vi inne på ägglossning nr6 idag och håller tummarna det tar sig nu!!! Juni/Juli är vår månad!!!

Tack! Jag hade nog inte insett hur mycket jag faktiskt hoppats på att bli gravid just förra försöket. Blev så otroligt besviken ! Håller tummarna för oss båda!
  • copycat
    Fluffan86 skrev 2016-06-15 19:29:25 följande:
    Japp Trodde att jag hade vanlig mens den 4:e men tydligen inte för jag plussade i söndags
    Men gud så roligt! Stort grattis:)
  • Anonym (Alexandra)
    copycat skrev 2016-06-14 20:30:15 följande:

Hej och välkommen!

Vad tråkigt att höra om ditt missfall, hemskt ledsen!:( förstår att det känns tomt när man verkligen trott och hoppats. Håller tummarna för att denna månad är er månad! kram.

Tack! Ja, missfallet gör sig påmint varje gång mensen kommer. Bröt ihop och storgrät på jobbet idag.. varför blir jag inte gravid igen? känns så hopplöst och tomt... Men nu har jag samlat ihop mig någorlunda, och fortsätter försöka...
  • Loncelot
    Anonym (Alexandra) skrev 2016-06-15 19:51:33 följande:

Tack! Jag hade nog inte insett hur mycket jag faktiskt hoppats på att bli gravid just förra försöket. Blev så otroligt besviken ! Håller tummarna för oss båda!

Kroppen fungerar olika alla månader mer eller mindre, man får se det som att äggen är inte tillräckligt bra och därför tar det sig inte och samma när man får missfall, upp igen för varje månad som går så är det större chans nästa!
  • Anonym (Alexandra)
    DevilsDaughter skrev 2016-06-15 12:41:07 följande:

Hur hade ni resonerat om ni hade varit gravida tidigare och vet med er att ni mår väldigt dåligt av illamående under graviditet och att ni bokar in en resa om två månader i ett varmt land (som ju såklart kommer göra illamåendet ännu värre om man blir gravid). 

Hade ni pausat försöken två månader eller hade ni kört på ändå?

Vi hade helt beslutat att vänta till slutet av augusti, men en del av mig vill inte vänta..

Jag var i den sitsen i våras. Tänkte först pausa försöken, mest av anledningen att jag var rädd för att få utomkvedshavandeskap eller missfall utomlands med språksvårigheter...Men också för att jag mådde fruktansvärt illa förra graviditeten, var konstant trött och orkeslös, och kände mig sjuk. Men sen kände jag att jag inte hade "råd " att hoppa över försöken, så vi körde på som vanligt!
  • DevilsDaughter

Karitziana: Båda testen är negativa, ibland kan man få ett något starkare streck (som din översta bild) trots att det inte är ägglossning men det är inget att bry sig om. Strecken måste vara minst lika starka för att det ska vara positivt.

Alexandra: ok.. Ja det är svårt det där. Känner också så att tar det lång tid sen så kommer man ju ångra att man hoppade över två försök. Min man vill verkligen vänta då han (förståeligt) tycker att det är jobbigt när jag mår dåligt. Och då känns det ju tråkigt att försöka när jag vet att han egentligen inte vill att det ska ta sig,.

• Anonym (Alexandra)
    DevilsDaughter skrev 2016-06-15 20:23:11 följande:

Karitziana: Båda testen är negativa, ibland kan man få ett något starkare streck (som din översta bild) trots att det inte är ägglossning men det är inget att bry sig om. Strecken måste vara minst lika starka för att det ska vara positivt.

Alexandra: ok.. Ja det är svårt det där. Känner också så att tar det lång tid sen så kommer man ju ångra att man hoppade över två försök. Min man vill verkligen vänta då han (förståeligt) tycker att det är jobbigt när jag mår dåligt. Och då känns det ju tråkigt att försöka när jag vet att han egentligen inte vill att det ska ta sig,.

Ja, det är svårt.. Hmm... Men vill din man vänta, då förstår jag att det känns sådär att försöka... Men samtidigt så är graviditeter olika, inte ju alltid man mår dåligt. Men det går ju inte att veta i förväg.. Vart ska ni resa?
  • Fluffan86
    Karitziana skrev 2016-06-15 19:42:01 följande:

Vad underbart! Grattis!!!

Men hur betedde sig din mens? Hur länge höll den i? Har du varit mvc och kollat? :) Grattis igen!!

Tack!!

Jag hade två dagar med mindre riklig mens och tredje dagen var det brunt. Mellan äl och mens brukar det kännas som en klump långt ner i magen på mig som försvinner samtidigt som mensen slutar men denna gång försvann den inte Har fortfarande lite svårt att tro på att det var positiva tester så jag kommer nog göra iaf ett till :-P
  • Fluffan86
    copycat skrev 2016-06-15 19:53:19 följande:

Men gud så roligt! Stort grattis:)

Tack så mycket! Vet inte om jag tror på det än :-P
Svar på tråden Bim Juli 2016