• jennii89

Bim Juli 2016

Hej!

jag hoppar gärna in här om jag får.

Jag är 26år och har en dotter på 2,5 år sen tidigare och nu ska vi försöka på ett syskon :)

Med min dotter tog det exakt 1 år innan ja blev gravid men de känns som om ja känner kroppen mer nu än vad jag gjorde då.

Jag ska ha ägglossning imorgon och jag börjar få de där flygningarna nu (ursäkta) som tyder på ÄL. Dessutom så hugger de o sticker i äggstockarna så ikväll ska vi få till det! Har sexat varannan dag i en vecka nu men nu när ja känner att ja har ÄL så ska vi sexa idag o hela helgen.

Hade varit underbart om de tog sig på första försöket denna gång... vet inte om ja hade pallat 1 års kämpande igen... de tog så mkt på psyket.

Jag har bim 1/7.

• jennii89

Eloons. Välkommen. jag antar att du menar att du har bim i juli och inte juni? :) skönt att mensen kommit igång efter att du slutat med dina minipiller!

Hur många här inne går efter ÄL-SEKRET för att se om ni har ÄL? Ursäkta om ja e för detaljerad nu men enligt min app så hade jag äl igår och det hängde en lång tråd(rå äggvita) från slidan ner en bit i toaletten (ursäkta igen).. jag vet inte om de va äl sekret lr om de va typ samlad sperma för vi hade sexat dagen innan? Resterande flytningar denna månad är ovanligt vattniga så ja vet inte vad jag ska tro. Men enligt appen har vi träffats in ägglossningen så nu är det bara vänta o se :)

• jennii89

IA89, ditt äl test ser ju verkligen positivt ut :)
    anonym(alexandra): så tråkigt när kroppen beter sig underligt, man blir så jäkla förvirrad. I och med att du har trådiga flytningar så kanske din äl e tidig? Hoppas de e annat så ni kan mysa när ÄL väl infinner sig!

Själv så e min kropp supermärklig just nu.... jag hade ÄL i fredags, både via appen och med mina flytningar att döma. och jag har sån sjuk molvärk i livmodern, och de hugger till i äggstockarna... detta brukar jag INTE känna.
    Det enda jag brukar känna e precis innan mens och då har ja smärta som strålar ut i högra benet bara,
    Undrar om molvärken e tecken på att ägget satt sig, eller om de e jag som lägger märke till det minsta lilla nu när man försöker bli gravid?

• jennii89

Nu är jag inne på äl+4 och de är förtidigt med gravsymptom men ja fattar inte..... jag är så sjukt trött!! Nästan lika trött som sist ja va gravid innan jag plussade. Känner typ lika dant... vill inte vara skemgravid men denna trötthet går inte att undgå.

Tråkigt med missfall här i gruppen, men kämpa på!

• jennii89
    Anonym (S) skrev 2016-06-21 09:58:34 följande:

Hej,

Jag har bim runt 5:e juli enligt min p-dator. Detta är vårt tredje försök för att få första barnet..

Äl är idag men har besök så får inte till det idag..och igår var min sambo trött. Sa till han att du kan va trött ALLA andra dagar i månaden :(

Men vi hade sex tre dagar på rad innan dess så jag hoppas att det räcker..

Igår köpte jag dessutom clearblue äl tester (sånna som visar tre olika smileys) men det första jag tog igår fungerade inte och det jag använde idag på morgonen visade bara en tom cirkel.

Inser att det beror på att jag började testa med de för sent den här månaden?? Är på dag 12 idag.

Är lite bekymrad pga mitt jobb också. Jobbar som flygvärdinna och flyger sen en tid tillbaka till USA 1 gång per vecka. Tror ni det kan påverka mina chanser att bli gravid/behålla ett barn?

Det positiva med USA är ju att jag kan köpa massa tester billigt :)

Vad jag har hört så ska inte flyg påverka nåt alls förrens man e senare i graviditeten. Tror du kan va lugn på den biten :)
  • jennii89
    IA89 skrev 2016-06-21 15:33:26 följande:

Hade sex i förrgår, i går kväll fick jag positivt ÄLtest samt imorse men blev inget sexande just igår. Tror ni det fungerar med sex idag??

Om du har sex idag så finns stora chanser fortfarande!! In i sängkammaren med dig! :p
  • jennii89

Kl 21.00 ligger ja i sängen för att sova för natten, när fan hände det senast?! Brukar lägga mig vid 23-24 annars.

Har sovit e stund mitt på dagen också.. asså tänkt om de e graviditet?? Man har ju hört att hormonerna sätter igång direkt och gör att man kan bli trött... för ja va verkligen såhär trött sist ja va gravid...

Men jag säger som dig loncelot , man vill verkligen inte hoppas på för mycket för då blir man så himla besviken!!

Denna väntan asså :/

Hur känns det för er andra?

• jennii89
    emzerus skrev 2016-06-25 20:08:52 följande:

Äl+10 idag. Någon som ser det jag ser, ett svagt svagt plus? Tog detta nu ikväll efter att endast ha hållt mig i 2 timmar. 

Du e gravid!! Lyckost dig!!!! Hur många försök?? Hade du några symptom? GRATTIS!
  • jennii89

Bim -5 idag. Molvärk till o från (men avtagit nu) men känns konstigt i högra bröstet. Börja storböla mitt under samlaget igårkväll??

Hoppas så på att de tagit sig..

• jennii89

Bim -4 idag och testade negativt :( och det var sånt test man kan ta 5 dagar innan bim. jag tog testet 4 dagar innan, DOCK med eftermiddagsurin.

Stod "inte gravid".

Är det kört eller finns det fortfarande en chans?

• jennii89
    corran skrev 2016-06-27 09:59:55 följande:

Hoppas :D låter iaf som att du är "hormonig" hehe håller tummarna att det beror på graviditershormon :)

Det gör jag också! Kunde inte låta bli att testa idag men var negativt :/
  • jennii89
    Myline skrev 2016-06-27 22:02:09 följande:

Bara för att jag hela tiden intalat mig att jag faktiskt inte har några symtom, så började jag känna saker idag. Galet hungrig hela dagen, och nu på kvällen blev jag yr och lite illamående. Detta trots att jag ätit och druckit ordentligt hela dagen. Kan detta vara några symtom tro, eller inbillar jag mig bara att det skulle kunna ha med ett plus att göra?

Ush de e så jobbigt när man inte vet om symtomen är vanlig pms eller graviditet. På dina symtom så kan de ju vara så att du e gravid men de kan ju lika väl vara pms eller skengravid.

Hoppas på att de e symtom på att du e gravid!! :)
  • jennii89
    corran skrev 2016-06-27 22:15:43 följande:

Finns fortfarande chans, absolut! :)

Tack för hoppet!! Ville så gärna hålla det kvar! :D
  • jennii89

Bim -1 och jag är gravid!!!!!!!! Tog sig på första försöket. jag kan inte fatta det!! Men är ju så tidigt än så vågar egentligen inte vara allt för glad :)

Svar på tråden Bim Juli 2016