• Svar på tråden Bim Juli 2016
  • Lillesmultronet

Då hoppar jag in i denna tråden istället, mensen dök upp idag ny bim är 18/7. Blir tredje äl vi försöker på...

• Videungen

Hoppar in här jag med från juni-tråden! :)
    Mensen kom igår :( tre dagar för tidigt och efter vårt andra försök med första bebin. Så nu blir det spännande att se hur lång min lutealfas verkligen är! Förra cykeln var den 13 dagar och denna 10 dagar. Har varit väldigt stressad en period. Och hoppas det är därför den bara var på 10 dagar denna månad!

Men jag håller mig nog lite i bakgrunden ett tag. Den första väntan innan äl tycker jag har varit värst hittills så... Försöker att inte tänka allt för mycket på det här nu till en början iaf :) Lycka till alla!!!

• Fkvi

Enligt min app ska jag ha mens 12 juli men vi försöker just nu igen efter ett missfall så antar att bim för mig är då :)

• Anonym Mie

Hoppar in här! :) 

Hur ofta har ni sex? Är på försök 1. Vi kör på varannan dag men det känns för sällan OM jag skulle ha ägglossning en dag vi inte har sex.

Sperman kan ju finnas kvar men det känns ju som att varannan dag inte är så ofta. Samtidigt är nog det den mängden vi är sugna på att göra. 

• Fkvi
    Anonym Mie skrev 2016-06-22 17:34:20 följande:

Hur ofta har ni sex? Är på försök 1. Vi kör på varannan dag men det känns för sällan OM jag skulle ha ägglossning en dag vi inte har sex.

Sperman kan ju finnas kvar men det känns ju som att varannan dag inte är så ofta. Samtidigt är nog det den mängden vi är sugna på att göra. 

Vi ska köra på alla dagar jag ska vara fertil, ÄL-dagen + dagen efter ÄL, för att vara säkra :)
  • Anonym (EL)
    Anonym Mie skrev 2016-06-22 17:34:20 följande:

Vi kör varje dag de fertila dagarna plus en/två dagar efter. Så nästa 5-6 dagar i rad. Det är inte lätt att bli sugen de sista dagarna direkt haha.
  • DevilsDaughter

Det här med hur ofta man sak ah sex kring ÄL.. Har funderat mycket på det då vi har fyra barn och några av dem har tagit lite tid att göra. De gånger det har tagit sig för oss (är säkerligen bara tillfällighet) är när vi INTE har haft sex varje dag, utan varannan till var tredje. 
    En annan intressant tanke kring det är när vi skulle betäcka vår häst (känns konstigt att jämföra med hästar men borde ju va samma kan man tycka ;)
    Vi lämnade iaf vårt sto till en hingst (mycket erfarna människor kring betäckning). Då berättade hingstägaren att de alltid parar hästarna varannan dag och aldrig två dagar i rad. Då det första insprutet ska komma ur ordentligt innan nästa sats körs in. Dvs hon menade på att kör man på dagen efter igen då är det mycket "gojs" i vägen från den första satsen i livmoder/äggledare/slida som ska ut för att det ska vara fritt fram för nästa omgång. 
    Nu vet jag ju inte alls om det är ngn sanning i detta, men brukar iaf ha detta i åtanke...

• Lillesmultronet

Har också funderat på de här med hur ofta, vi har kört på varje dag de fertila dagarna. Står inte så mycket om de på nätet men läste någonstans att så länge inte mannen har nedsatt spermiekvalitet så va de bara att köra på;)

• Monsan

Dom gångerna det tagit för oss har vi bara haft sex en dag under dem fertila dagarna.. denna gång hade vi sex på lördagen och äl skedde på onsdagen.. det tog sig men slutade tyvärr i mf igår i v.8..

• Mammaresan

Jag hänger gärna med här också! Solig BIM är den 20/7 om jag nu räknar med en lite längre cykel på 30 dagar. Jag är just nu inne på dag 2 av min mens, så väntar mest på att den ska sakta gå mot sitt slut. Flört Vi börjar försöka för en liten trea, vi har två barn födda 2011 respektive 2014 sedan innan. Glad

mammaresan.se - Om mammalivet och vägen till en 3:a
Svar på tråden Bim Juli 2016