• Svar på tråden Bim Juli 2016
  • Anonym (EL)

Fast gubbe på CB digital idag Vi låg nu på kvällen och kommer ligga två dagar till. Hoppas hoppas! Tar det sig nu på midsommar får bebisen Sveriges vanligaste förfördelad, haha.

• lindgrenmaria91

Hej!

Fick missfall för 2 veckor sen, kände av mig ägglossning i veckan och vi har haft sex regelbundet så får se hur juli blir. Vet inte riktigt när BIM blir men runt 8-11 juli kan jag tänka mig :)

• Anonym (EL)
    lindgrenmaria91 skrev 2016-06-24 21:02:02 följande:

Hej!

Fick missfall för 2 veckor sen, kände av mig ägglossning i veckan och vi har haft sex regelbundet så får se hur juli blir. Vet inte riktigt när BIM blir men runt 8-11 juli kan jag tänka mig :)

Åh, så tråkigt med missfallet Hoppas de tar sig snabbt nu
  • Anonym (Alexandra)
    Deni81 skrev 2016-06-23 23:32:15 följande:

Ja usch det är inte lätt! Vad säger din man då? Jag vet att min kille vill ha barn, han vill ha 2 stycken. Och med den här takten så (försökt i över 1 år) så blir stressen bara större och större. Jag vet helt ärligt inte om det kommer hålla mellan oss pga detta. Vi börjar båda se fel mellan oss och kanske undermedvetet förstår att vi inte är en bra matchning eftersom det inte går... Förr, innan ivf fanns så var det ju vanligt med par som gjorde slut efter att försökt jättelänge. Och sen fick de barn direkt med sin nya partner. Som att matchningen i gener/whatever var fel och att det var därför det inte gick. Inte för att skrämma någon eller säga att det är så för er! Men jag börjar få de tankarna... Är vi egentligen rätt för varann. Om han inte stöttar mig i den här kampen, hur kommer han då att stötta mig i framtiden liksom...

Nä nu är jag allt negativ! Men ja, vi får se helt enkelt. Hoppas det känns tusen ggr bättre för er och att det tar sig snart!

Han säger att han inte vill ha någon annan osv. Men han vill ha barn, det vill han. Blev gravid så otroligt lätt och snabbt två gånger förra året, men nu verkar det omöjligt... Jag känner mig också negativ, men jag hoppas på plus snart för oss båda! Ja, just det! Min kusin och hennes man försökte i närmare 10 år, utredning visade inget fel, men det tog sig likt förbannat inte! Men så efter alla dessa år så fick de två barn i snabb följd. Utan minsta hjälp. Kanske du redan skrivit om det, men har ni sökt hjälp nu efter ett års försök? Vet också att det finns kuratorer att prata med, har en nära vän som är inne behandling av ofrivillig barnlöshet, efter fyra års försök.
  • Anonym (Alexandra)
    copycat skrev 2016-06-24 08:01:05 följande:

Hej alla

Igår fick jag äntligen positivt ÄL-test så nu tänkte jag bli mer aktiv i tråden igen:) vi hade sex i måndags och har vi tur har vi en chans med dom simmarna. Igår, när ÄL-testet var positivt blev det ju "verkstad" men då gick det inte:( min sambo känner press och prestationsångest just runt ÄL, att han måste leverera, och då slaknar han. Superfrustrerande men jag försöker verkligen bara säga att det inte gör något, att jag förstår att det är en jättepress att man MÅSTE leverera. Skulle själv tycka det var jobbigt. Vi tjejer kan ju bara ligga där medan killarna verkligen måste. Han blir deppig för han vill ju verkligen! Så fort han slaknar vill han att vi ska göra olika grejer för att han ska hårdna igen, han vill verkligen inte ge upp. Handlar ju om att när han inte är kåt egentligen utan bara "måste" ligga. Vi har en dotter född april 2014 och vill så gärna få ett syskon till henne. Han är helt fast besluten att vi ska försöka idag igen när hon vilar på dagen. Jag känner mer att det känns så jobbigt! För hans skull. Även om jag såklart gärna vill att vi försöker alla månader, känns ju drygt att veta att man missar en månad, så tycker jag det känns så sjukt hetsigt för hans skull. Så vi får se. Om han verkligen verkligen vill är det klart jag är med på det, men tycker så synd om honom när det inte går, han känner sig verkligen värdelös. Och även om det går idag är ju chanserna små. Som sagt, måndagens lyckade försök har kanske inte så stora chanser och även om vi får till det idag, en gång dagen, efter positivt ÄL-test, är ju chanserna små. Skulle ju önska att vi bara kunde ligga en vecka i sträck för att öka chanserna men det är ju omöjligt med denna press. Plus att jag fan inte orkar det med en två-åring hemma:/ så vi får se hur det blir...blää..

Min sambo får också prestationsångest, så vi har bestämt att jag berättar inte att jag har ägglossning. Vi jobbar skift, plus att jag har två barn sen tidigare, så vi får inte till det oftare än 1-2 gånger i veckan, i bästa fall.
  • DevilsDaughter

Deni: Jag tror inte alls på det där.. Att man inte passar ihop så bra genetiskt för att göra barn tror jag inte har alls med hur man är som par. Det tär på förhållandet, men det är pga det man går igenom, inte att man inte passar ihop. Vi försökte över ett år med första barnet och man blir knäpp tillslut. Sen bara tog det sig. Barn två tog 6 månader, barn 3 tog 8 månader och fjärde barnet blev till på första försöket. Så ibland tar det bara tid och ibland inte..

Konstig grej.. Min cykel är alltid 25-29 dagar lång och jag har alltid 10 dagar mellan ägglossning och mens. Känner oftast tydligt av när jag har ägglossning. Har varannan kort och varannan lång cykel, hade 26 dagar sist, så borde ha 28 denna gång om den följer mönstret.
    Idag på dag 14 hade jag mensvärk, stickningar och öm livmoder. Har inte testat något med ÄLstickor. Dock inga ÄLflytningar öht.. Inga flytningar alls typ? Brukar ha tydliga flytningar vid ÄL. Hade inte heller så ont som jag brukar ha vid ÄL, men var ändå väldigt tydligt. Grejen är att jag ALDRIG har haft två korta cyklar i rad någonsin. Jag har alltid varannan, alltså typ 25 nästa 29, 26 nästa 28. 25-26 räknar jag som kort och 28-29 som lång. 27 dagar har jag aldrig.
    Vad tror ni, kan jag ha ägglossning idag? Någon som varit med om att er kropp ändrar på något som den aldrig gjort förr? Jag har aldrig i hela mitt liv haft en cykel kortare än 25 dagar.

• Fluffan86

Jag ska sluta hänga på familjeliv nu tänkte jag.. Känner att det inte ger så mycket nu, blir mest stressad och irriterad.

Lycka till allihop, hoppas ni får era plus snart! <3

• Mammaresan
    DevilsDaughter skrev 2016-06-25 00:55:23 följande:
    Deni: Jag tror inte alls på det där.. Att man inte passar ihop så bra genetiskt för att göra barn tror jag inte har alls med hur man är som par. Det tär på förhållandet, men det är pga det man går igenom, inte att man inte passar ihop. Vi försökte över ett år med första barnet och man blir knäpp tillslut. Sen bara tog det sig. Barn två tog 6 månader, barn 3 tog 8 månader och fjärde barnet blev till på första försöket. Så ibland tar det bara tid och ibland inte..

Konstig grej.. Min cykel är alltid 25-29 dagar lång och jag har alltid 10 dagar mellan ägglossning och mens. Känner oftast tydligt av när jag har ägglossning. Har varannan kort och varannan lång cykel, hade 26 dagar sist, så borde ha 28 denna gång om den följer mönstret.
    Idag på dag 14 hade jag mensvärk, stickningar och öm livmoder. Har inte testat något med ÄLstickor. Dock inga ÄLflytningar öht.. Inga flytningar alls typ? Brukar ha tydliga flytningar vid ÄL. Hade inte heller så ont som jag brukar ha vid ÄL, men var ändå väldigt tydligt. Grejen är att jag ALDRIG har haft två korta cyklar i rad någonsin. Jag har alltid varannan, alltså typ 25 nästa 29, 26 nästa 28. 25-26 räknar jag som kort och 28-29 som lång. 27 dagar har jag aldrig.
    Vad tror ni, kan jag ha ägglossning idag? Någon som varit med om att er kropp ändrar på något som den aldrig gjort förr? Jag har aldrig i hela mitt liv haft en cykel kortare än 25 dagar.
    Jag hade en helknäpp cykel nu senast, med symtom och tecken lite var stans som jag aldrig hade haft tidigare (sen första mensen när jag var 12 år). Och gravid var jag aldrig heller så ja uppenbarligen så kan det ändra om sig någon cykel så där plötsligt. Tänker att det kanske beror på en del av den mentala processen man genomgår nu när man börjar försöka? Och säkerligen också så kommer kroppen ur balans någon månad. Har du ÄL-känningar ha sex för säkerhets skull! Det kan ju vara på G nu i dagarna! Solig
    mammaresan.se - Om mammalivet och vägen till en 3:a
  • Kynisen

Blir knäpp... Fick typ mens i förrgår (bim-8) om denna cykel är lika lång som förra 36dagar, men typ bim-1 om den följer 28dagars... typ brunaktiga och lite mörkrött. Sen igår ingenting och sen i dag rött, så då trodde jag det skulle dra igång... Men nix har vara vart pytte lite under dagen. Fattar mig inte på min kropp riktigt... Aja bara å vänta å se va som händer... Mår bara så illa så var tvungen att göra nåt, svårt att somna.

Hoppas ni alla haft en trevlig midsommar!!!

• Mammaresan
    Kynisen skrev 2016-06-25 01:58:22 följande:
    Blir knäpp... Fick typ mens i förrgår (bim-8) om denna cykel är lika lång som förra 36dagar, men typ bim-1 om den följer 28dagars... typ brunaktiga och lite mörkrött. Sen igår ingenting och sen i dag rött, så då trodde jag det skulle dra igång... Men nix har vara vart pytte lite under dagen. Fattar mig inte på min kropp riktigt... Aja bara å vänta å se va som händer... Mår bara så illa så var tvungen att göra nåt, svårt att somna.
    Hoppas ni alla haft en trevlig midsommar!!!
    Jag skulle avvaktat lite huruvida det verkligen är mens. Om det börjar blöda till mer så är det ju mest troligt mens men eftersom det är så långt in på din faktiska BIM kan det lika gärna vara en Nidblödning (när ägget fäster i livmoderväggen). Brukar dina cykler ligga på 36 dagar i vanliga fall eller var det bara tillfälligt just den cykeln som passerade?
    mammaresan.se - Om mammalivet och vägen till en 3:a
Svar på tråden Bim Juli 2016