DevilsDaughter skrev 2016-06-25 00:55:23 följande:
Deni: Jag tror inte alls på det där.. Att man inte passar ihop så bra genetiskt för att göra barn tror jag inte har alls med hur man är som par. Det tär på förhållandet, men det är pga det man går igenom, inte att man inte passar ihop. Vi försökte över ett år med första barnet och man blir knäpp tillslut. Sen bara tog det sig. Barn två tog 6 månader, barn 3 tog 8 månader och fjärde barnet blev till på första försöket. Så ibland tar det bara tid och ibland inte..
Konstig grej.. Min cykel är alltid 25-29 dagar lång och jag har alltid 10 dagar mellan ägglossning och mens. Känner oftast tydligt av när jag har ägglossning. Har varannan kort och varannan lång cykel, hade 26 dagar sist, så borde ha 28 denna gång om den följer mönstret.
Idag på dag 14 hade jag mensvärk, stickningar och öm livmoder. Har inte testat något med ÄLstickor. Dock inga ÄLflytningar öht.. Inga flytningar alls typ? Brukar ha tydliga flytningar vid ÄL. Hade inte heller så ont som jag brukar ha vid ÄL, men var ändå väldigt tydligt. Grejen är att jag ALDRIG har haft två korta cyklar i rad någonsin. Jag har alltid varannan, alltså typ 25 nästa 29, 26 nästa 28. 25-26 räknar jag som kort och 28-29 som lång. 27 dagar har jag aldrig.
Vad tror ni, kan jag ha ägglossning idag? Någon som varit med om att er kropp ändrar på något som den aldrig gjort förr? Jag har aldrig i hela mitt liv haft en cykel kortare än 25 dagar.
Jag hade en helknäpp cykel nu senast, med symtom och tecken lite var stans som jag aldrig hade haft tidigare (sen första mensen när jag var 12 år). Och gravid var jag aldrig heller så ja uppenbarligen så kan det ändra om sig någon cykel så där plötsligt. Tänker att det kanske beror på en del av den mentala processen man genomgår nu när man börjar försöka? Och säkerligen också så kommer kroppen ur balans någon månad. Har du ÄL-känningar ha sex för säkerhets skull! Det kan ju vara på G nu i dagarna!