• Svar på tråden Bim Juli 2016
  • jennii89

Bim -5 idag. Molvärk till o från (men avtagit nu) men känns konstigt i högra bröstet. Börja storböla mitt under samlaget igårkväll??

Hoppas så på att de tagit sig..

• November83
    Mammaresan skrev 2016-06-26 13:08:40 följande:

Ja missfall är ju vanligare än vad många tror och det pratas inte så mycket om det. Hade själv ett tidigt missfall innan vårt andra barn blev till. Missfallet tärde jättemycket så väntade två cykler innan jag ville försöka igen. Hoppas att inte behöva gå igenom det igen och hoppas även detsamma för dig!

Har du barn sedan innan? Det här skulle bli vårt tredje barn, har två barn som fyller 5 och 2 år om några månader.

Nej, mitt å sambons första barn. Har alltid sagt jag aldrig skulle ha barn men sen träffade jag den stora kärleken å han fick mig å inse att jag vill visst ;)

Jag trodde inte det skulle tära så mycket men det gör det.... Hoppas innerligt att det blir tredje gången gillt :)
  • emzerus
    jennii89 skrev 2016-06-26 13:20:08 följande:
    Du e gravid!! Lyckost dig!!!! Hur många försök?? Hade du några symptom? GRATTIS!
    Tack! :) Nåt är det ju men vågar inte tro på det fullt ut först jag får ett starkare streck!

Vi har försökt sen september 2014 o haft 7 tidiga missfall... så även om det är positivt så väntar några extra nervösa veckor innan man vågar tro på riktigt. Men hoppas gör jag som bara den, tycker liksom att det är vår tur nu! 

Har väl inte så mkt symtom, lite ömma o svullna bröst o att det ibland molar/sticker lite i livmodern...men är ju bara på äl+11 än sålänge :) 
  • Kynisen
    Mammaresan skrev 2016-06-25 19:20:11 följande:

Ush fy då, är jättejobbigt med skengraviditet! Hade själv massor av symtom innan BIM och jag var helt 100 på att jag var gravid men det var jag ju inte. Har nog inte hunnit lära känna och läsa av kroppen riktigt än. Har ju inte varit så uppmärksam förrän det var dags att försöka få till en bebis igen! Det kanske underlättar lite i denna cykel att jag vet hur en knasig cykel kan se ut och att jag därför har landat lite i tanken igen "det kan te sig hur som helst, man kan aldrig veta". Hahaha. Det är en bra plats att ligga på tycker jag för då överanalyserar jag inte vilket jag gjorde något otroligt den cykeln som precis passerade. Nu hoppas jag verkligen verkligen att det bosätter sig en liten bebis i magen denna cykel men är inställd på att det lika gärna inte alls behöver bli så. Även om jag såklart kommer känna mig ledsen och nere om så blir fallet. Jag tror de flesta påverkas av att få ett negativt test eller mensen när man försöker att bli gravid.

Att vänta är verkligen en utmaning, själv testade jag sönder mig innan BIM den cykel som passerade. Något jag absolut avråder från, mådde inte alls bra av det! Men det är ju så så så svårt att bara vänta och se precis som du säger! Speciellt när kroppen beter sig annorlunda och på ett sätt man inte är van vid. I och med att du nyligen tagit ut spiralen låter det ju inte allt för konstigt att kroppen inte hunnit ställa om sig än men förstår att det måste vara frustrerande oavsett!

Jag testade oxå som en tok när jag var 100 på att jag va gravid... Ingen bra ide men en blir ju så otålig.

Nu kom mensen igång ordentligt i går kväll så nu är det tredje cykel och tredje försöket, kör på med munkpeppar och äl-stickor och hoppas på att det blir en liten denna gång. Ser bara gravida överallt och en blir så ledsen varför det inte funkar för oss. Bästa vännerna väntar med bf i oktober och va här under midsommar, är ju så otroligt glad för deras skull samt avis på bulan som växer. Vi vill oxå!! :)

Men nu hoppas vi att vi får plus denna gång eller hur!?

Ja cykeln är det bara att inse att den är muppig :) så vi får sexa på och försöka pricka in ändå ;P
  • Dalkullan92
    ungmamma16 skrev 2016-06-26 09:24:34 följande:

Lyckades få till de på typ alla fertila dagar och ÄL, är på ÄL +2 nu och ömma tuttar! Hoppas de går vägen denna gången nu :)

Man kan tyvärr inte känna något så tidigt då ägget inte ens fästs. De fäster först efter 5-7dagar efter ÄL. Men hoppas de tagit sig iaf :)
  • Anonym (EL)
    emzerus skrev 2016-06-26 16:46:52 följande:

Tack! :) Nåt är det ju men vågar inte tro på det fullt ut först jag får ett starkare streck!

Vi har försökt sen september 2014 o haft 7 tidiga missfall... så även om det är positivt så väntar några extra nervösa veckor innan man vågar tro på riktigt. Men hoppas gör jag som bara den, tycker liksom att det är vår tur nu! 

Har väl inte så mkt symtom, lite ömma o svullna bröst o att det ibland molar/sticker lite i livmodern...men är ju bara på äl+11 än sålänge :) 

Det är verkligen er tur nu!! Håller tummarna stenhårt för att det går vägen nu.
  • emzerus
    Anonym (EL) skrev 2016-06-26 19:25:01 följande:

Det är verkligen er tur nu!! Håller tummarna stenhårt för att det går vägen nu.

Åh tack snälla du! Håll gärna tummarna är du gullig <3
  • Pumpalens

Hej hej, tänkte jag hoppar in här. Hade bestämt mig att inte hoppa in i någon grupp men så fort känslan kommer vill man kunna ventilera.

Vi har försökt i över två år att få barn, gick en utredning i mars och lyckades bli gravida men upptäckte missfall i vecka tio.

Jag har bim på fredag, upptäckt att jag fått massa finnar i pannan, växt värk i magen, börjat kissa på natten, starkt illa mående efter maten. På midsommar fick jag springa till toaletten, för att klöka, men ingen spya kom.

Hoppas jag inte inbilar mig massa nu, vill så gärna ha ett plus igen!

• Mammaresan
    November83 skrev 2016-06-26 16:06:30 följande:
    Nej, mitt å sambons första barn. Har alltid sagt jag aldrig skulle ha barn men sen träffade jag den stora kärleken å han fick mig å inse att jag vill visst ;)
    Jag trodde inte det skulle tära så mycket men det gör det.... Hoppas innerligt att det blir tredje gången gillt :)
    Mysigt! Hoppas ni snart får uppleva den fantastiska resan av en graviditet, förlossning och en nyfödd bebis då! Solig
    Kynisen skrev 2016-06-26 18:08:30 följande:
    Jag testade oxå som en tok när jag var 100 på att jag va gravid... Ingen bra ide men en blir ju så otålig.
    Nu kom mensen igång ordentligt i går kväll så nu är det tredje cykel och tredje försöket, kör på med munkpeppar och äl-stickor och hoppas på att det blir en liten denna gång. Ser bara gravida överallt och en blir så ledsen varför det inte funkar för oss. Bästa vännerna väntar med bf i oktober och va här under midsommar, är ju så otroligt glad för deras skull samt avis på bulan som växer. Vi vill oxå!! :)
    Men nu hoppas vi att vi får plus denna gång eller hur!?
    Ja cykeln är det bara att inse att den är muppig :) så vi får sexa på och försöka pricka in ändå ;P
    Hehe, härlig inställning ändå! Skrattande Skönt att du kan ha det. Jag jobbar med gravida plus att jag ser gravida överallt också. Haha! På jobbet tänker jag inte på det på samma sätt dock, där skiljer jag åt på saker och ting. När man ser folk på stan eller sin omgivning då kommer tankarna upp. Just nu är jag i ett stadie där jag bara kan titta och njuta över andras upplevelse. Men kan tänka mig att det blir svårare ju längre tid som går!
    Pumpalens skrev 2016-06-26 20:05:21 följande:
    Hej hej, tänkte jag hoppar in här. Hade bestämt mig att inte hoppa in i någon grupp men så fort känslan kommer vill man kunna ventilera.

Vi har försökt i över två år att få barn, gick en utredning i mars och lyckades bli gravida men upptäckte missfall i vecka tio.

Jag har bim på fredag, upptäckt att jag fått massa finnar i pannan, växt värk i magen, börjat kissa på natten, starkt illa mående efter maten. På midsommar fick jag springa till toaletten, för att klöka, men ingen spya kom.

Hoppas jag inte inbilar mig massa nu, vill så gärna ha ett plus igen!
    Vilken tuff resa ni har haft och är på. Hoppas verkligen att alla dina symtom är en liten bebis i magen som stannar hela vägen! Hjärta När har du BIM?

mammaresan.se - Om mammalivet och vägen till en 3:a
Svar på tråden Bim Juli 2016