• Svar på tråden Bim Juli 2016
  • emzerus
    IA89 skrev 2016-06-27 19:39:07 följande:

Behöver er input tjejer, på en fundering jag har.

Den 2 Maj fick jag en positivt graviditetstest. CB digital där det stod 1-2 veckor.  5 dagar senare började jag blöda och testade samtidigt negativt. Är det inte väldigt ovanligt att dessa test visar falskt positivt? Jag var övertygad om att det var ett "falskt positivt" men börjar nu fundera på om det inte kunde varit ett väldigt tidigt missfall? Såfall skulle jag plussat på äl +8 (är inte det väldigt tidigt?)

Nu är jag nervös inför att testa positivt på BIM 5/7 för att jag inte tror jag kommer tro på det. Har därför bara köpt från billigatester nu, sådana stickor och tänker att jag ska ha utslag på flera av dem innan jag vågar testa digitalt. Men hur sjukt är det inte om det testet jag tog var falskt?!!

Jag tror inte att det kan visa falskt positivt utan jag tror tyvärr att det är störst sannolikhet att du fick ett tidigt missfall :( 
    Äl+8 är ganska tidigt att plussa, men endel gör ju det, sen kanske äl skedde lite tidigare än du trodde? 

Håller tummarna för att du snart får plus igen o att det stannar denna gång! <3
  • Anonym (Alexandra)

Jag tycker tiden runt ägglossning är den absolut värsta! Blir stressad och kan knappt koncentrera mig på jobb eller något alls, förutom att få till det... När ägglossningen väl är över och jag vet att det finns chans att det tagit sig, då känner jag mig lugn och förhoppningsfull. När mensen kommer blir jag väldigt deppig och nedstämd. Men att inte få till det vid ägglossning, det är det värsta och mest frustrerande! Som tur är händer det inte så ofta, men i och med att vi jobbar skift, så har vi inte alltid tillfälle.

• IA89
    Myline skrev 2016-06-27 21:11:24 följande:
    Det är klart det är svårt att hålla sig. Men jag försöker tänka att "är det, så är det" oavsett om jag väntar med att testa eller inte.

Småfunderar lite på om jag känner några symtom... Kan vara så att jag är lite hungrigare på eftermiddagarna än vad jag varit tidigare. Brukar kunna vänta med middag till runt sju, men idag var jag vrålhungrig redan vid fyra. Kan ju dock vara inbillning.

Jo, helst hade man väl velat kunna släppa det helt men så fungerar inte jag iaf! Haha!

Jag känner inga symptom ö.h.t. Sist hade jag bara lite ont i brösten. Så vi får se..

Hoppas hoppas för din skull!

• Anonym (Alexandra)
    IA89 skrev 2016-06-27 19:39:07 följande:

Behöver er input tjejer, på en fundering jag har.

Den 2 Maj fick jag en positivt graviditetstest. CB digital där det stod 1-2 veckor.  5 dagar senare började jag blöda och testade samtidigt negativt. Är det inte väldigt ovanligt att dessa test visar falskt positivt? Jag var övertygad om att det var ett "falskt positivt" men börjar nu fundera på om det inte kunde varit ett väldigt tidigt missfall? Såfall skulle jag plussat på äl +8 (är inte det väldigt tidigt?)

Nu är jag nervös inför att testa positivt på BIM 5/7 för att jag inte tror jag kommer tro på det. Har därför bara köpt från billigatester nu, sådana stickor och tänker att jag ska ha utslag på flera av dem innan jag vågar testa digitalt. Men hur sjukt är det inte om det testet jag tog var falskt?!!

Jag är övertygad om att testet visade rätt, men att du fick ett väldigt tidigt missfall. Många missfall inträffar så pass tidigt att man ännu inte hunnit veta att man ens är gravid. Att plussa äl+8 är väldigt tidigt, men inte omöjligt!
  • IA89
    emzerus skrev 2016-06-27 21:23:36 följande:
    Jag tror inte att det kan visa falskt positivt utan jag tror tyvärr att det är störst sannolikhet att du fick ett tidigt missfall :( 
    Äl+8 är ganska tidigt att plussa, men endel gör ju det, sen kanske äl skedde lite tidigare än du trodde? 

Håller tummarna för att du snart får plus igen o att det stannar denna gång! <3

Jo, ju mer jag funderar på det så känns det mer som att det skulle vara ett tidigt missfall. :( Tråkigt, men det är bara på det igen!

Vi körde dagen innan positivt ägglossningstest och dagen efter (testet var fortfarande positivt på morgonen dagen efter) så det känns som vi säkrat upp denna perioden och hoppas såklart jättemycket, men jag känner inga symptom idag alls på ÄL+7 (kanske tidigt?) så mina förhoppningar är inte så stora tyvärr!

Tack för omtanken <3 Detsamma till dig!

• IA89
    Anonym (EL) skrev 2016-06-27 19:46:13 följande:

Och mig! Kul!

Yey! Då är vi ju flera här som hoppas just den dagen! Härligt! Några symptom än?
  • Deni81
    Anonym (Alexandra) skrev 2016-06-27 21:33:00 följande:

Jag tycker tiden runt ägglossning är den absolut värsta! Blir stressad och kan knappt koncentrera mig på jobb eller något alls, förutom att få till det... När ägglossningen väl är över och jag vet att det finns chans att det tagit sig, då känner jag mig lugn och förhoppningsfull. När mensen kommer blir jag väldigt deppig och nedstämd. Men att inte få till det vid ägglossning, det är det värsta och mest frustrerande! Som tur är händer det inte så ofta, men i och med att vi jobbar skift, så har vi inte alltid tillfälle.

Håller helt med! ÄL=stress! Och sen är man bara glad och nöjd! Vanligtvis har jag pms då, men jag är så förväntansfull att den inte märks. Sen när mensen kommer är jag ett monster. Går in i mig själv, kort, sur, pratar inte med min sambo. Är svinsur på honom (stackaren) för att han inte befruktat mig Kan till och med tänka på att byta kille. Sen går det över igen... När ÄL kommer, haha. Sjukt!
  • IA89
    Anonym (Alexandra) skrev 2016-06-27 21:38:07 följande:

Jag är övertygad om att testet visade rätt, men att du fick ett väldigt tidigt missfall. Många missfall inträffar så pass tidigt att man ännu inte hunnit veta att man ens är gravid. Att plussa äl+8 är väldigt tidigt, men inte omöjligt!

Ja, det lutar åt att du jag tror att det är ett tidigt missfall också med största sannolikhet. Jag testade för att min foglossning kom tillbaka (hade noll koll på ÄL) å då vet jag ju det nu iaf, att jag kan känna det tidigt i ryggen om jag blir gravid. Inga sådana symptom denna månad "trist" nog
  • Emaria
    emzerus skrev 2016-06-20 21:56:46 följande:

Idag är jag på äl+5 o redan nu börjar det klia i "testa-fingrarna" haha :) 

Men jag måste försöka hålla mig, planen är att inte testa först på äl+12 får se om jag lyckas hålla mig. 

Är det någon här i tråden som äter levaxin? 

Jag har opererats för sköldkörtelcancer 2013 o äter sen dess levaxin. Har under sista året justerat min dos var 8e vecka o hittar liksom aldrig riktigt rätt. Fick idag de senaste provsvaren o tänkte om det var någon som känner till tsh o T4värden i samband med graviditet, vad som är optimalt? Känns som om ingen inom sjukvården (som jag pratat med) har stenkoll...alla säger lite olika.... 

Jag fick börja med levaxin när jag väntade mitt första barn. Konstaterades i v10 och jag var sjukt rädd för missfall eftersom risken ökar om man har högt tsh. Är detta något man tagit hänsyn till i er utredning? Om du vill diskutera mer går du gärna skicka PM!
  • Myline

Bara för att jag hela tiden intalat mig att jag faktiskt inte har några symtom, så började jag känna saker idag. Galet hungrig hela dagen, och nu på kvällen blev jag yr och lite illamående. Detta trots att jag ätit och druckit ordentligt hela dagen. Kan detta vara några symtom tro, eller inbillar jag mig bara att det skulle kunna ha med ett plus att göra?

Svar på tråden Bim Juli 2016