• Svar på tråden Bim Juli 2016
  • jennii89

Bim -4 idag och testade negativt :( och det var sånt test man kan ta 5 dagar innan bim. jag tog testet 4 dagar innan, DOCK med eftermiddagsurin.

Stod "inte gravid".

Är det kört eller finns det fortfarande en chans?

• jennii89
    corran skrev 2016-06-27 09:59:55 följande:

Hoppas :D låter iaf som att du är "hormonig" hehe håller tummarna att det beror på graviditershormon :)

Det gör jag också! Kunde inte låta bli att testa idag men var negativt :/
  • corran
    jennii89 skrev 2016-06-27 22:14:09 följande:

Det gör jag också! Kunde inte låta bli att testa idag men var negativt :/

Finns fortfarande chans, absolut! :)
  • jennii89
    Myline skrev 2016-06-27 22:02:09 följande:

Bara för att jag hela tiden intalat mig att jag faktiskt inte har några symtom, så började jag känna saker idag. Galet hungrig hela dagen, och nu på kvällen blev jag yr och lite illamående. Detta trots att jag ätit och druckit ordentligt hela dagen. Kan detta vara några symtom tro, eller inbillar jag mig bara att det skulle kunna ha med ett plus att göra?

Ush de e så jobbigt när man inte vet om symtomen är vanlig pms eller graviditet. På dina symtom så kan de ju vara så att du e gravid men de kan ju lika väl vara pms eller skengravid.

Hoppas på att de e symtom på att du e gravid!! :)
  • corran

Alltså vad är det med de här att man blir supergravid så fort äl är över? Haha Äl+2-3 och världens halsbränna vilket jag enbart har som gravid. Likom jag VET att man inte kan ha symptom så tidigt. Kroppen har ju inte ens börjat producera hcg än (om man nu är gravid).

Alla symtom på en gång..kroppen är rolig. Eller så inte ;)

• jennii89
    corran skrev 2016-06-27 22:15:43 följande:

Finns fortfarande chans, absolut! :)

Tack för hoppet!! Ville så gärna hålla det kvar! :D
  • stellanocte
    Myline skrev 2016-06-27 22:02:09 följande:

Bara för att jag hela tiden intalat mig att jag faktiskt inte har några symtom, så började jag känna saker idag. Galet hungrig hela dagen, och nu på kvällen blev jag yr och lite illamående. Detta trots att jag ätit och druckit ordentligt hela dagen. Kan detta vara några symtom tro, eller inbillar jag mig bara att det skulle kunna ha med ett plus att göra?

Jag hade precis samma symptom inför förra BIM. Illamående växlat med hunger, yrsel, trötthet..I princip alla graviditetssymptom man kan ha. Testerna visade dock ingenting och mensen kom relativt punktligt. 

Menar inte att låta negativ för du KAN ju vara gravid men min egen läxa var att inte lägga så mycket energi på att tolka olika symptom - det kan vara allt och ingenting.

Hoppas att det går vägen för dig och att du får ett plus vid BIM. 
  • Myline
    jennii89 skrev 2016-06-27 22:17:46 följande:

Ush de e så jobbigt när man inte vet om symtomen är vanlig pms eller graviditet. På dina symtom så kan de ju vara så att du e gravid men de kan ju lika väl vara pms eller skengravid.

Hoppas på att de e symtom på att du e gravid!! :)

stellanocte skrev 2016-06-27 22:20:31 följande:

Jag hade precis samma symptom inför förra BIM. Illamående växlat med hunger, yrsel, trötthet..I princip alla graviditetssymptom man kan ha. Testerna visade dock ingenting och mensen kom relativt punktligt. 

Menar inte att låta negativ för du KAN ju vara gravid men min egen läxa var att inte lägga så mycket energi på att tolka olika symptom - det kan vara allt och ingenting.

Hoppas att det går vägen för dig och att du får ett plus vid BIM. 

Jag vet ju att det lika väl kan vara så att jag är gravid som att jag inte är det. Försöker att inga tänka så mycket på det, men det är ju svårt när man hoppas så mycket. Ska försöka att tänka på annat, och så får vi se vad testet visar på BIM 5/7 om inte mensen kommit innan dess :)
  • 10oktober
    Mammaresan skrev 2016-06-27 20:55:28 följande:

Välkommen! Jag tycker tiden fram till ägglossningen är ganska skön just nu. Jag kollar varje dag om jag närmar mig ägglossningen och det är sjukt kul att verkligen lägga tid på att bara lära känna kroppen igen. Det var ett tag sedan sist. Kör ju på att kolla sekretet (Billingsmetoden, Naturlig familjeplanering) så vet ju exakt när det är ägglossning, när jag är fertil, ofertil osv. Ganska kul!

Sedan går ju tiden segt om man bara tänker på att bli gravid. Hitta på mycket roliga saker eller sysselsätta tankarna på annat som känns viktigt för än kan vara en bra idé. Tror tiden fram till BIM är den segaste, framförallt sista veckan! Då brukar ju även PMS symtom komma fram och jäklas om man nu inte är gravid vill säga. Det är en av de bästa årstiderna på året just nu så man kan även passa på att njuta av det så länge!

Tack! Och tack för peppen, haha! Det är fortfarande så nytt det här så jag tror att jag kommer lugna mig med tiden. Om inte annat så måste jag ju vänta i hela nio månader sen så två veckor ska jag väl klara ;) sen har jag semester nu medan mannen jobbar så då finns det ju gott om tid att tänka för mycket. Men håller mig sysselsatt med husrenoveringar och hundarna så gott det går :)

Jag kör också på "naturliga metoden" (visste inte ens att den hade ett namn). Inga äl-tester eller så utan bara hederligt bra sex runt ÄL :)
  • Cfmilla

Äl kom tidigare än vad den gjort innan! Runt cd 16 istället för vid cd 20, vet inte va det beror på. Inte tempar eller så denna månaden heller men har superduper ömma bröstvårtor som jag brukar efter äl. Fast nu är dom nog mer ömma! Och av att drömma på graden av vattninga flytningar i torsdags så gissar jag på att det var då. Spännande! Undrar vad det innebär! Ligger gör vi mer eller mindre jämt så är inte så nervös att missa äl, oavsett när den kommer. Hoppas hoppas nu mensen håller sig borta!

Svar på tråden Bim Juli 2016